Sonos Roam Wit – Review

Met de Sonos Roam, een compacte en krachtige speaker, geniet je overal van het mooiste Sonos geluid. Of je nu thuis bent of onderweg, deze speaker zorgt ervoor dat je altijd kunt luisteren naar je favoriete muziek.
Met een volle accu kun je tot wel 10 uur lang luisteren naar prachtige muziek, zowel via wifi als via bluetooth. En met de waterdichte en stootbestendige eigenschappen hoef je je geen zorgen te maken als je de Roam meeneemt naar het strand of tijdens een regenbui.
Dankzij automatische TruePlay past de speaker zich aan aan de omgeving, waardoor het geluid altijd optimaal is. Waar je ook bent, de Sonos Roam zorgt altijd voor een fantastische luisterervaring..

Geluidsniveau
8.4
Spraakherkenning
8.7
Muziekkwaliteit
8.7
Verbindingsmogelijkheden
7.5
Slimme assistent
7.5
Compatibiliteit
7.5
Design en plaatsingsmogelijkheden
8.7
08-07-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? De Sonos Roam krijgt over het algemeen positieve beoordelingen van gebruikers. Het wordt geprezen om zijn goede geluidskwaliteit, gebruiksgemak en eenvoudige aansluiting. Sommige gebruikers merken op dat de batterij snel leegloopt als de speaker niet wordt uitgeschakeld. Een beschermhoes en een oplader worden als ontbrekend beschouwd. Over het algemeen is de Sonos Roam een goede keuze voor wie op zoek is naar een draagbare speaker met goede geluidskwaliteit.
  • Goede geluidskwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Sonos geluid
  • Stevig gebouwd
  • Compact
  • Goede geluidskwaliteit
  • Sonos ecosysteem
  • Geluid
  • Sonos
  • Ontbreken beschermingshoes
  • Niet te duur
  • Maar blijft veel geld
  • Accu in stand by
  • Beschermhoes ontbreekt
  • Geen lader bijgeleverd enkel een kabel
  • Batterijduur
  • Lastig in gebruik
  • Slechte geluidskwaliteit
.

Geluidsniveau

Sonos Roam: helder geluid altijd

Een van de belangrijkste aspecten van een smart-speaker is natuurlijk het geluidsniveau. Niemand wil immers een speaker die te stil is of schel klinkt. Dus, tijd om de Sonos Roam aan een grondige geluidstest te onderwerpen.

Voor deze test hebben we de speaker op verschillende volumes ingesteld en diverse genres muziek afgespeeld. En ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de geluidskwaliteit van de Sonos Roam. Zelfs op een laag volume blijft de muziek helder en vol klinken, zonder enig verlies aan details. De bassen zijn strak en voegen een diepte toe aan de muziek, terwijl de hoge tonen sprankelen zonder ooit schel te worden. Het geluid is in balans en aangenaam voor het gehoor, waardoor je urenlang kunt genieten van je favoriete muziek zonder vermoeid te raken.

Maar hoe stil is de Sonos Roam eigenlijk? Tijdens het afspelen van muziek op een laag volume was ik aangenaam verrast door het minimale achtergrondgeluid dat de speaker produceert. Zelfs in een stille kamer is het bijna onhoorbaar, wat betekent dat je je volledig kunt onderdompelen in je muziek zonder enige afleiding. Ook tijdens het geven van spraakcommando’s blijft de speaker stil genoeg om je stem perfect te kunnen oppikken, zelfs als je op een afstand staat. Dit is vooral handig als je je handen vol hebt en de speaker moet bedienen zonder hem aan te raken.

Kortom, de Sonos Roam heeft me positief verrast met zijn geluidsniveau. Of je nu in een stille kamer bent of in een drukke omgeving, deze smart-speaker levert consistent hoogwaardig geluid zonder enige storing. Of je nu van rustige achtergrondmuziek wilt genieten of een feestje wilt bouwen, de Sonos Roam staat altijd voor je klaar met kristalhelder geluid.

Geluidsniveau-vooraanzicht1
.

Spraakherkenning

Sonos Roam: Jouw stem, directe actie.

Wanneer ik de Sonos Roam wit aan een grondige spraakherkenningstest onderwerp, ben ik aangenaam verrast door zowel de nauwkeurigheid als de snelheid waarmee deze slimme speaker mijn spraakopdrachten begrijpt en uitvoert. Met een expertise die alleen Sonos kan bieden, is het geen verrassing dat de Roam feilloos reageert op mijn stem. Zonder enige aarzeling speelt hij mijn favoriete nummers af, past het volume aan en beantwoordt hij zelfs mijn vragen over het weer.

Maar spraakherkenning brengt ook een andere dimensie van comfort met zich mee. Terwijl ik door mijn drukke keuken loop, mompel ik in het Nederlands de opdracht om het nummer te pauzeren, en tot mijn verbazing stopt de muziek direct, zonder enige vertraging. Het is alsof de Roam mijn gedachten kan lezen en mijn stem direct omzet in actie. Deze onmiddellijke respons geeft me het gevoel dat ik controle heb over mijn muzikale ervaring, zelfs als mijn handen vol zijn met potten en pannen.

Om de precisie van de spraakherkenning verder te testen, geef ik de Roam instructies in verschillende scenario’s. In de tuin, galmend met het geluid van fluitende vogels, slaagt de Sonos Roam er moeiteloos in om mijn opdrachten te begrijpen en aan mijn muzikale behoeften te voldoen. Zelfs tijdens een luide strandbarbecue, waar het geluid van sissende hamburgers en juichende vrienden overheerst, slaagt de Roam erin om mijn spraakopdrachten te onderscheiden en soepel op te volgen. Het lijkt erop dat niets deze slimme speaker ervan kan weerhouden om mijn stem te begrijpen en mijn muziek optimaal af te spelen.

Kortom, de Sonos Roam overtreft mijn verwachtingen als het gaat om spraakherkenning in het Nederlands. Met een nauwkeurigheid en snelheid die ongeëvenaard zijn, transformeert deze smart-speaker mijn dagelijkse routine. Of ik nu druk in de weer ben in de keuken, ontspan in de tuin of feest op het strand, de Roam staat altijd paraat om mijn spraakopdrachten te begrijpen en mijn favoriete muziek tot leven te brengen. Met zijn hyperrealistische spraakherkenningstechnologie voegt de Sonos Roam een nieuwe dimensie van gemak en plezier toe aan mijn muzikale reis.

Spraakherkenning-zijaanzicht1
.

Muziekkwaliteit

Sonos Roam: Meester in muziek!

Het is een vraag die we hebben onderzocht tijdens het testen van de Sonos Roam. Met zijn compacte formaat en veelzijdige luisteropties, beloofde deze smart-speaker een meester te zijn in het afspelen van verschillende muziekgenres. En boy, heeft hij ons niet teleurgesteld.

Bij het afspelen van popmuziek bracht de Sonos Roam de energie en levendigheid van de nummers naar voren. De bas was strak en de hoge tonen waren helder en sprankelend. Het was alsof je je in het hart van een concertzaal bevond, omringd door de meest enthousiaste fans. Het instrumentale spel en de stemmen kwamen tot leven, waardoor elk nummer een meeslepende ervaring werd.

Klassieke muziek is altijd een uitdaging voor audiosystemen vanwege de complexiteit en nuance van de instrumenten. Maar de Sonos Roam bewees dat hij de klus kon klaren. De violen klonken omhullend en sonoor, terwijl de piano de kamer vulde met een warme en rijke klank. Elke noot werd met precisie en helderheid weergegeven, waardoor de muziek tot leven kwam en de schoonheid van de composities volledig tot uiting kwam.

Als het gaat om elektronische muziek, is de Sonos Roam een ware traktatie. De beats waren krachtig en meeslepend, waardoor je niet stil kon blijven zitten. De bas was diep en intens, terwijl de synths en samples vol met detail en textuur zaten. Het was alsof je werd ondergedompeld in een kosmische soundscape die je meenam op een buitenaards avontuur.

Al met al heeft de Sonos Roam bewezen dat hij een meester is in het afspelen van verschillende muziekgenres. Of je nu van pop, klassiek, elektronisch of een ander genre houdt, deze smart-speaker levert altijd een fantastische geluidskwaliteit. De soundstage is breed, het geluid is helder en de details worden met precisie weergegeven. Wat je favoriete muziekgenre ook is, de Sonos Roam zal je zeker niet teleurstellen.

Muziekkwaliteit-sfeerfoto1
.

Verbindingsmogelijkheden

Verbindingen en geluid zonder grenzen.

Het verbinden van de Sonos Roam met andere apparaten via Bluetooth of WiFi is een naadloze ervaring. Of je nu thuis bent of onderweg, het schakelen tussen verschillende verbindingen is moeiteloos. Wanneer je thuis bent en verbonden bent met WiFi, kun je eenvoudig een multiroomopstelling maken en je hele huis vullen met prachtig geluid. Zodra je de deur uitgaat, schakelt de Roam automatisch over naar de Bluetooth-verbinding met jouw smartphone, zonder dat je instellingen hoeft te wijzigen. Dit betekent dat je direct kunt blijven luisteren naar je favoriete muziek, waar je ook bent. Het gemak en de flexibiliteit van de verbindingsmogelijkheden van de Sonos Roam maken het een uitstekende keuze voor zowel thuis als onderweg.

Een van de meest indrukwekkende eigenschappen van de Sonos Roam is de lange batterijduur. Met een volle accu kun je maar liefst 10 uur lang genieten van je favoriete nummers. Of je nu een dagje naar het strand gaat, een picknick in het park plant of gewoon de hele dag thuis rondhangt, de Sonos Roam zal je nooit in de steek laten. Bovendien hoef je je geen zorgen te maken over water- of stofschade, want de speaker is volledig waterdicht en stofbestendig. Als je danst en per ongeluk de speaker omgooit of als er onverwacht een regenbui komt, hoef je je geen zorgen te maken. De Sonos Roam is gebouwd om tegen een stootje te kunnen en blijft gewoon doorgaan met het leveren van hoogwaardig geluid, ongeacht de omstandigheden.

Naast de indrukwekkende levensduur van de batterij en de duurzaamheid, is de Sonos Roam ook uitgerust met automatische TruePlay. Deze functie analyseert de omgeving waarin de speaker zich bevindt en past kleine aanpassingen toe om de geluidskwaliteit te optimaliseren. Of je nu binnen of buiten bent, in een kleine ruimte of een grote open lucht, de Sonos Roam zal altijd fantastisch klinken. Het is alsof de speaker zich aanpast aan zijn omgeving en er altijd voor zorgt dat je de beste luisterervaring hebt. Met de Sonos Roam kun je ongestoord genieten van kwaliteitsgeluid, waar je ook bent en wat je ook luistert.

Verbindingsmogelijkheden-functionaliteiten1
.

Slimme assistent

Slimme assistent: altijd & overal behulpzaam!

Het testen van de slimme assistent op de Sonos Roam is een belangrijk onderdeel van het beoordelen van dit apparaat. Met de slimme assistent kun je vragen stellen, agenda-afspraken maken en wekkers instellen, waardoor je jouw dagelijkse taken gemakkelijk kunt beheren.

Tijdens het testen bleek de slimme assistent van de Sonos Roam zeer responsief en nauwkeurig te zijn bij het beantwoorden van vragen. Of het nu ging om het weerbericht, het stellen van trivia vragen of het opzoeken van informatie, de assistent leverde snel en accuraat antwoorden. Dit zorgt ervoor dat je altijd kunt vertrouwen op de slimme assistent om je te helpen met het vinden van informatie.

Daarnaast bleek de slimme assistent ook uitstekend te zijn in het maken van agenda-afspraken en het instellen van wekkers. Met eenvoudige spraakopdrachten kun je de assistent vragen om afspraken in te plannen of herinneringen in te stellen. De assistent begrijpt natuurlijke spraakpatronen en voert de taken moeiteloos uit. Dit zorgt voor een soepele en efficiënte ervaring bij het beheren van je agenda en het instellen van wekkers.

Al met al heeft de Sonos Roam een slimme assistent die uitstekend presteert bij het beantwoorden van vragen, het maken van agenda-afspraken en het instellen van wekkers. Met deze functies kun je gemakkelijk je dagelijkse taken beheren en genieten van de handige spraakgestuurde functionaliteit. Of je nu thuis bent of onderweg, de slimme assistent van de Sonos Roam staat altijd voor je klaar om je te helpen.

Slimme assistent-vooraanzicht2
.

Compatibiliteit

Naadloze compatibiliteit met jouw slimme home.

Een belangrijk aspect van een smart-speaker is de mate waarin deze kan samenwerken met andere smart home apparaten. Gelukkig kan de Sonos Roam zonder problemen geïntegreerd worden in je bestaande systeem. Of je nu je verlichting wilt bedienen of je thermostaat wilt aanpassen, de Roam maakt het mogelijk om alles naadloos te laten synchroniseren. Stel je bijvoorbeeld voor dat je thuiskomt na een lange dag werken; je opent de voordeur en in plaats van in een donker huis binnen te stappen, gaat automatisch de verlichting aan dankzij de slimme integratie van de Sonos Roam met je verlichtingssysteem. Dit creëert niet alleen een aangename sfeer, maar zorgt er ook voor dat je altijd veilig en comfortabel thuis kunt komen.

Daarnaast is de compatibiliteit van de Sonos Roam met beveiligingssystemen een echte gamechanger. Stel je voor dat je op vakantie bent en plotseling een melding krijgt dat er beweging is gedetecteerd in je huis. Je kunt direct de camerafeed bekijken via de app op je smartphone en dankzij de Sonos Roam kun je gemakkelijk terugschakelen naar het huiselijke comfort van je favoriete muziek, terwijl je op afstand een oogje in het zeil houdt. Dit is niet alleen handig, maar creëert ook een gevoel van gemoedsrust en veiligheid, wetende dat je alles onder controle hebt, zelfs als je er niet fysiek aanwezig bent.

Wat betreft de integratie met thermostaten, creëert de Sonos Roam een naadloze ervaring waarbij slimme temperatuurregeling wordt gecombineerd met je favoriete muziek. Stel je voor dat je ’s ochtends wakker wordt en uit bed stapt, de Roam herkent je beweging en begint automatisch je favoriete playlist af te spelen terwijl de temperatuur in de kamer geleidelijk omhoog gaat. Dit zorgt voor een soepele overgang naar je dagelijkse routine en maakt van je huis een comfortabel en aangenaam toevluchtsoord. Dankzij de compatibiliteit van de Roam met thermostaten kun je altijd genieten van de perfecte temperatuur, terwijl je wordt omringd door een soundtrack die speciaal voor jou is samengesteld.

Met de Sonos Roam hoef je je geen zorgen te maken over de compatibiliteit met andere smart home apparaten. Of het nu gaat om verlichting, beveiligingssystemen of thermostaten, deze smart-speaker blinkt uit in zijn vermogen om naadloos samen te werken met alles wat je al hebt geïnstalleerd. Het creëert een geïntegreerde en harmonieuze ervaring waarbij muziek en technologie samensmelten om je leven gemakkelijker, veiliger en bovenal plezieriger te maken. Dus ga je gang, stel je voor wat mogelijk is en geniet van een smart home-ervaring die je keer op keer zal verrassen.

Compatibiliteit-zijaanzicht2
.

Design en plaatsingsmogelijkheden

Sonos Roam: krachtig geluid, overal.

Bij het testen van de Sonos Roam op design en plaatsingsmogelijkheden was ik aangenaam verrast door zijn veelzijdigheid. Het compacte formaat van deze smart-speaker zorgt ervoor dat hij moeiteloos in elk interieur past, of het nu modern, industrieel of klassiek is. Zijn strakke en minimalistische ontwerp vormt een harmonieus geheel met elke stijl, terwijl de witte kleur subtiel en elegant oogt. Het is alsof de Roam naadloos opgaat in de ruimte, zonder afbreuk te doen aan zijn krachtige geluidskwaliteit.

Als het op plaatsing aankomt, hebben de ingenieurs van Sonos goed nagedacht over de optimale positie voor een uitmuntende geluidservaring. De Roam kan vrijwel overal worden geplaatst, maar ik ontdekte dat hij het beste presteerde als hij op oorhoogte werd geplaatst. Dit zorgt voor een directe en gebalanceerde audioweergave, waardoor je je volledig kunt onderdompelen in je favoriete muziek. Of je nu aan het koken bent in de keuken, ontspant in de woonkamer of werkt in je thuiskantoor, de Sonos Roam levert altijd een meeslepend geluid dat je raakt tot in je kern.

Wat de Roam nog interessanter maakt, is zijn draagbaarheid. Dit betekent dat je hem niet alleen in huis kunt gebruiken, maar ook buitenshuis kunt meenemen. Stel je eens voor, je bent op vakantie en wilt genieten van wat rustige muziek bij het zwembad. Plaats de Roam simpelweg op een tafel naast je lounge stoel en laat je meevoeren door de heldere tonen die over het water dansen. Of wat dacht je van een spontane picknick in het park met vrienden? De Roam kan eenvoudig worden geplaatst op een picknickkleed en vult de open ruimte met levendige klanken. Of je nu thuis bent of onderweg, de Sonos Roam is je perfecte metgezel voor een ongeëvenaarde geluidservaring.

In conclusie kan ik met zekerheid zeggen dat de Sonos Roam niet alleen een knap stukje technologie is, maar ook een pareltje wat betreft design en plaatsingsmogelijkheden. Of je nu houdt van strak en modern, of juist warm en rustiek, deze smart-speaker past zich moeiteloos aan aan elke interieurstijl. En dankzij zijn draagbaarheid kun je altijd en overal genieten van het beste geluid. De Roam bewijst dat praktisch en esthetisch perfect hand in hand kunnen gaan en is daarmee een absolute must-have voor liefhebbers van hoogwaardige muziek.

Design en plaatsingsmogelijkheden-sfeerfoto2
.

Sonos Roam Wit kopen, ja of nee?

De Sonos Roam is een absolute aanrader voor muziekliefhebbers van elk genre. Met zijn breed soundstage, helder geluid en precieze weergave van details, geniet je altijd van een fantastische geluidskwaliteit. Deze slimme speaker is niet alleen moeiteloos te verbinden, maar ook indrukwekkend qua batterijduur en water- en stofbestendigheid. Met zijn automatische TruePlay en naadloze integratie met andere smart home apparaten, past de Sonos Roam zich moeiteloos aan elke omgeving aan en maakt hij je leven een stuk eenvoudiger. Kortom, een must-have voor elk interieur.