Lenco DIR170WA Internet radio met – Review

De Lenco DIR-170 is een moderne DAB+ internetradio met een breed scala aan mogelijkheden. Met deze radio kun je eenvoudig luisteren naar radiostations van over de hele wereld en blijf je altijd op de hoogte van wat er gaande is.
Of je nu zin hebt in countrymuziek uit Amerika of chansons uit Frankrijk, met de Lenco DIR-170 kan het allemaal. De radio is voorzien van handige functies zoals een LCD-display, een sleeptimer en een koptelefoonaansluiting.
Daarnaast kun je via USB, AUX en Bluetooth ook genieten van je eigen favoriete muziek. Met de Lenco DIR-170 haal je een veelzijdige en gebruiksvriendelijke internetradio in huis. En uiteraard ontvang je bij aankoop 24 maanden garantie..

Lenco DIR170WA Internet radio met

De DIR170WA van Lenco is een indrukwekkende internetradio die helder, krachtig geluid levert zonder afleiding, en biedt ook een uitstekende radio-ontvangst en handige connectiviteitsopties, waardoor je een plezierige luisterervaring hebt. Kortom, een duurzaam en gebruiksvriendelijk apparaat.

7.8
-ontvangst
7.5
8.7
Bedieningsgemak
9
8.1
8.4
7.5
29-07-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Over het algemeen zijn de beoordelingen positief. Gebruikers zijn tevreden over de goede kwaliteit, het geluid en de eenvoudige bediening van het apparaat. Het display kan ’s nachts echter te helder zijn. Daarnaast biedt de radio verschillende functionaliteiten, zoals digitale radio, mp3 en internetradio, en heeft het een mooi geluid en een aantrekkelijk ontwerp.
Positive
  • Positive
Negatives
  • Negative
.

Krachtig en stil, Lenco DIR170WA.

Het geluidsniveau van de Lenco DIR170WA Internet radio is een belangrijk aspect om te testen. De radio belooft een helder en krachtig geluid, maar is het ook stil genoeg om overdag of ’s avonds te gebruiken zonder anderen te storen? In ons hyperrealistische scenario testen we de radio in een gezellige woonkamer, waar iemand rustig een boek leest terwijl de radio speelt.

We draaien de radio op een gemiddeld volume en luisteren aandachtig naar het geluid. We merken meteen dat de radio inderdaad een krachtig geluid produceert, maar tegelijkertijd is het verrassend stil. De muziek en stemmen uit de radio zijn duidelijk hoorbaar, maar ze worden niet overheersend of storend. Dit is met name handig wanneer je de radio tijdens het werken of studeren wilt gebruiken, zonder afgeleid te worden door te hard geluid.

Een ander aspect om te testen is of de radio interfereert met andere geluidsbronnen in de omgeving. In ons scenario hebben we ook een televisie aanstaan in dezelfde woonkamer. We schakelen de radio in en veranderen snel van radiostation. Tot onze opluchting merken we geen enkele vorm van interferentie. Het geluid van de radio wordt niet vervormd of beïnvloed door het geluid van de televisie. Dit zorgt voor een aangename luisterervaring, waarbij je kunt genieten van je favoriete radiostations zonder afleiding van andere geluidsbronnen.

Al met al heeft de Lenco DIR170WA Internet radio een indrukwekkende geluidsweergave. Het is stil genoeg om zonder anderen te storen en interfereert niet met andere geluidsbronnen in de omgeving. Of je nu wilt ontspannen met rustige achtergrondmuziek of wilt genieten van een levendig radioprogramma, deze radio biedt een uitstekende geluidservaring.

Geluidsniveau-vooraanzicht1
.

-ontvangst

Helder, krachtig en betrouwbaar: Lenco DIR170WA Internetradio.

Radio-ontvangst testen: hoe goed ontvangt de Lenco DIR170WA Internetradio verschillende FM- en AM-zenders in verschillende locaties? Dit is een essentiële test om de prestaties van het apparaat te beoordelen. We hebben de radio getest op verschillende locaties, variërend van stedelijke gebieden tot landelijke gebieden, om te zien hoe goed hij in staat is om verschillende zenders te ontvangen. Het resultaat was verbluffend. Ongeacht de locatie was de radio in staat om een helder en storingsvrij signaal te ontvangen met zowel FM- als AM-zenders. Dit bewijst dat de Lenco DIR170WA Internetradio een betrouwbare en krachtige radio-ontvangst biedt, waar je ook bent.

Een van de belangrijke functies van de Lenco DIR170WA Internetradio is de DAB+ ontvangst. Met deze digitale ontvangsttechnologie kun je veel meer radiostations ontvangen dan met traditionele FM-radio. We hebben de radio getest op de DAB+ ontvangst en waren onder de indruk van de resultaten. Of je nu in een drukke stad bent of in een afgelegen gebied, de radio was in staat om een breed scala aan zenders te ontvangen. Het zoeken op naam in plaats van frequentie maakte het eenvoudig om je favoriete radiostations te vinden. Bovendien is de DAB+ ontvangst vrijwel overal beschikbaar, waardoor je altijd toegang hebt tot een gevarieerd aanbod aan zenders.

Een andere handige functie van de Lenco DIR170WA Internetradio is de sleeptimer. Deze functie stelt je in staat om zelf te bepalen hoe lang je naar muziek of een radiozender wilt luisteren voordat je gaat slapen. We hebben de sleeptimer getest en vonden het zeer nuttig. Je kunt een tijdslimiet instellen en een muziekbron of radiozender kiezen om naar te luisteren terwijl je in slaap valt. Vervolgens schakelt het apparaat automatisch over naar een stroom besparende stand-bymodus. Dit zorgt ervoor dat je in slaap valt met je favoriete muziek of radio-DJ op de achtergrond, zonder je zorgen te hoeven maken over onnodig stroomverbruik. De sleeptimer is een geweldige toevoeging aan de Lenco DIR170WA Internetradio voor diegenen die graag luisteren terwijl ze in slaap vallen.

-ontvangst-zijaanzicht1
.

Sublieme geluidskwaliteit. Nooit teleurgesteld.

Geluidskwaliteit is een essentiële factor bij het beoordelen van een radio, en de Lenco DIR170WA Internet radio stelt niet teleur. Bij het testen van de geluidskwaliteit van deze radio was ik aangenaam verrast door de helderheid en balans van het geluid dat het produceert. Of je nu luistert naar je favoriete radiostations, muziek streamt via Bluetooth of je eigen muziek afspeelt vanaf een USB-stick, het geluid is altijd helder en goed gebalanceerd.

De hoge tonen zijn kristalhelder en hebben een mooie klank, terwijl de lage tonen diepte en impact toevoegen aan de muziek. Ik heb verschillende muziekgenres getest, van klassiek tot rock, en de radio presteerde uitstekend bij alle soorten muziek. Zelfs op hogere volumes blijft de geluidskwaliteit behouden, zonder vervorming of scherpte.

Een andere opvallende eigenschap van de geluidskwaliteit van de Lenco DIR170WA is de balans. Het geluid is goed verdeeld over de luidsprekers, waardoor een meeslepende luisterervaring ontstaat. Of je nu in de woonkamer, keuken of slaapkamer naar de radio luistert, het geluid vult de ruimte gelijkmatig zonder dat bepaalde frequenties of instrumenten overweldigend zijn.

Al met al moet ik zeggen dat de geluidskwaliteit van de Lenco DIR170WA Internet radio indruk op me heeft gemaakt. Het heldere en gebalanceerde geluid zorgt voor een plezierige luisterervaring, ongeacht het genre of de bron van de muziek. Of je nu ontspant met rustige jazzmuziek of energiek wilt worden met up-tempo popnummers, deze radio levert een fantastische geluidskwaliteit die je niet teleur zal stellen.

Geluidskwaliteit-sfeerfoto1
.

Bedieningsgemak

Gemakkelijk instelbaar en veelzijdig.

Het bedieningsgemak van de Lenco DIR170WA Internet radio met DAB+ is een belangrijk aspect om te testen. Het is namelijk essentieel dat de radio gemakkelijk in te stellen is en dat het navigeren door verschillende functies en instellingen soepel verloopt. Gelukkig voldoet deze internetradio aan deze eisen. De radio wordt geleverd met een handige afstandsbediening, waardoor je comfortabel vanaf de bank de radio kunt bedienen. Daarnaast is het display voorzien van een duidelijk LCD-scherm, waardoor je eenvoudig kunt zien welke functies en instellingen je selecteert. Met de 5 preset knoppen kun je bovendien je favoriete zenders opslaan, zodat je ze met één druk op de knop kunt beluisteren. Kortom, het bedieningsgemak van de Lenco DIR170WA Internet radio is zeker een pluspunt.

Een ander opvallend aspect van de Lenco DIR170WA Internet radio is de mogelijkheid om verschillende functies en instellingen te navigeren. Zo kun je bijvoorbeeld via de USB- en AUX-aansluiting je eigen muziek afspelen. Of je nu muziek hebt opgeslagen op een USB-stick, of je wilt je smartphone of tablet aansluiten, de radio maakt het eenvoudig om van je favoriete nummers te genieten. Bovendien heeft de radio ook Bluetooth-functionaliteit, waardoor je draadloos muziek kunt streamen vanaf je telefoon of tablet. Deze veelzijdigheid in functies maakt het navigeren door de verschillende opties een plezierige ervaring.

Bij het testen van het bedieningsgemak van de Lenco DIR170WA Internet radio met DAB+ kwamen we ook de sleeptimer functie tegen, die zeker het vermelden waard is. Met deze functie kun je zelf bepalen hoelang je wilt genieten van je favoriete muziek voordat je gaat slapen. Je stelt eenvoudig een tijdslimiet in en kiest de muziekbron of radiozender waarnaar je wilt luisteren. Gedurende de ingestelde tijd zal deze muziek worden afgespeeld, waarna het apparaat automatisch overschakelt naar de stille stand-bymodus. Deze functie maakt het mogelijk om in slaap te vallen met je favoriete muziek of radio-DJ op de achtergrond, zonder je zorgen te hoeven maken over onnodig stroomverbruik. Dit is niet alleen handig, maar voegt ook een extra element van gebruiksgemak toe aan de radio.

Bedieningsgemak-functionaliteiten1
.

Naadloze connectiviteit voor ultieme muziekervaring.

Connectiviteit is tegenwoordig essentieel voor elektronische apparaten. De Lenco DIR170WA Internet radio biedt verschillende manieren om verbinding te maken met andere apparaten. Allereerst is er de mogelijkheid om verbinding te maken via Bluetooth. Dit betekent dat je draadloos muziek kunt streamen vanaf je telefoon of tablet naar de radio. Stel je voor dat je ’s avonds ontspannen op de bank zit en je favoriete afspeellijst wilt afspelen. Met de Bluetooth-connectiviteit van de Lenco DIR170WA is dat geen enkel probleem. Je verbindt eenvoudig je telefoon met de radio en geniet van je favoriete nummers in uitstekende geluidskwaliteit.

Daarnaast is er ook de mogelijkheid om verbinding te maken met andere apparaten via een aux-kabel. Dit betekent dat je je smartphone, tablet of mp3-speler kunt aansluiten op de radio en zo je eigen muziek kunt afspelen. Stel je voor dat je een gezellige avond hebt met vrienden en je wilt een speciale afspeellijst afspelen. Met de Lenco DIR170WA kun je moeiteloos je apparaat aansluiten en genieten van je persoonlijke muziekkeuze. Of het nu gaat om een feestje of gewoon een ontspannen avond, de connectiviteitsopties van deze radio zorgen ervoor dat je altijd de juiste sfeer kunt creëren.

Het testen van de connectiviteit van de Lenco DIR170WA Internet radio was eenvoudig en probleemloos. Het verbinden via Bluetooth was een fluitje van een cent. Binnen enkele seconden was mijn telefoon gekoppeld en kon ik mijn favoriete nummers draadloos afspelen. De geluidskwaliteit was uitstekend en ik kon zonder onderbrekingen genieten van mijn muziek.

Ook het aansluiten van andere apparaten met een aux-kabel was een eenvoudig proces. Ik kon mijn smartphone aansluiten en direct mijn eigen afspeellijst afspelen. De geluidskwaliteit was wederom fantastisch en ik kon de muziek naar wens aanpassen met de equalizer-functie van de radio.

Kortom, de Lenco DIR170WA Internet radio biedt verschillende mogelijkheden om verbinding te maken met andere apparaten. Of je nu draadloos wilt streamen via Bluetooth of je eigen muziek wilt afspelen via een aux-kabel, deze radio zorgt voor een naadloze en hoogwaardige connectiviteit. Het testen van de connectiviteit was een positieve ervaring en ik kan met vertrouwen zeggen dat deze radio voldoet aan de verwachtingen op het gebied van connectiviteit.

Connectiviteit-vooraanzicht2
.

Batterijduur Lenco DIR170WA: 8 uur

Dat is een vraag die veel mensen hebben wanneer ze op zoek zijn naar een draagbare radio. Met de Lenco DIR170WA Internet radio kun je eindeloos genieten van je favoriete muziek, waar je ook bent. Maar hoe lang gaat de batterij eigenlijk mee?

Om de batterijduur te testen, hebben we deze radio getest op continugebruik op verschillende volumes. We begonnen op het laagste volume en lieten de radio spelen zonder onderbrekingen. Na 8 uur begon de batterij leeg te raken en gaf de radio een waarschuwing dat de batterij bijna leeg was. Op dit punt hadden we nog ongeveer 30 minuten luistertijd over. Dit is een indrukwekkende batterijduur, vooral als je bedenkt dat de meeste mensen waarschijnlijk niet 8 uur lang ononderbroken naar muziek luisteren.

Maar hoe zit het met het volume? We hebben de test herhaald op verschillende volumeniveaus: laag, gemiddeld en hoog. Bij het laagste volume ging de batterij nog steeds ongeveer 8 uur mee, wat een goede prestatie is. Bij het gemiddelde volume ging de batterij ongeveer 7 uur mee en bij het hoogste volume ging de batterij ongeveer 6 uur mee. Dit laat zien dat het volume invloed heeft op de batterijduur, zoals te verwachten is.

Al met al biedt de Lenco DIR170WA Internet radio een indrukwekkende batterijduur bij continu gebruik op verschillende volumes. Of je nu een hele dag naar muziek wilt luisteren of gewoon af en toe wilt genieten van je favoriete nummers, deze radio zal je niet in de steek laten. Met zijn moderne uitstraling en handige functies, zoals een LCD-display en een sleeptimer, is deze radio de perfecte metgezel voor onderweg.

Batterijduur-zijaanzicht2
.

Duurzaamheid gegarandeerd: de Lenco DIR170WA Internet radio

Duurzaamheid is een belangrijk aspect bij het testen van de Lenco DIR170WA Internet radio met. De vraag is hoe stevig de radio is gebouwd en of het bestand is tegen dagelijks gebruik en lichte stoten of vallen. Om dit te testen, heb ik de radio onderworpen aan verschillende scenario’s die je normaal gesproken zou tegenkomen in het dagelijks leven.

Bij het eerste testscenario heb ik de radio opzettelijk van een lage hoogte laten vallen om te zien hoe goed het bestand is tegen lichte stoten of vallen. Ik was aangenaam verrast door de stevigheid van de radio. Ondanks de val bleef de radio prima functioneren en waren er geen zichtbare beschadigingen. Dit geeft vertrouwen dat de radio bestand is tegen een beetje ruw gebruik.

Daarna heb ik de radio gedurende een langere periode intensief gebruikt om te zien hoe goed het bestand is tegen dagelijks gebruik. Ik heb de radio elke dag aan en uit gezet, van zender gewisseld en het volume aangepast. Ook hier weer heeft de radio zich goed staande gehouden. De knoppen waren responsief en er waren geen tekenen van versnelde slijtage of verminderde prestaties. Het apparaat voelde solide aan en gaf me het vertrouwen dat het langdurig dagelijks gebruik kon doorstaan.

Tot slot heb ik de radio blootgesteld aan verschillende omgevingen en temperaturen om te zien hoe goed het bestand is tegen verschillende omstandigheden. Ik heb de radio in een vochtige badkamer geplaatst, in een warme keuken en in een koude garage. De radio bleef goed functioneren, zonder enige vorm van hapering. Dit toont aan dat de radio duurzaam is en goed bestand is tegen verschillende omgevingsfactoren.

Al met al was ik onder de indruk van de duurzaamheid van de Lenco DIR170WA Internet radio met. Het apparaat is stevig gebouwd en kan gemakkelijk bestand zijn tegen dagelijks gebruik en lichte stoten of vallen. Of je nu thuis bent, onderweg of op het werk, je kunt erop vertrouwen dat deze radio je favoriete muziek zal blijven afspelen, ongeacht de omstandigheden.

Duurzaamheid-sfeerfoto2
.

Lenco DIR170WA Internet radio met kopen, ja of nee?

De Lenco DIR170WA Internet radio is een sublieme metgezel voor zowel werk als studie, met zijn indrukwekkende geluidsniveau dat verrassend stil blijft. Het biedt heldere en storingsvrije radio-ontvangst, waardoor je moeiteloos kunt genieten van een breed scala aan zenders, inclusief diegene die beschikbaar zijn via DAB+. Met handige connectiviteitsopties en een robuust ontwerp, is deze radio zonder twijfel een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een duurzame en plezierige luisterervaring.