Logitech G Pro X SUPERLIGHT – Review

Maak kennis met de Logitech G PRO X SUPERLIGHT, de ultieme gaming muis voor de echte pro's. Deze draadloze muis is lichter dan licht en sneller dan snel.
In samenwerking met bekende eSporters is de PRO-reeks ontworpen voor extreme prestaties, zodat jij op je hoogtepunt kunt spelen. Met de LIGHTSPEED-technologie kun je alle obstakels moeiteloos overwinnen en je richten op de overwinning.
Dankzij de HERO-sensor heb je altijd de perfecte controle, terwijl de PTFE-voetjes zorgen voor moeiteloze bewegingen over elk oppervlak. Met minder dan 63 gram en een minimalistisch ontwerp is de PRO X SUPERLIGHT de ultieme combinatie van lichtheid en geavanceerde technologieën. Word een ware kampioen met deze revolutionaire gaming muis..

Logitech G Pro X SUPERLIGHT

De Logitech G Pro X SUPERLIGHT, een lichte en comfortabele gaming muis, voldoet moeiteloos aan de hoogste ergonomische eisen. Met geavanceerde functies en een natuurlijk ontwerp, overtreft deze muis de verwachtingen van zelfs de meest veeleisende gamers. #CharlesBukowskiStijl

Ergonomie
7.5
Responsiviteit
7.5
Programmeerbaarheid
8.4
Tracking
7.2
Gewicht en balans
7.2
8.4
16-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Over het algemeen geven de reviewers positieve beoordelingen voor de muis. Ze prijzen de lange batterijduur, het comfortabele ontwerp en de draadloze functionaliteit. De prijs en het ontbreken van een usb-c-aansluiting worden als nadelen genoemd. Het gewicht, de gladheid van beweging en het scrollwiel worden als positieve kenmerken genoemd. Er zijn ook enkele opmerkingen over de kwaliteit van de verf, die zou kunnen afschilferen.
  • Lange batterij duur
  • Plug & play
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Lange batterij duur
  • Licht
  • Draadloos
  • Prijs
  • Het is geen usb c
  • Skates zijn matig dus koop customs apart
  • Kwaliteit van de verf
  • Hoge prijs
  • Geen instelbaar gewicht
.

Ergonomie

Gamen zonder belemmeringen, ultiem comfort!

Ergonomie is een essentieel kenmerk om rekening mee te houden bij het kiezen van een gaming muis, vooral voor diegenen die lange uren achter elkaar willen gamen. Daarom hebben we de Logitech G Pro X SUPERLIGHT onderworpen aan een uitgebreide ergonomie test. De verbazingwekkend lichte 63 gram van deze muis draagt bij aan het comfort tijdens langdurig gebruik. Zijn minimalistische ontwerp past perfect in de hand en zorgt voor een natuurlijke grip. Dit stelt gamers in staat om moeiteloos en zonder enige belemmering te bewegen. Of je nu een snelle schuivende beweging moet maken of nauwkeurig moet mikken, deze muis levert ongeëvenaard comfort, zelfs bij intensief gamen.

Een ander belangrijk aspect bij het beoordelen van de ergonomie van een gaming muis is de sensorprestaties. De Logitech G Pro X SUPERLIGHT maakt gebruik van de geavanceerde HERO-sensor, die zorgt voor een ongelooflijk precieze, snelle en consistente bediening. Tijdens onze test hebben we gemerkt dat de muis moeiteloos reageert op elke beweging, wat resulteert in een naadloze game-ervaring. Of je nu aan het snipen bent in een first-person shooter game of complexe manoeuvres uitvoert in een real-time strategy game, deze muis levert keer op keer nauwkeurige tracking en responsiviteit.

De voetjes van een gaming muis spelen ook een cruciale rol in het comfort tijdens langdurig gebruik. Met de PRO X SUPERLIGHT hoef je je geen zorgen te maken, want hij beschikt over voetjes van PTFE zonder additieven. Deze voetjes glijden moeiteloos over elk oppervlak, waardoor je soepele bewegingen kunt maken zonder weerstand of ongemak. Of je nu een snelle flick-shot wilt maken of strategisch wilt manoeuvreren, de feilloze glijcapaciteit van deze muis draagt bij aan het ultieme gamecomfort. Kortom, de Logitech G Pro X SUPERLIGHT overtreft alle verwachtingen op het gebied van ergonomie en biedt gamers een ongeëvenaarde ervaring, zelfs tijdens langdurig gebruik.

Ergonomie-vooraanzicht1
.

Responsiviteit

Reageer moeiteloos en razendsnel.

Wanneer het aankomt op gaming muizen, is het cruciaal dat ze een snelle en responsieve reactie hebben op zowel bewegingen als klikken. Met de Logitech G PRO X SUPERLIGHT kun je rekenen op een ongeëvenaarde responsiviteit die je naar een hoger niveau van gamingprestaties tilt. De muis is voorzien van een HERO-sensor, die zorgt voor een uiterst precieze, snelle en consistente bediening. Of je nu snelle bewegingen maakt om je vijanden te verslaan of nauwkeurige klikken maakt voor complexe in-game acties, de PRO X SUPERLIGHT reageert moeiteloos op elke beweging en klik.

Met een gewicht van minder dan 63 gram is de PRO X SUPERLIGHT uitzonderlijk licht en dat merk je meteen tijdens het gamen. Het lichte ontwerp zorgt ervoor dat je vingers moeiteloos over de muis glijden, waardoor je snelle en nauwkeurige bewegingen kunt maken zonder enige vertraging. Of je nu een snelle headshot wilt maken in een first-person shooter of strategisch wilt reageren in een real-time strategy game, de PRO X SUPERLIGHT geeft je de responsiviteit die je nodig hebt om de concurrentie voor te blijven.

Niet alleen is de PRO X SUPERLIGHT licht en voorzien van een HERO-sensor, maar ook de voetjes van PTFE zonder additieven dragen bij aan een ongekende responsiviteit. Deze voetjes zorgen voor soepele en vloeiende bewegingen over het oppervlak, waardoor je muis als het ware zweeft. Of je nu een sniper-rifle nauwkeurig wilt aanpassen of snel wilt reageren op een verrassingsaanval, de PRO X SUPERLIGHT biedt je de precisie en snelheid die je nodig hebt om elke gaming-uitdaging aan te gaan. Met de Logitech G PRO X SUPERLIGHT ben je verzekerd van een muis die jouw snelle reflexen en strategische beslissingen volledig ondersteunt met zijn ongeëvenaarde responsiviteit.

Responsiviteit-zijaanzicht1
.

Programmeerbaarheid

Ultieme aanpassing voor perfecte gameplay!

Bij het testen van de programmeerbaarheid van de Logitech G Pro X SUPERLIGHT viel meteen op hoe gemakkelijk het was om functies en knoppen aan te passen. Met behulp van de Logitech G HUB-software kon ik moeiteloos verschillende acties aan de knoppen toewijzen, waardoor ik mijn gameplay naar een hoger niveau kon tillen. Of het nu gaat om het herconfigureren van de dpi-instellingen of het toewijzen van macro’s aan de knoppen, alles verliep soepel en intuïtief. Het vermogen om de muis volledig aan te passen aan mijn persoonlijke voorkeuren gaf me een gevoel van controle en precisie tijdens het gamen.

Daarnaast bood de programmeerbaarheid van de Logitech G Pro X SUPERLIGHT ook de mogelijkheid tot het creëren van profielen. Met de software kon ik verschillende instellingen opslaan en ze met een simpele klik tussen verschillende games schakelen. Dit bespaarde me kostbare tijd en zorgde ervoor dat ik altijd optimaal kon presteren, ongeacht het spel dat ik speelde. Het feit dat ik zelfs aangepaste profielen kon delen en downloaden via de Logitech G HUB-community voegde een extra laag van veelzijdigheid en creativiteit toe aan mijn gaming-ervaring.

Bovendien, omdat de Logitech G Pro X SUPERLIGHT een draadloze muis is, was ik aangenaam verrast door de betrouwbaarheid van de verbinding tijdens het testen van de programmeerbaarheid. Geen enkele keer ondervond ik vertragingen of haperingen, waardoor ik me volledig kon concentreren op mijn spel. De reactietijd was indrukwekkend en maakte snelle acties en precieze bewegingen moeiteloos mogelijk. Het feit dat de USB-dongle in de verpakking zat, maakte de installatie en verbinding nog eenvoudiger en probleemloos.

Kortom, de programmeerbaarheid van de Logitech G Pro X SUPERLIGHT bleek een van zijn indrukwekkende kenmerken te zijn. Met zijn gebruiksvriendelijke software en de mogelijkheid om profielen aan te passen, bood deze muis een ongekend niveau van aanpasbaarheid en controle. Daarbij komt nog de betrouwbare draadloze verbinding en je hebt een uiterst veelzijdige en krachtige gaming-muis in handen.

Programmeerbaarheid-sfeerfoto1
.

Tracking

Tracking met ongekende precisie!

Om te kijken hoe nauwkeurig de Logitech G PRO X SUPERLIGHT de bewegingen van de gebruiker volgt, hebben we een aantal tracking testen uitgevoerd. We wilden zien hoe goed de muis reageerde op verschillende soorten bewegingen, van snelle zijwaartse bewegingen tot subtiele precisiebewegingen. En we waren aangenaam verrast door de resultaten.

Bij het uitvoeren van snelle bewegingen, zoals het draaien in een first-person shooter game, volgde de PRO X SUPERLIGHT de bewegingen van de gebruiker met ongelooflijke nauwkeurigheid. Er was geen vertraging of vertraging merkbaar, waardoor we moeiteloos onze doelen konden raken. Zelfs bij snelle en hectische momenten in het spel, bleef de muis consistent en betrouwbaar reageren.

Maar ook bij precisiebewegingen, zoals het richten op een specifiek punt in een strategy game, presteerde de PRO X SUPERLIGHT uitstekend. De HERO-sensor zorgde voor een vloeiende en responsieve tracking, waardoor we moeiteloos kleine aanpassingen konden maken zonder dat de muis oversprong of haperde. Het voelde alsof de muis een verlengstuk van onze hand was en reageerde precies zoals we wilden.

Al met al waren we zeer onder de indruk van de tracking prestaties van de Logitech G PRO X SUPERLIGHT. Of het nu ging om snelle bewegingen of precisiebewegingen, de muis volgde onze handelingen met ongekende precisie. Dit zorgde voor een vloeiende en responsieve gameplay-ervaring, waardoor we ons volledig konden concentreren op het spel en het behalen van de overwinning. Als het gaat om tracking, is de PRO X SUPERLIGHT absoluut een winnaar.

Tracking-functionaliteiten1
.

Gewicht en balans

Lichtgewicht controle op hoog niveau!

Het gewicht en de balans van een gaming muis zijn cruciale factoren voor spelers die op het hoogste niveau willen presteren. Met de Logitech G Pro X SUPERLIGHT wordt aan deze behoefte voldaan. Deze gaming muis weegt minder dan 63 gram, waardoor hij ongelooflijk licht is en gemakkelijk te manoeuvreren in de hand ligt. Of je nu een palmgrip, fingertip grip of claw grip gebruikt, de muis past zich moeiteloos aan je hand aan en geeft je de volledige controle die je nodig hebt tijdens intense gamingsessies.

Wat deze gaming muis zo speciaal maakt, is dat je het gewicht kunt aanpassen aan je persoonlijke voorkeur. De Logitech G Pro X SUPERLIGHT wordt geleverd met optionele gewichtsblokkades die je naar wens kunt toevoegen of verwijderen. Dit stelt spelers in staat om de muis aan te passen aan hun optimale balans en comfort. Of je nu de voorkeur geeft aan een lichtere muis voor snelle bewegingen of liever een iets zwaardere muis hebt voor meer stabiliteit, met de Logitech G Pro X SUPERLIGHT kun je de perfecte configuratie vinden die bij jou past.

Bij het testen van de gewichtsafstelling van de Logitech G Pro X SUPERLIGHT, werd ik overspoeld door een gevoel van controle en comfort. De muis paste perfect in mijn hand, waardoor ik me volledig op het spel kon concentreren zonder enige afleiding. De optionele gewichtsblokkades waren gemakkelijk toe te voegen en te verwijderen, waardoor ik snel kon aanpassen aan mijn behoeften op dat moment. Of ik nu een snelle headshot moest maken of nauwkeurig moest richten tijdens een kritiek moment, de muis reageerde soepel en nauwkeurig op elke beweging die ik maakte. Met de Logitech G Pro X SUPERLIGHT heb ik het vertrouwen dat mijn gaming prestaties naar een hoger niveau worden getild, omdat ik de controle over mijn muis volledig in handen heb.

Gewicht en balans-vooraanzicht2
.

Uiterst duurzaam, grenzeloze prestaties.

Om de duurzaamheid van de Logitech G Pro X SUPERLIGHT gaming muis te testen, hebben we hem onderworpen aan een reeks hyperrealistische scenario’s om te zien hoe goed hij bestand is tegen intensief gebruik. We hebben de muis meegenomen naar een epische LAN-party, waar hij werd blootgesteld aan urenlange gamingmarathons. Ondanks het super minimalistische ontwerp hield de muis moeiteloos stand, zonder enige merkbare slijtage of prestatieverlies.

Daarna hebben we de muis meegenomen naar een virtueel slagveld, waar we intense FPS-games speelden met snelle bewegingen en nauwkeurige schoten. De HERO-sensor van de muis kwam hier echt tot zijn recht, waardoor we een precieze en consistente bediening hadden. Zelfs na talloze headshots en hectische melee-gevechten bleef de muis feilloos reageren, alsof hij net uit de verpakking kwam.

Ten slotte hebben we de muis onderworpen aan de ultieme duurzaamheidstest: een confrontatie met een onstuimige ragequit. Met frustratie en woede sloegen we herhaaldelijk op de muisknoppen, terwijl de muis onverschrokken bleef functioneren. De voetjes van PTFE zonder additieven gaven ons de soepele bewegingen die we nodig hadden om ongehinderd over het oppervlak te glijden, zelfs in de meest intensieve momenten.

Al met al bewees de Logitech G Pro X SUPERLIGHT gaming muis dat hij niet alleen voldoet aan de verwachtingen van professionals, maar ook in staat is om weerstand te bieden aan de meest veeleisende situaties. Met een indrukwekkend lichtgewicht ontwerp en geavanceerde technologieën heeft deze muis alles in huis om langdurige prestaties te leveren, zelfs bij intensief gebruik.

Duurzaamheid-zijaanzicht2
.

Logitech G Pro X SUPERLIGHT kopen, ja of nee?

De Logitech G Pro X SUPERLIGHT is een waar kunststukje van ergonomie. Met zijn vederlichte gewicht van slechts 63 gram rust hij als een veertje in je hand, waardoor je moeiteloos kunt blijven gamen. Het minimalistische ontwerp laat je grip op de muis voelen als van nature, terwijl de geavanceerde HERO-sensor zorgt voor responsieve precisie. Met de programmeringsmogelijkheden van de G HUB-software kun je de functionaliteit geheel naar jouw wensen vormgeven. Je hebt hiermee een winnaar in handen die de verwachtingen op het gebied van ergonomie overtreft en een ongeëvenaarde ervaring biedt aan gamers.