Veelgestelde vragen (FAQ)
We doen er alles aan om onze website zo helder en transparant mogelijk te maken. Toch kan het nog weleens voorkomen dat niet alles even duidelijk is. Vandaar deze pagina met de meestgestelde vragen.
Onze FAQ wordt regelmatig geüpdatet wanneer wij merken dat er dezelfde vragen worden gesteld via de mail of via ons contactformulier. Nieuwe vraagstukken zullen dan ook direct op deze pagina verschijnen.
Staat het antwoord dat je zoekt er nog niet tussen? Mail ons dan op info@dehetbeste.nl met je vraagstuk. We zullen ‘m zo snel mogelijk persoonlijk beantwoorden.
Met dat gezegd te hebben, hier volgen de meest voorkomende vragen over Dehetbeste.nl:
Hoe komen jullie op jullie scores uit?
Maar, in het kort:
Door een weging van verschillende factoren (e.g. prijs, populariteit, beoordeling) verkregen van de bekendste webshops, vergelijkings- & reviewsites + retailers, in combinatie met een zelflerende AI-koopassistent die een koopsentimentanalyse uitvoert op basis van de data en reviews die consumenten achterlaten.
Daarnaast hebben we ook nog ons team van “experts” die zelf hun eigen cijfer meegeven nadat we de producten hebben getest.
Weeg alles bij elkaar op en uiteindelijk kom je dan uit op een cijfer (oftewel onze DHB Index™) die bij elk van onze reviews te zien is.
Waar halen jullie de data vandaan?
Hieronder vallen (maar niet alleen gelimiteerd tot) de volgende websites:
Webwinkels & retailers:
– Bol.com
– wehkamp
– Zalando
– Coolblue
– Amazon (NL)
– De Bijenkorf
– About You
– Media Markt
– Hema
– Otto
– Blokker
– eBay
– Marktplaats
– Cameranu.nl
– 123inkt.nl
– Allekabels.nl
– Hornbach
– Ikea (NL)
– ICI Paris XL
– Deonlinedrogist.nl
– Douglas
– Mantel
– Futurumshop
– Bever
– Adidas
– Nike
– PUMA
– Albert Heijn
– Jumbo
– Picnic
– Bruna
– Bookspot
– Intertoys
Vergelijkings- & reviewsites:
– Kieskeurig.nl
– Tweakers
– Beslist.nl
– Consumentenbond
– Prijsvergelijk.nl
– Kelkoo
– Vergelijk.nl
– Independer
– Pricewise
Internetforums:
– Fok
– Radar (AVRO TROS)
– Klachtenkompas
– Maxmeldpunt
– Zorgwijzer.nl
– Webwinkelforum
– Higherlevel.nl
– Kassa (BNN VARA)
Deze lijst is voor het laatst geüpdatet op 6 september, 2022. Het kan zijn dat we momenteel al meer databronnen gebruiken en toepassen.
Zijn al jullie producten ook direct het laagst geprijsd?
Wel rekenen we de prijs mee in onze weging; want als je voor minder kunt slagen dan is dit per definitie beter.
Zo zal er bij producten met dezelfde beoordeling, maar waarvan er één een lagere prijs heeft, het goedkoopste product hoger gerangschikt worden.
Vaak wordt er per top 5 lijst ook het beste budgetartikel benoemd. Mocht je dus één van de beste producten willen kopen, maar wil je niet teveel uitgeven – houd hier dan je ogen voor open!
Hoe verdienen jullie aan een aankoop via de website?
Zo kan de ene koopknop je herleiden naar een productenpagina op Bol.com – maar een ander weer naar eBay of Amazon.
Vaak zie je per review ook dat hetzelfde product bij meerdere aanbieders te verkrijgen is. De grote koopknop leidt dan naar de pagina waar het product het snelst geleverd kan worden. Maar je hebt vrij de keuze om af te rekenen bij jouw favoriete webshop.
Vervolgens wordt jouw klik op de koopknop via een tag in de URL meegegeven aan de retailer die ons dan (wanneer jij de aankoop bij ze doet) uitbetaalt op percentagebasis of een vaste marge.
Dit proces wordt ook wel affiliate marketing genoemd.
Wat als het product dat jullie aanraden niet op voorraad is?
Foutje van onze AI-koopassistent, dit zou namelijk dynamisch & in semi real-time geüpdatet moeten worden.
Aarzel in zo’n geval niet om ons even een heads-up te geven via ons contactformulier, of door ons te mailen op info@dehetbeste.nl
Na ontvangst van je bericht zullen we ons best doen om een vervangend model voor je te vinden, of rondkijken of het product ergens anders te verkrijgen valt (buiten ons netwerk van affiliates).
Ik heb jullie advies opgevolgd en ik vind het product maar bagger, wat nu?
Het kan zo zijn dat de meeste mensen (waaronder wij) het product wel als positief hebben ervaren. Dat is mogelijk. We zijn namelijk allemaal complexe individuen met onze eigen voorkeuren en behoeftes.
Hopelijk heb je vóór je aankoop nog wel naar de productspecificaties gekeken om te kijken of deze wel op jouw wensen aansluiten. Zo ja? Gelukkig kun je bij de meeste van onze affiliates je producten retourneren.
We verwijzen je daarom graag naar het retourbeleid van de aanbieder waar je het artikel hebt gekocht. Als consument heb je wettelijk recht op 30 dagen bedenktijd. Je zit dus niet aan je aankoop vast!
Heb je desondanks nog feedback of misinformatie / foutjes gespot? Dan horen we hier graag over in onze inbox. Met jouw hulp kunnen we dit in de toekomst namelijk voorkomen.
De eenvoudigste manier om ons te bereiken is via ons contactformulier.
Hebben jullie nog openstaande vacatures?
Rollen worden bij ons snel opgevuld aangezien we een hoge werkdruk hebben. Wees dus snel met reageren wanneer je ziet dat we een positie vrij hebben.
Zelfverzekerd? En geloof je dat je ons iets te bieden hebt wat we zelf nog niet eens inzien? Mail ons dan je CV / LinkedIn met verklaring naar werkenbij@dehetbeste.nl