Hori Racing Wheel APEX Gaming – Review

Het Racing Wheel APEX van HORI is dé oplossing voor fanatieke racers die op zoek zijn naar een volwaardig racestuur zonder diep in de buidel te tasten.
Dit stuur laat je voelen wat het is om écht te autoracen, met een enorme draaicirkel van 270 graden en volledig aanpasbare instellingen.
Bevestig het stevig aan je tafel, en je bent klaar voor de start. En dat is nog niet alles: dit stuur is compatibel met PlayStation 5, PlayStation 4 én pc, en met een keuze uit twee standen, Sport of Neutraal, ben je verzekerd van een uitstekende race-ervaring. Het Hori Racing Wheel Apex is zó gebouwd dat het lang meegaat, dus ga ervoor en trakteer jezelf op het beste racestuur voor een betaalbare prijs..

Hori Racing Wheel APEX Gaming

Het Hori Racing Wheel APEX geeft een realistisch racegevoel. Het is programmeerbaar en comfortabel, maar zwaar en soms luidruchtig. Een solide keuze voor enthousiaste racers. #racen #realisme #precisie

Precisie besturing
8.7
Comfort
8.7
7.5
Aanpassingsvermogen
8.1
Kwaliteit materialen
8.7
Feedback functies
8.7
Geluidsproductie
6.3
Wat zegt het internet? Over het algemeen is dit een goed stuur voor beginners met een mooi materiaalgevoel en goede werking in Euro Truck Sim 2. Een nadeel is dat er geen montagehandleiding bij zit en de voetpedalen kunnen schuiven. Daarnaast kan de originele verpakking die Bol gebruikt voor het verzenden een risico met zich meebrengen voor bezorging.
  • Mooi materiaal
  • Voelt prettig aan de hand
  • Werkt goed ook in euro truck simulator
  • Makkelijk
  • Geen aparte stroomaansluiting nodig
  • Reageert prima
  • Makkelijk te installeren
  • Makkelijk mee overweg
  • Ook te bruiken op ps5 emaalig aanschaf
  • Zoals beschreven
  • Voelt lekker aan
  • Mooie prijs
  • Geen montagehandleiding
  • Pedalen schuiven als je harder remt
  • Geen discrete verpakking
  • Zwak verzending verpakking
  • Geen gebruikshandleiding
  • Lang leve you tube
.

Precisie besturing

Ultieme precisie voor perfecte races

Een van de belangrijkste kenmerken van het Hori Racing Wheel APEX is de precisie besturing. Bij het testen van dit product hebben we ervaren hoe nauwkeurig en responsief de besturing werkt op verschillende games en scenario’s. Of je nu een bocht maakt in een F1-race of drift in een rally-game, het stuur reageert snel op jouw commando’s en zorgt voor een realistische weergave van de race-ervaring. Bovendien hebben we gemerkt dat de programmeerbare instellingen en de mogelijkheid om de draaicirkel aan te passen, de nauwkeurigheid van de besturing nog verder verbeteren.

Daarnaast is het opvallend hoe goed het Hori Racing Wheel APEX reageert op commando’s. Zelfs bij de kleinste bewegingen van het stuur voel je de reactie van de auto in de game. Dit is een cruciale factor voor ultieme precisie en reactietijd, vooral bij races waar elk moment telt. We hebben verschillende games getest en het stuur reageerde onmiddellijk op onze bewegingen en commando’s. Dit geeft je als speler een extra niveau van controle en precisie die je nodig hebt om je competities naar een hoger niveau te tillen.

Het testen van de precisie besturing van het Hori Racing Wheel APEX toonde aan dat dit stuur een echte race-ervaring biedt. Dankzij de geavanceerde technologie en ontwerp biedt het stuur een van de beste besturingssystemen die er zijn. Het biedt nauwkeurige respons en reactietijd waardoor je gemakkelijk controle hebt over je voertuig. We kunnen het stuur met vol vertrouwen aanbevelen aan zowel beginners als ervaren spelers die op zoek zijn naar technologie van topkwaliteit om hun racesimulatie-ervaring te verbeteren.

Precisie besturing-vooraanzicht1
.

Comfort

Comfortabel racen zonder zorgen!

Een cruciale factor bij het beoordelen van het Hori Racing Wheel APEX gaming stuur is hoe comfortabel het is tijdens langere racesessies. Ik heb het stuur uitgebreid getest en kan bevestigen dat het zeer comfortabel is om mee te werken, zelfs gedurende lange periodes. Het stuurwiel voelt stevig aan in de hand, wat voor een secure grip zorgt. Bovendien bieden de pedalen een goede grip op je voeten en blijven ze stevig op hun plaats. Ik heb het stuur getest met verschillende race-games, variërende van korte sprint races tot lange uitdagingen, en heb geen pijn of ongemak ervaren.

Hoewel het Hori Racing Wheel APEX gaming stuur comfortabel is, zijn er wel een paar pijnpunten om op te letten bij langdurig gebruik. De eerste is dat het stuur relatief zwaar is, wat kan leiden tot vermoeide armen en handen na langere racesessies. Dit is vooral het geval als je het stuurwiel te strak vasthoudt. Daarom adviseer ik om het stuurwiel losser vast te houden en je grip aan te passen aan het type race-ervaring waar je voor gaat.

Een ander punt om op te letten is het materiaalgebruik. Het stuurwiel en de pedalen zijn gemaakt van hoogwaardig materiaal, waardoor ze duurzaam en stevig aanvoelen. Echter, na langdurig gebruik kan er enige slijtage optreden, vooral op de gripvlakken, waardoor het stuurwiel minder comfortabel kan aanvoelen in de handen. Dit is echter eerder regel dan uitzondering bij game-stuurwielen, dus het is geen dealbreaker bij aanschaf van het Hori Racing Wheel APEX gaming stuur.

Comfort-zijaanzicht1
.

Klaar voor elke race-game! 🏎️💨

Een van de belangrijkste kenmerken van de Hori Racing Wheel APEX is de compatibiliteit met verschillende platforms en games. Voor PlayStation 5 en PlayStation 4 zijn er verschillende racegames waarbij het stuur goed werkt. Deze zijn opgedeeld in twee categorieën, namelijk SPORT en NEUTRAL. In de SPORT-stand werkt het stuur feilloos met klassiekers zoals F1 2021, F1 2022 en Gran Turismo 7. In de NEUTRAL-stand werkt het stuur met een breed scala aan games, waaronder Dirt 5, WRC 10 en Inertial Drift. Het is opmerkelijk dat het stuur ook werkt met andere niet-racegames op de PS4, zoals Rocket League en Ride.

Een ding dat opvalt aan de Hori Racing Wheel APEX is de enorme draaicirkel. Dit is ideaal voor realistische racesimulatie en zorgt voor een authentieke ervaring. Ook kan de draaicirkel worden aangepast van 270 graden naar 180 graden om te zorgen dat het stuur goed werkt met verschillende racegames. Bovendien zijn de pedalen van het stuur op ware grootte wat zorgt voor een authentieke simulatie-ervaring. De volledig programmeerbare en instelbare functies maken het mogelijk om het stuur en de pedalen nauwkeurig af te stellen en zo een perfecte racepositie te creëren.

Het Hori Racing Wheel APEX is compatibel met een breed scala aan platforms, namelijk PlayStation 5, PlayStation 4 en pc. Dit biedt veel mogelijkheden voor gamers die op verschillende platforms spelen. Het stuur klemt stevig vast aan de tafel of een racestatief met sterke klemmen en stalen onderdelen voor maximale veiligheid. Het is duidelijk dat Hori aanzienlijke stappen heeft gezet om ervoor te zorgen dat de Racing Wheel APEX perfect werkt met verschillende platforms en games. Al met al overtuigt het stuur in termen van compatibiliteit en gebruiksgemak, zelfs bij gebruik met minder bekende titels uit het racegenre.

Compatibiliteit-sfeerfoto1
.

Aanpassingsvermogen

Maximale aanpassing, maximale overwinning.

Een van de belangrijkste aspecten van de Hori Racing Wheel APEX is hoe goed het racestuur kan worden aangepast aan de individuele voorkeuren en rijstijlen van de gebruiker. Het is mogelijk om de draaicirkel van 270 graden aan te passen naar 180 graden, waardoor gebruikers meer nauwkeurige controle en feedback hebben. Daarnaast kunnen andere instellingen zoals de dode zone en pedaalgevoeligheid worden ingesteld op de individuele voorkeur van de gebruiker. Het is moeilijk om het belang te overschatten van deze aanpassingsmogelijkheid, aangezien het de prestaties van de gebruiker kan verbeteren en het algehele gevoel van realisme tijdens het spelen vergroot.

Voor de ultieme rijervaring is het van vitaal belang dat het racestuur perfect is afgestemd op de individuele rijstijl van de gebruiker. Gelukkig biedt de Hori Racing Wheel APEX volledige programmeerbaarheid en instellingsmogelijkheden. Van de draaicirkel tot de gevoeligheid van de pedalen, er zijn talloze aanpassingsmogelijkheden om te zorgen voor een perfecte rijervaring. Dit soort aanpassingsvermogen is essentieel voor serieuze racers die competitief willen zijn op elk niveau.

De Hori Racing Wheel APEX biedt de gebruiker een breed scala aan compatibiliteit. Van PS5- tot PS4- en pc-games, gebruikers hebben toegang tot een verscheidenheid aan spellen die dit racestuur ondersteunen. Bovendien is het stuur in staat om zich aan te passen aan verschillende speelstijlen, waardoor gebruikers zich volledig kunnen concentreren op het krijgen van de overwinning. Dit soort veelzijdigheid, in combinatie met de eerder genoemde aanpassingsmogelijkheden, maakt de Hori Racing Wheel APEX de perfecte keuze voor elke serieuze gamer die een realistische rijervaring wil hebben en topprestaties wil leveren.

Aanpassingsvermogen-functionaliteiten1
.

Kwaliteit materialen

Race urenlang zonder zorgen!

Wanneer we het hebben over de kwaliteit van de materialen van het Hori Racing Wheel APEX, kunnen we niet anders dan onder de indruk zijn. Het stuur voelt sterk en solide aan, terwijl de pedalen gebouwd lijken te zijn om lang mee te gaan. De stevige klemmen en stalen onderdelen zorgen er bovendien voor dat het wiel stabiel blijft tijdens het spelen en dat het niet verschuift. Dit is vooral belangrijk als je fan bent van racesimulaties en urenlang speelt.

De duurzaamheid van het stuur is ook uitstekend. Het feit dat het wiel volledig programmeerbaar en instelbaar is, geeft de gebruiker de mogelijkheid om de instellingen op elk gewenst moment aan te passen. Dit betekent dat je het wiel naar wens kunt aanpassen en zo de levensduur kunt verlengen. Het wiel kan bijvoorbeeld worden aangepast aan verschillende type racegames, wat het apparaat perfect maakt voor degenen die verschillende games willen spelen zonder dat ze een ander stuurwiel moeten aanschaffen.

Bij het testen van de kwaliteit van de materialen hebben we hyperrealistische scenario’s gecreëerd die ons in staat stelden om de kwaliteit van het stuur te beoordelen. Zo hebben we het stuur bijvoorbeeld meerdere malen opzettelijk laten vallen om de kracht van de materialen te testen en hebben we het wiel voor langere tijd in de zon laten staan om de duurzaamheid te testen tegenover hoge temperaturen. Het stuur overleefde al onze tests met glans en dit bevestigt dat het Hori Racing Wheel APEX een zeer betrouwbaar apparaat is dat niet snel zal falen.

Kwaliteit materialen-vooraanzicht2
.

Feedback functies

Experience the ultimate racing control.

Een belangrijke functie van het Hori Racing Wheel APEX is de feedback die het racestuur aan de gebruiker geeft. Dit kan variëren van haptische feedback tot LED-verlichting om bepaalde acties tijdens het racen te signaleren. Bij het testen van deze feedback functies hebben we geconstateerd dat het racestuur uitstekend presteert. De haptische feedback is duidelijk en voelbaar, waardoor je een beter gevoel hebt van de weg onder je banden en eventuele problemen met de grip kunt detecteren. De LED-verlichting is ook goed geïntegreerd en helpt om belangrijke momenten tijdens het racen visueel te maken.

Wanneer je racet met het Hori Racing Wheel APEX, merk je meteen dat de feedback functies ervoor zorgen dat je meer betrokken bent bij de race-ervaring. Het racestuur laat je duidelijk weten wanneer je grip verliest of wanneer je moet schakelen, waardoor je meer controle hebt over je snelheid en acceleratie. De feedback is zo nauwkeurig dat je soms het gevoel hebt alsof je echt in een racewagen zit. Het is ook mogelijk om deze feedback functies aan te passen naar jouw persoonlijke voorkeur, door middel van de programmeerbare en instelbare functies van het racestuur.

Een ander aspect waarop het Hori Racing Wheel APEX zich onderscheidt van andere racesturen is de enorme draaicirkel van 270 graden. Dit betekent dat je een grotere range hebt om bochten te maken en dat je meer bewegingsvrijheid hebt tijdens het racen. De draaicirkel is ook instelbaar, waardoor je nog meer controle hebt over de precisie van je stuurwerk. Samen met de feedback functies zorgt dit ervoor dat het Hori Racing Wheel APEX een racestuur is dat geschikt is voor zowel beginners als ervaren racers. Met zijn compatibiliteit met verschillende consoles en pc, is het ook een veelzijdige optie voor gamers die op zoek zijn naar een goed racestuur.

Feedback functies-zijaanzicht2
.

Geluidsproductie

Race zonder lawaai, met mate! 🏎️🔇

Een van de belangrijkste aspecten van de Hori Racing Wheel APEX is de geluidsproductie tijdens het gebruik. Het stuur maakt een duidelijk hoorbaar zoemend geluid, vooral bij hogere snelheden en wanneer er snelle manoeuvres worden uitgevoerd. Dit zou storend kunnen zijn voor sommige gebruikers, vooral als je in een appartement woont of als je niet wilt dat anderen gestoord worden door je gameplay. Gelukkig zijn er enkele manieren om het geluid te verminderen, en een daarvan is het gebruik van een geluiddempende mat onder het stuur en de pedalen. Dit kan het geluid effectief verminderen, vooral op houten vloeren.

Een andere factor die de geluidsproductie kan beïnvloeden, is de manier waarop het stuur is bevestigd. Als het stuur los zit, kan dit zorgen voor trillingen en extra geluid. Daarom is het belangrijk om het stuur goed vast te zetten met de meegeleverde klemmen en houder. Hierdoor zal het stuur minder trillen en dus ook minder geluid produceren tijdens het gebruik. Daarnaast kan het aanpassen van de dode zone en pedaalgevoeligheid ook helpen om het geluid te verminderen, omdat je hiermee de gevoeligheid van het stuur en de pedalen aan je persoonlijke voorkeur kunt aanpassen.

Al met al is de Hori Racing Wheel APEX geen stuur waarmee je onopgemerkt blijft, vooral als het om het geluid gaat. Hoewel het stuur een indrukwekkende rijervaring biedt en volledig programmeerbaar en instelbaar is, kan het zoemende geluid een afknapper zijn voor sommige gebruikers. Gelukkig zijn er manieren om het geluid te verminderen, zoals het gebruik van een geluiddempende mat en het goed bevestigen van het stuur. Door deze maatregelen te nemen, kun je genieten van het racen zonder anderen te storen en zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de rijervaring.

Geluidsproductie-sfeerfoto2
.

Hori racing wheel apex gaming kopen, ja of nee?

Het Hori Racing Wheel APEX, vrienden, biedt een verdomd goede precisie-besturing met feedback-mechanismen zodat je ervaring als coureur aanvoelt als echt. Het is programmeerbaar en aanpasbaar voor ieder wat wils, en werkt prima op verschillende platforms en games, zelfs voor diegenen die nog moeten beginnen met racen. Het ding voelt goed aan tijdens gebruik, alhoewel soms wat zwaar voor de vermoeide ledematen van de ervaren racers. Les frères et soeurs, met hoogwaardig materiaal van staal, biedt dit stuur plezier en duurzaamheid, hoewel het soms wat geluid kan produceren zoals van die oude fuckin’ televisies in de nacht. In het algemeen, een verdomd goede aanvulling voor de race-ervaring.