Kind van Ibiza – Review

In "Kind van Ibiza", een roman beïnvloed door de jaren tachtig en geïnspireerd door het rauwe eilandleven, volgen we Marianne, een eenzame tiener die geobsedeerd raakt door een agent van de Guardia Civil. Terwijl haar wereld instort, haar vader gevangen zit en haar moeder steeds moeilijker wordt, dreigt Marianne zichzelf en haar omgeving naar de rand van de afgrond te duwen.
Esther J. Ending, opgegroeid op het eiland zelf, weeft een verhaal van obsessie en de zoektocht naar ouderlijke liefde, met het échte, bizarre, wonderschone en levensgevaarlijke Ibiza als achtergrond.
Een prachtige roman die het duistere Ibiza onthult en een must-read is voor de liefhebbers van het eiland. Deze "spetterende" roman zal je ontroeren en intrigeren..

7.5
7.5
12-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Het boek wordt over het algemeen positief gewaardeerd, met lof voor de spannende en meeslepende verhaallijn, evenals de levendige schrijfstijl. Het geeft een goed beeld van het prachtige maar gevaarlijke Ibiza van de jaren tachtig. Sommige lezers genoten ook van de grappige en fantasierijke elementen in het verhaal. Overall, aangeraden voor diegenen die op zoek zijn naar een spannend en meeslepend boek in een bijzondere setting zoals Ibiza.
.

Ontdek het duistere Ibiza.

De “Kind van Ibiza” is een roman die je zeker niet mag missen. Geschreven door Esther J. Ending, het boek neemt je mee terug naar de jaren tachtig op het betoverende eiland Ibiza. Het verhaal volgt Marianne, een tiener die worstelt met haar leven te midden van de opkomst van techno en ecstasy. Haar vader zit in de gevangenis en haar moeder wordt steeds moeilijker om mee om te gaan. Wanneer Marianne een lift krijgt van een agent van de gevreesde Guardia Civil, raakt ze gefascineerd door hem. De fascinatie escaleert in een obsessie terwijl Marianne haar eigen leven en dat van anderen naar de rand van de afgrond dreigt te duwen. Kind van Ibiza is een meeslepend verhaal over obsessie en de zoektocht naar ouderlijke liefde, met de prachtige en gevaarlijke achtergrond van Ibiza.

Als liefhebber van literaire romans is Kind van Ibiza een absolute aanrader. Esther J. Ending heeft met haar vlotte schrijfstijl en intrigerende personages een meesterwerk gecreëerd dat je meesleurt naar het hart van het eiland. Het boek geeft een onthullend portret van de duistere kanten van Ibiza, iets wat niet vaak naar voren komt in de mainstream media. Ending durft deze kant van het eiland te belichten en doet dit op een dappere en eerlijke manier. De personages zijn levensecht en het verhaal is indringend. Als je van Ibiza houdt, is Kind van Ibiza een must-read.

Esther J. Ending heeft met Kind van Ibiza een prachtige roman uit de schoot van het eiland geschreven. Haar schrijfstijl is ontroerend en indringend, waardoor je als lezer echt meeleeft met de personages en hun worstelingen. Het boek brengt het échte, bizarre en levensgevaarlijke Ibiza tot leven, zoals alleen iemand die daar geboren is of er lange tijd heeft gewoond dat kan doen. Ending is erin geslaagd om de schoonheid en de duistere kanten van het eiland op een spetterende manier te beschrijven. Kind van Ibiza is een absolute aanrader voor iedereen die van Ibiza houdt en graag meegesleept wil worden in een intrigerend verhaal.

.

Esther J. Ending, de magiër van Ibiza.

In de wereld van de Nederlandse literatuur zijn er vele getalenteerde schrijvers die ons meenemen op bijzondere en intrigerende reizen door hun verbeeldingskracht. Eén zo’n schrijfster is Esther J. Ending, wiens roman “Kind van Ibiza” ons betovert met haar indringende en ontroerende verhaal.

Ending, geboren in 1972 en opgegroeid op het Spaanse eiland Ibiza, heeft een unieke verbinding met deze magische plek. Haar roman neemt ons mee naar de jaren tachtig, een tijdperk van techno en ecstasy, waarin een eenzame tiener genaamd Marianne haar wereld in een neerwaartse spiraal ziet belanden. Als dochter van een hippie moeder en een drugs dealende vader, heeft Marianne het zwaar. Haar vader zit in de gevangenis en haar moeder wordt steeds onredelijker.

Op een regenachtige middag krijgt Marianne motorpech en wordt ze geholpen door een agent van de gevreesde en gehate Guardia Civil. Deze ontmoeting zorgt voor een fascinatie die al snel obsessieve vormen aanneemt. In een waas van alcohol en drugs dreigt Marianne niet alleen zichzelf, maar ook de mensen in haar omgeving naar de rand van de afgrond te jagen. “Kind van Ibiza” is een aangrijpende roman over obsessie en de zoektocht naar ouderlijke liefde, een thuis, een vaderland.

Ending’s vermogen om het échte Ibiza tot leven te brengen, maakt deze roman des te krachtiger. Met haar eigen ervaringen en kennis van het eiland, weet ze de lezers mee te nemen naar een wereld die alleen zij die daar zijn geboren of er lange tijd hebben gewoond, écht kennen. Ze laat ons het bizarre, wonderschone en levensgevaarlijke Ibiza zien, met al zijn hoogte- en dieptepunten. Door haar scherpe en dappere weergave is deze roman niet alleen een prachtig literair werk, maar ook een onthullend portret van de duistere kanten van dit eiland.

“Kind van Ibiza” is een must-read voor liefhebbers van Ibiza, maar ook voor lezers die houden van ontroerende en indringende romans. Het is een boek dat je raakt tot in het diepste van je ziel en je niet meer loslaat. Een spetterend werk dat de rauwe realiteit van het leven op Ibiza niet schuwt, geschreven door een getalenteerde Nederlandse auteur. Esther J. Ending heeft met deze roman opnieuw bewezen waarom zij een van de meest boeiende schrijvers van literaire romans in Nederland is.

.

Kind van Ibiza kopen, ja of nee?

“Kind van Ibiza” is een rauwe en meeslepende roman die het donkere en verleidelijke Ibiza van de jaren tachtig tot leven brengt. Met intrigerende personages en een beklemmend verhaal, neemt Esther J. Ending de lezers mee naar de duistere kant van het eiland. Een absolute aanrader voor liefhebbers van Ibiza die niet bang zijn om de schaduwzijde te ontdekken. Ending’s schrijfstijl is eerlijk en onthullend, en geeft de lezers een authentiek beeld van de problemen waarmee Marianne worstelt. Haar obsessie voor de agent van de Guardia Civil brengt niet alleen haar eigen leven, maar ook dat van anderen in gevaar. Met haar kennis van het eiland en haar boeiende vertelkunst weet Ending een roman te creëren die je als lezer niet mag missen. Een aanrader voor liefhebbers van literatuur die diep graaft in de menselijke psyche.