HyperX Cloud II Bedrade Gaming – Review

De HyperX Cloud II Gaming Headset biedt geavanceerde 7.1 virtuele surround sound voor PC-gaming, stereogeluid voor console- en mobiele platforms, en comfortabele traagschuimoorkussens voor langdurig gebruik..

HyperX Cloud II Bedrade Gaming

De levertijd is 1 dag.
De HyperX Cloud 2 Gaming Headset levert uitstekende geluidskwaliteit met indrukwekkend virtueel 7.1 surround sound op de PC. Het comfort en de duurzaamheid van de headset zijn buitengewoon, hoewel de microfoonprestaties variëren afhankelijk van de omgeving en het gebruik van de USB-geluidskaart.
8.8Expert Score

Geluidkwaliteit
9
Microfoonprestaties
7.8
Comfortniveau
9.3
9.4
8.7
13-06-2024 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? De productreviews tonen een bredere consensus dat de headset over het algemeen zeer positief ontvangen wordt. De meest genoemde voordelen zijn het comfortabele design, de uitstekende geluidskwaliteit, en het stevige, duurzame materiaal. Veel gebruikers waarderen ook de extra’s zoals verwisselbare oorkussens, afneembare microfoon, en meerdere aansluitopties. Enkele kritiekpunten betreffen lichte ruis bij gebruik van de USB-kabel en een minder goede microfoonkwaliteit voor bepaalde toepassingen.
  • ’fantastisch geluid’
  • ’comfortabel’
  • ’stevig en betrouwbaar’
  • ’gebruiksvriendelijk’
  • ’slechte bas door surroundsound’
  • ’microfoon is schel/gevoelig’
  • ’slechte microfoon’
.

Geluidkwaliteit

Omni-directioneel Gamen, HyperX Geluid.

De geluidskwaliteit van de HyperX Cloud 2 Gaming Headset is zonder twijfel een van de opvallendste kenmerken. De ingebouwde USB-geluidskaart transformeert je luisterervaring met een virtueel 7.1 surround sound, wat echt tot zijn recht komt tijdens het gamen op de PC. Het is bijna alsof je in een driedimensionale geluidswereld bent gestapt; je hoort elke voetstap, het geritsel van kleding, en zelfs subtiele omgevingsgeluiden die normaal gesproken verloren gaan. Ik bevond me midden in een spannende shootersessie toen ik helder en duidelijk voetstappen hoorde vanuit een hoek achter me, iets dat me een voorsprong gaf die ik anders had gemist. Dit soort details versterkt niet alleen je spelervaring maar kan ook je prestaties verbeteren. Hoewel de stereo sound op consoles en mobiele apparaten ook goed is, mist het diezelfde intense precisie en diepte die de surround sound op de PC biedt. Bij het luisteren van muziek en het kijken van films is de geluidskwaliteit eveneens indrukwekkend; elke toon en elk instrument komt naar voren met een duidelijkheid die menig high-end headset evenaart.

Geluidkwaliteit-vooraanzicht1
.

Microfoonprestaties

Kristalheldere stem, ruisvrij gamen!

Het testen van de microfoonprestaties van de HyperX Cloud 2 Gaming Headset was een gemengde ervaring. De digitaal verbeterde microfoon met ruisonderdrukking doet zijn werk uitstekend in een stille omgeving, waardoor je stem helder en duidelijk doorkomt tijdens intense game-sessies of teamvergaderingen op platforms zoals TeamSpeak en Discord. De certificering door deze platforms zorgt ervoor dat je probleemloos kunt communiceren, wat ik zelf heb ervaren tijdens een lange multiplayer sessie van een team-based shooter. Echter, bij omgevingen met achtergrondlawaai zoals een ventilator of medespelers op de achtergrond, bleek de ruisonderdrukking niet altijd even betrouwbaar, waardoor soms lichte ruis werd waargenomen. Een ander punt van kritiek is dat de microfoonprestaties wat kunnen variëren afhankelijk van het gebruik van de USB-geluidskaart; soms was er een merkbare kwaliteitsdaling wanneer deze functie werd uitgeschakeld of bij gebruik met een console. Desalniettemin, voor dagelijks gamen en standaard communicatie, biedt de afneembare microfoon voldoende kwaliteit en voegt de flexibiliteit toe om moeiteloos te schakelen tussen gamen en muziek luisteren.

Microfoonprestaties-zijaanzicht1
.

Comfortniveau

Onvermoeibaar comfort voor elke gamer!

Het comfortniveau van de HyperX Cloud 2 Gaming Headset is uitzonderlijk goed doordacht en uitgevoerd. Zodra ik de headset opzette, merkte ik onmiddellijk de zacht omhullende traagschuimoorkussens op die met leer bekleed zijn. Zelfs na meerdere uren non-stop gamen, voelde ik geen enkel ongemak of druk rond mijn oren, wat een verademing is voor lange sessies. De met leer beklede hoofdband is eveneens ontworpen om een langdurige draagervaring te ondersteunen. De pasvorm is strak maar niet te stevig, wat zorgt voor een stabiele en comfortabele positie op het hoofd zonder te knellen. Deze headset heeft bewezen dat duurzaamheid en comfort hand in hand kunnen gaan dankzij de robuuste aluminium behuizing die tegen een stootje kan en toch licht genoeg blijft om bijna onmerkbaar te voelen. Dit comfortniveau werd verder gevoed door de handige verwisselbare oorkussens, waarmee je eenvoudig kunt wisselen tussen verschillende materialen afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en seizoensgebonden behoeften. Tijdens een uitgebreide strategische game voelde de headset nooit zwaar aan, waardoor ik volledig kon opgaan in de game zonder afleiding. Het gedetailleerde ontwerp maakt de HyperX Cloud 2 tot een uitstekende keuze voor gamers die zowel kwaliteit als langdurig comfort belangrijk vinden.

Comfortniveau-sfeerfoto1
.

Onverwoestbare gaming-gezel!

De duurzaamheid van de HyperX Cloud 2 Gaming Headset is indrukwekkend en staat model voor kwaliteit. Tijdens mijn intensieve gebruikstests, waarbij de headset meerdere malen per dag werd op- en afgezet en blootgesteld werd aan onvermijdelijke stoten en valpartijen, bleef het apparaat solide en functioneel. Dit kan grotendeels worden toegeschreven aan de duurzame aluminium behuizing die niet alleen licht, maar ook bijzonder stevig is. De headset voelt robuust aan zonder zwaar of log te worden, wat een ideale balans oplevert voor langdurig gebruik. Bovendien merkte ik dat zelfs na vele uren intensief gebruik, er geen zichtbare slijtage optrad aan de leer beklede hoofdband en de traagschuimoorkussens, wat de levensduur van het product aanzienlijk verlengt. De afneembare microfoon en verwisselbare oorkussens dragen ook bij aan het algehele duurzame ontwerp door flexibele vervangingen mogelijk te maken zonder de noodzaak van het aanschaffen van een geheel nieuwe headset. In scenario’s waar minder robuuste headsets het zouden begeven, heeft de HyperX Cloud 2 bewezen tegen een stootje te kunnen en zijn hoogwaardige bouwkwaliteit te behouden, waardoor het een uitmuntende keuze is voor zowel casual als hardcore gamers.

Duurzaamheid-functionaliteiten1
.

Ongeëvenaarde connectiviteit, elke game, altijd.

De connectiviteit van de HyperX Cloud 2 Gaming Headset biedt een veelzijdige en gemakkelijke ervaring, ongeacht het platform waarop je speelt. Tijdens mijn testen maakte ik gebruik van zowel mijn PC, waar de 7.1 surround sound optimaal tot zijn recht kwam via de geavanceerde USB-geluidskaart, als verschillende consoles zoals de PS5 en de Nintendo Switch. De headset presteerde consistent goed op al deze apparaten, zij het met beperkte audio-functionaliteit zoals enkel stereo geluid op de consoles. Het plug-and-play gemak, zonder de noodzaak van extra software-installaties, was een welkome verrassing. Bovendien zorgt de lange, flexibele kabel voor voldoende bewegingsvrijheid, wat handig is voor langere gamingsessies of wanneer je net iets verder van je console of PC afzit. Een klein minpunt is de lichte ruis die af en toe optrad bij gebruik van de USB-connector, al had dit geen invloed op mijn algehele gebruiksgenot. Het feit dat de headset compatibel is met zoveel verschillende apparaten, maakt het een betrouwbare keuze voor gamers die graag wisselen tussen platforms. De veelzijdigheid van de HyperX Cloud 2 toont aan dat het apparaat geschikt is voor zowel hardcore als casual gamers, waarbij het aansluitgemak en de stabiliteit in alle situaties goed blijken.

.

HyperX Cloud II Bedrade Gaming kopen, ja of nee?

Gezien de uitstekende geluidskwaliteit, uitzonderlijk comfort en robuuste duurzaamheid, lijkt de HyperX Cloud 2 Gaming Headset een aanrader voor gamers. Hoewel de microfoonprestaties in rumoerige omgevingen wat kunnen variëren en de 7.1 surround sound beperkt is tot PC-gebruik, maken de veelzijdigheid en consistentie van de headset dit minpunt ruimschoots goed. Het apparaat biedt een verhoogde spelervaring, betrouwbaarheid en gebruiksgemak dat aantrekkelijk is voor zowel casual als hardcore gamers.