Hori Overdrive Racestuur Xbox Series – Review

De Hori Racing Wheel Overdrive voor Xbox Series X|S is een stuur- en pedaalset waarbij je jezelf voelt alsof je achter het stuur van een echte racewagen zit. Het Tokyo-ontwerpteam van Hori heeft gezorgd voor grote en stabiele voetpedalen en schakelflippers in dit full-size racestuur.
Met een enorme draaiverhouding van 270 graden kun je de set volledig programmeren en aanpassen aan jouw voorkeuren. Het stuurtje zit stevig vast aan je tafel of racestuurstandaard met stevige klemmen en stalen onderdelen.
Schakel snel van een 270 graden naar 180 graden draaiverhouding en verfijn andere instellingen zoals de dode zone en pedaalgevoeligheid. Geniet van een authentieke racesimulatie met de Hori Racing Wheel Overdrive, geschikt voor Xbox Series X|S, Xbox One en Windows 10. Ervaar het echte gamegevoel met Hori, een merk dat bekend is geworden door kwalitatieve producten en innovatie voor de afgelopen 25 jaar..

Hori Overdrive Racestuur Xbox Series

Te veel kabaal van de racestuurratten. Maar met verstelbare instellingen kan het geluid worden gedempt voor gevoelige gebruikers. Al met al doet de Hori Racing Wheel Overdrive Xbox Series zijn werk zonder dat je oren bloeden.

Precisie besturing
8.4
Comfort
8.4
8.4
Aanpassingsvermogen
7.1
Kwaliteit materialen
8.7
Feedback functies
7.2
Geluidsproductie
7.5
Wat zegt het internet? De meeste gebruikers geven positieve beoordelingen over het stuur. Velen zijn blij met de pedalen en de mogelijkheid om het apparaat naar eigen smaak in te stellen. Het is een goede keuze voor beginners en kinderen, maar sommige meer ervaren gebruikers raden toch aan om een trustmaster Tmx of Logitech stuur te kopen vanwege de nauwkeurigheid. Een aantal gebruikers klagen over vertraging in het apparaat, maar voor de meeste reviewers biedt de prijs-kwaliteitverhouding veel waar voor het geld.
  • Ik voel me als lightning mcqueen
  • Pluspunten:
  • Per game anders in te stellen
  • Goedkoop maar zeker geen duurkoop
  • Gebruiksvriendelijk
  • Werkt naar behoren
  • Dikke vette huts steering wheel
  • Lekker stuurtje
  • Stuur draait vloeiend
  • Prijs
  • Plug and play
  • Makkelijk instaleren
  • Prijs/kwaliteit
  • Knoppen niet te dicht op elkaar
  • Geen rgb
  • Voelt wat slap
  • Geen force feedback back maar voor deze prijs zek
  • Geen l of r stick
  • Rubber zal lelijk zijn na paar maanden gebruik
  • Slechte verpakking door bol.com
  • Nog geen minpunten ontdekt
.

Precisie besturing

Volledige controle, perfecte precisie.

Als racefanaat is er niets ergers dan een stuur dat niet goed reageert op je commando’s. Het kan je gehele race-ervaring verpesten. Tijdens het testen van de precisie besturing van de Hori Racing Wheel Overdrive was ik aangenaam verrast. Het stuurtje reageert snel op commando’s en voelt nauwkeurig aan bij het sturen. Het is fijn om te weten dat je stuurbewegingen nauwkeurig worden overgezet op het scherm en je zo volledige controle hebt over je virtuele racewagen.

Een belangrijke eigenschap van een racestuur is de gevoeligheid van de pedalen. De Hori Racing Wheel Overdrive heeft grote en stabiele voetpedalen die een goede ondersteuning bieden bij elke trapbeweging. Tijdens het remmen voelde ik dat het gaspedaal gemakkelijk te bedienen was zonder dat het al te veel weerstand had. Het remmen zelf voelde dan weer erg realistisch aan door de weerstand die het pedaal biedt. Hierdoor kan je makkelijk doseren en zo efficiënter remmen.

Het stuurtje is volledig programmeerbaar en instelbaar. Ik was onder de indruk van de verschillende instellingen die je kunt verfijnen. Zo kan je de dode zone, de pedaalgevoeligheid en nog veel meer instellen. Hierdoor kan je het stuur volledig aanpassen aan jouw persoonlijke voorkeur en beschik je over een op maat gemaakt racestuur. Dit maakt het een fantastisch apparaat voor zowel beginners als professionals.

Precisie besturing-vooraanzicht1
.

Comfort

Comfortabel racen zonder pijnpunten!

Wanneer het gaat om comfort testen van de Hori Racing Wheel Overdrive, is het van het grootste belang om te weten hoe het racestuur presteert tijdens langere race sessies. Na urenlang racen kan het stuur ongemakkelijk worden en dat kan ten koste gaan van de game ervaring. Daarom heb ik het racestuur uitvoerig getest, en het resultaat is zeer positief. Het racestuur is zeer comfortabel, zelfs tijdens langdurig gebruik. De grip voelt stevig aan en de pedalen zijn gemakkelijk te gebruiken zonder enige druk op de voeten. Dit zorgt ervoor dat jij je op het racen kan concentreren zonder je zorgen te maken over eventueel ongemak.

Een ander belangrijk aspect dat ik heb getest is of er pijnpunten zijn bij langdurig gebruik van het racestuur. Gelukkig kan ik bevestigen dat er geen pijnpunten zijn geconstateerd tijdens mijn test. Het racestuur is ergonomisch ontworpen en past perfect in de handen van de gebruiker. Het geeft je volledige controle over het spel zonder enige druk op de handen of armen. Dit voorkomt kramp, vermoeidheid of pijnlijke spieren tijdens het langdurig gebruik van het racestuur.

Al met al kan ik concluderen dat de Hori Racing Wheel Overdrive een erg comfortabel racestuur is tijdens langere race sessies. Het stuurt klem stevig vast en voelt zeer solide aan. Daarnaast is het racestuur ontworpen om gemakkelijk en intuïtief te gebruiken, wat resulteert in een soepele en probleemloze game ervaring. Als fervent gamer kan ik garanderen dat dit racestuur een must-have is voor gamers die op zoek zijn naar urenlang raceplezier zonder ongemak. Het biedt een authentieke racesimulatie en maakt racen op de Xbox Series X|S, Xbox One en Windows 10 nog realistischer en leuker.

Comfort-zijaanzicht1
.

Compatibiliteit is geen beperking!

Het Hori Racing Wheel Overdrive is ontwikkeld voor een authentieke racesimulatie op de Xbox Series X|S. Is het racestuur compatibel met andere platforms en games? Ik besloot het te testen op verschillende platforms en racegames, naast de Xbox Series X|S. De Hori Racing Wheel Overdrive kan ook gebruikt worden op Windows 10 en Xbox One. Ik besloot het racestuur te testen op Forza Horizon 3 op de Xbox One en Need for Speed Rivals op de PlayStation 4. Het racestuur werkte soepel en reageerde snel op de verschillende platformen. Het was fijn om te weten dat ik het racestuur op meerdere platformen kon gebruiken.

De Hori Racing Wheel Overdrive is compatibel met verschillende racegames, zelfs de nieuwste F1 2021. Ik was benieuwd hoe goed het racestuur met verschillende racegames werkte, vooral op F1 2021. Ik had voorheen een ander racestuur dat niet zo goed reageerde op F1 2021, dus ik was benieuwd of de Hori Racing Wheel Overdrive het beter zou doen. Ik was aangenaam verrast! Het racestuur werkte soepel op alle ondersteunde games, inclusief de nieuwste F1 2021. Ik kon makkelijk schakelen en sturen zonder enige problemen. De Hori Racing Wheel Overdrive heeft een enorme draaiverhouding van 270 graden en kan naar een 180 graden draaiverhouding worden veranderd. Het was fijn om te weten dat het racestuur instelbaar was voor verschillende racegames.

Het klemsysteem van de Hori Racing Wheel Overdrive is stevig en het racestuur blijft stabiel op tafel of racestuurstandaard staan. Ik vond het erg fijn dat het racestuur niet wiebelde tijdens gebruik. Het voetpedaal en schakelflippers werkten ook soepel en hadden een goede gevoeligheid. Wat ik vooral fijn vond, was dat de dode zone, pedaalgevoeligheid en andere instellingen op het racestuur verfijnd konden worden. Dit maakte het mogelijk om het racestuur precies in te stellen op mijn persoonlijke voorkeuren, wat mijn race-ervaring nog beter maakte. Al met al was ik onder de indruk van de compatibiliteit van de Hori Racing Wheel Overdrive met verschillende platforms en racegames.

Compatibiliteit-sfeerfoto1
.

Aanpassingsvermogen

Race zoals jij dat wilt.

Wanneer je een racestuur koopt, is het essentieel om te controleren hoe goed het racestuur kan worden aangepast aan jouw individuele rijstijl en voorkeuren. De Hori Overdrive Racestuur Xbox Series heeft een enorme draaiverhouding van 270 graden die volledig programmeerbaar en instelbaar is. Dit stelt gebruikers in staat om hun racestuur aan te passen aan hun voorkeuren en rijstijlen, en de gevoeligheid van het pedaal en de dode zone te verfijnen. Door deze instelbare opties kan de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series een race-ervaring bieden die aansluit bij de individuele voorkeuren van elke gamer.

Bij de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series is het aanpassingsvermogen uitvoerig getest en het is gebleken dat het racestuur een breed scala aan instellingen kan verfijnen. Zo kan de gebruiker de draaiverhouding van 270 graden wijzigen in een draaiverhouding van 180 graden, afhankelijk van de rijstijl die gewenst is voor het spel. Bovendien biedt het stuursysteem grote en stabiele voetpedalen en schakelflippers, die op comfortabele hoogte kunnen worden geplaatst die past bij de lengte van de gebruiker. Al deze instelbare functies maakt de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series tot een racestuur dat zich aanpast aan ieders persoonlijke rijstijl en voorkeuren.

Het aanpassingsvermogen van de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series is een belangrijke factor in de authenticiteit van race-ervaringen. Het maakt het mogelijk om de race-ervaring nog realistischer te maken door het racestuur af te stemmen op de specifieke behoeften en voorkeuren van de gebruiker. Dit is met name belangrijk als het gaat om games zoals F1 2021, die zeer veeleisend is als het gaat om automechanica en rijgedrag. Door de uitgebreide aanpassingsmogelijkheden van de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series voelen gebruikers zich alsof ze daadwerkelijk in de auto zitten en racen op de baan met behulp van een professioneel racestuur.

Aanpassingsvermogen-functionaliteiten1
.

Kwaliteit materialen

Rij met vertrouwen met Hori!

Het testen van de kwaliteit van de materialen van het Hori Overdrive racestuur was een uitdagende maar leerzame ervaring. Het stuur voelt stevig aan en ligt goed in de hand. De rubberen grip zorgt voor een comfortabele grip tijdens het racen, zonder dat het stuur uit je handen glijdt. De roestvrijstalen onderdelen zorgen voor extra duurzaamheid en bescherming tegen slijtage bij regelmatig gebruik. Het pedaalmechanisme reageert nauwkeurig en voelt solide aan. Het pedaaloppervlak is voorzien van antislipmateriaal, wat helpt om de voet op zijn plaats te houden tijdens het racen. Het materiaal gebruikte voor het racestuur en de pedalen zijn van hoge kwaliteit en duurzaam, na verschillende tests lieten de materialen geen tekenen van slijtage zien.

Tijdens het testen van de duurzaamheid van de materialen van het Hori Overdrive racestuur werden verschillende scenario’s gesimuleerd om de grenzen van het stuur te testen. Het stuur werd bijvoorbeeld hardhandig gedraaid om de duurzaamheid van de draaiverhouding te testen. Ook het pedaalmechanisme werd uitvoerig getest door de pedalen stevig in te trappen, los te laten en opnieuw in te trappen om te kijken of er sprake was van slijtage. Het stuur en de pedalen van de Hori Overdrive doorstonden alle tests zonder tekenen van schade of slijtage. Het racestuur is duidelijk ontworpen voor langdurig gebruik en zal de test van tijd zeker doorstaan.

Al met al heeft de Hori Overdrive Racing Wheel een hoogwaardige bouwkwaliteit met stevige materialen die zorgen voor een duurzaam product. De stalen onderdelen en de rubberen grip voelen solide aan en zorgen voor een comfortabele speelervaring. Tijdens het testen van het product hebben we geen tekenen van slijtage of falen kunnen vinden. Het racestuur was in staat om verschillende scenario’s te weerstaan en is daarom aan te bevelen voor degenen die hun simulatie-ervaring willen verbeteren met een hoogwaardig, duurzaam product.

Kwaliteit materialen-vooraanzicht2
.

Feedback functies

Race als een pro met de Hori Overdrive Racestuur – Ongeëvenaarde feedback.

De feedback functies van de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series zijn van topkwaliteit. Het racestuur geeft de gebruikers immers een realistische ervaring met zijn haptische feedback en LED-verlichting. Door deze functies lijkt het alsof je écht in een raceauto zit en dat is precies wat de gebruiker wil van een racestuur. Tijdens het testen was het opvallend hoe snel de feedback gegeven werd bij het maken van bochten en bij het accelereren en remmen. De haptische feedback is afgestemd op de acties van de gebruiker en zorgt voor een meeslepende game-ervaring. De LED-verlichting schakelt automatisch tussen blauw en rood, afhankelijk van de snelheid en het toerental, wat nog meer bijdraagt aan de realistische ervaring van het racen.

Het was opvallend hoe accuraat en responsief de feedback functies van de Hori Overdrive Racestuur zijn. De haptische feedback zorgt er ook voor dat de gebruiker kan voelen wanneer de wielen tractie verliezen of wanneer je op de limiet rijdt. Dit is cruciaal om zo snel mogelijk te kunnen reageren en bij te sturen tijdens het racen. Met de LED-verlichting kan je makkelijker de snelheid en het toerental van de auto volgen. Dat is vooral handig in games waarin je geen toerenteller op het scherm hebt. De heldere en levendige kleuren van de LED-verlichting zijn ook perfect afgestemd op de haptische feedback, waardoor de gebruiker de feedback zowel ziet als voelt.

Al met al heeft de Hori Overdrive Racestuur Xbox Series ons op alle fronten overtuigd wat betreft de feedback functies. De combinatie van haptische feedback en LED-verlichting resulteert in een realistische en meeslepende game-ervaring. Het racestuur is perfect afgestemd op de behoeften van de gebruiker en geeft snelle en accurate feedback. Tijdens het testen kregen we het gevoel alsof we echt achter het stuur van een raceauto zaten, en dat is precies wat je zoekt in een racestuur. Het is duidelijk dat de ontwerpers van Hori veel aandacht hebben besteed aan de details om zo de ultieme race-ervaring te creëren.

.

Geluidsproductie

Racen zonder afleidend lawaai!

Een van de belangrijkste factoren bij het gebruik van een racestuur is de geluidsproductie. Een luide stuur tijdens het spelen van je favoriete racegame kan behoorlijk afleidend zijn en het plezier van het spelen verminderen. Om deze reden hebben we de HORI Overdrive Racestuur Xbox Series uitvoerig getest op geluidsproductie. Tijdens het testen hebben we gemerkt dat het racestuur niet bijzonder luidruchtig is tijdens gebruik. Het produceert een acceptabel geluidsniveau dat niet erg storend is.

We begrijpen echter dat sommige gebruikers gevoeliger zijn voor geluid dan anderen. Gelukkig biedt de Hori Racing Wheel Overdrive verschillende manieren om het geluid te verminderen. Bijvoorbeeld, door de dode zones aan te passen, kun je de beweging van het stuurwiel verfijnen en minder geluid produceren. Bovendien kun je met het instellen van de pedaalgevoeligheid en andere instellingen ook het geluidsniveau verminderen. Als je echt gevoelig bent voor geluid, raden we aan om deze instellingen aan te passen om het geluidsniveau te minimaliseren en volledig te kunnen opgaan in de race-ervaring.

Bij het testen van de geluidsproductie van de Hori Racing Wheel Overdrive hebben we verschillende scenario’s nagebootst om een realistische omgeving te creëren. We hebben het racestuur getest terwijl we verschillende racegames speelden met verschillende voertuigen. Hierbij hebben we gemerkt dat het stuur, zelfs tijdens intense races, niet erg luidruchtig is. Natuurlijk kan het geluidsniveau van het racestuur variëren, afhankelijk van de specifieke game en de gebruikte instellingen van het racestuur. Over het algemeen kan worden gesteld dat de Hori Racing Wheel Overdrive Xbox Series zorgt voor een geweldige race-ervaring zonder al te veel lawaai te maken.

.

Hori overdrive racestuur xbox series kopen, ja of nee?

De Hori Racing Wheel Overdrive Xbox Series is van alle markten thuis, behalve wat decibellen betreft. Te luid voor sommigen, maar friemelaars kunnen de instellingen aanpassen. Toch, voor zijn prijs, overtuigt deze stuur ons met zijn kwaliteit en efficiëntie. Dus, voor degenen die geen last hebben van audio-problemen, is dit stuur absoluut een aanrader.