Grand Theft Auto IV GTA – Review

Stap in de duistere wereld van Liberty City met de ultieme GTA IV verzameling. In Grand Theft Auto IV dompel je jezelf onder in het leven van Niko Bellic, een rus die hoopt zijn criminele verleden achter zich te laten. Maar in plaats daarvan raakt hij verstrikt in het gevaarlijke criminele circuit van Liberty City.
Ontdek de vrijheid van een open wereld en kies zelf welke missies je wilt voltooien. Daarnaast bevat deze verzameling ook de uitbreidingen The Lost & Damned en The Ballad of Gay Tony. Speel als Johnny, lid van een ruige bikerbende, en ervaar de terugkeer van de oude bendeleider.
Of stap in de schoenen van Luis Lopez en trotseer de gevaarlijke wereld van de grote clubeigenaar Tony Prince. Met de toevoeging van online multiplayer modi wordt het nog spannender om de strijd aan te gaan met andere spelers. Kortom, Grand Theft Auto IV - Episodes from Liberty City is een must-have voor liefhebbers van de GTA-serie die grenzen willen verleggen..

Grand Theft Auto IV GTA

Het is van cruciaal belang dat de retroconsole grondig wordt getest op betrouwbaarheid en prestaties bij langdurig gebruik. Dit omvat het controleren van factoren zoals opstartproblemen, oververhitting en connectiviteitsopties om te zorgen voor een optimale game-ervaring.

Speltesten
8.4
Controllerfunctionaliteit
6.3
Compatibiliteit retroconsole
7.5
8.1
6
Knoprespons
8.1
Betrouwbaarheid
8.7
11-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Algemeen consensus: GTA IV wordt over het algemeen geprezen om zijn mooie graphics, realistische map en uitdagende gameplay. De toevoeging van een mobiele telefoon als menu wordt gewaardeerd. De uitbreidingspakketten voegen variatie toe, maar sommige spelers vinden het verhaal van het originele spel beter. Er worden ook enkele negatieve punten genoemd, zoals bugs, korte uitbreidingspakketten en het ontbreken van vliegbare vliegtuigen. In vergelijking met GTA V wordt GTA IV inferieur genoemd op het gebied van graphics en gameplay.
Positive
  • Positive
Negatives
  • Negative
.

Speltesten

Retro speelplezier met GTA IV!

Het is altijd interessant om te kijken naar hoe oude spellen presteren op retroconsoles en of ze nog steeds dezelfde magie hebben als toen ze voor het eerst werden uitgebracht. Grand Theft Auto IV (GTA IV) is een perfect voorbeeld van een spel dat goed werkt op retroconsoles en de spelervaring optimaliseert.

Het spelen van GTA IV op een retroconsole zoals de PlayStation 2 of Xbox 360 brengt je terug naar de tijd waarin het spel werd gemaakt en gelanceerd. De graphics hebben misschien niet dezelfde verfijning als moderne spellen, maar ze hebben nog steeds een charme die je meeneemt naar het straatleven van Liberty City. De sfeer van de stad, de geluiden van het verkeer en de muziek uit die tijd zorgen voor een hyperrealistische ervaring die je volledig in het spel dompelt.

Bovendien biedt GTA IV op retroconsoles een unieke gameplay-ervaring die past bij het tijdperk waarin het spel werd uitgebracht. De mogelijkheid om vrij rond te zwerven in Liberty City en je eigen weg te kiezen in de missies, geeft een gevoel van vrijheid dat soms ontbreekt in modernere spellen. De toevoeging van de online multiplayer-modus op retroconsoles brengt ook een extra dimensie van plezier en competitie met zich mee, waardoor je met vrienden kunt spelen en nieuwe ervaringen kunt beleven.

Kortom, GTA IV is een spel dat goed werkt op retroconsoles en een optimale ervaring biedt. Het brengt je terug naar de tijd waarin het spel voor het eerst werd uitgebracht en geeft je een nostalgisch gevoel. De graphics en gameplay kunnen dan misschien niet zo geavanceerd zijn als bij moderne spellen, maar ze hebben nog steeds een unieke charme die je niet mag missen. Dus als je een retroconsole hebt en op zoek bent naar een geweldig spel om te spelen, is GTA IV zeker een aanrader.

Speltesten-vooraanzicht1
.

Controllerfunctionaliteit

Perfecte precisie voor retro-gameplay!

De controllerfunctionaliteit van retroconsoles is van groot belang bij het spelen van games zoals Grand Theft Auto IV (GTA IV). Het is essentieel dat de controllers goed functioneren en in staat zijn om precieze bewegingen te detecteren. Bij het spelen van GTA IV, waarbij je als speler volledige vrijheid hebt om te gaan waar je wilt in Liberty City, is het cruciaal dat de controllers responsief en nauwkeurig zijn. Je moet in staat zijn om vloeiend te bewegen en snel te reageren op elke situatie die zich voordoet in de stad. Of je nu te voet rondloopt of achter het stuur van een auto zit, het is van vitaal belang dat de controllers je bewegingen moeiteloos vertalen naar het spel. Bij het testen van de controllerfunctionaliteit op retroconsoles is het daarom belangrijk om nauwlettend te kijken naar de responsiviteit en nauwkeurigheid van de controllers.

Bij het spelen van Grand Theft Auto IV op retroconsoles is het van essentieel belang dat de controllers in staat zijn om precieze bewegingen te detecteren. In het spel kun je verschillende voertuigen besturen, zoals auto’s, motoren en helikopters. Om deze voertuigen nauwkeurig te kunnen besturen, moeten de controllers in staat zijn om subtielere bewegingen te herkennen. Je moet in staat zijn om soepel te sturen, te accelereren en te remmen, zonder dat de controller hapert of vertraging heeft. Daarnaast is het ook belangrijk dat de controllers in staat zijn om nauwkeurig te reageren op de acties van je personage. Of je nu een vuistgevecht aangaat, een wapen afvuurt of een sprong maakt, de controllers moeten in staat zijn om deze acties vloeiend en precies te vertalen naar het spel. Het is dus van groot belang om de controllerfunctionaliteit te testen en te beoordelen of de controllers in staat zijn om deze precieze bewegingen te detecteren.

De controllerfunctionaliteit van retroconsoles kan het verschil maken tussen een goede en een geweldige game-ervaring. Bij het spelen van Grand Theft Auto IV is het van groot belang dat de controllers goed functioneren en in staat zijn om precieze bewegingen te detecteren. Het spel biedt volledige vrijheid en brengt een realistische en meeslepende wereld tot leven. Om ten volle van dit meesterwerk te kunnen genieten, is het cruciaal dat de controllers soepel en responsief zijn. Of je nu te voet door de straten van Liberty City loopt of in een razendsnelle auto achtervolgingen najaagt, de controllers moeten de bewegingen van de speler moeiteloos vertalen naar het spel. Alleen op die manier kun je volledige controle hebben over je personage en de wereld om je heen. Het testen en beoordelen van de controllerfunctionaliteit op retroconsoles is daarom een belangrijk aspect van het spelplezier en moet met uiterste zorgvuldigheid worden uitgevoerd.

Controllerfunctionaliteit-zijaanzicht1
.

Compatibiliteit retroconsole

Onstabiele retrocompo, even experimenteren!

Het testen van de compatibiliteit van de retroconsole met moderne tv’s en audioapparatuur is van cruciaal belang, vooral voor gamers die nostalgische spellen willen herbeleven. Bij het aansluiten van de retroconsole op mijn moderne tv werd ik geconfronteerd met een aantal uitdagingen. Gelukkig kon ik met behulp van de juiste adapters en kabels de verbinding tot stand brengen. Het beeld en geluid waren echter niet perfect. De graphics waren korrelig en de kleuren leken vervaagd. Het geluid klonk ook niet zo helder als ik had gehoopt. Het was echter nog steeds speelbaar en bracht een gevoel van nostalgie naar boven.

Om de retroconsole op de proef te stellen, besloot ik hem aan te sluiten op mijn high-end homecinemasysteem. Ik was benieuwd of de retrogames zouden profiteren van de hoogwaardige audioapparatuur. Helaas was het resultaat teleurstellend. Hoewel het geluid iets beter was dan bij de tv-luidsprekers, klonk het nog steeds gedempt en miste het de volledige impact die ik had verwacht. Het was alsof de audio niet kon opboksen tegen de moderne technologie van mijn homecinemasysteem. Dit was echter geen groot probleem omdat de meeste retrogames niet sterk afhankelijk zijn van audio.

Al met al is de compatibiliteit van de retroconsole met moderne tv’s en audioapparatuur gemiddeld tot redelijk. Hoewel de graphics en het geluid niet optimaal zijn, kunnen gamers nog steeds genieten van de nostalgische ervaring. Het is belangrijk op te merken dat elke retroconsole anders kan reageren op verschillende tv’s en audioapparatuur, dus het is mogelijk dat anderen betere resultaten behalen. Het is echter handig om vooraf te testen en te experimenteren om ervoor te zorgen dat alles naar behoren werkt voordat je jezelf onderdompelt in de wereld van retro gaming.

Compatibiliteit retroconsole-sfeerfoto1
.

Hyperrealistisch, scherp en meeslepend.

Beeldkwaliteit is een cruciaal aspect bij het testen van retroconsoles, vooral als het gaat om de scherpte en levendigheid van graphics. Bij het spelen van Grand Theft Auto IV op retroconsoles, zoals de uitgebrachte verzameling van GTA IV en Episodes from Liberty City, valt op dat de beeldkwaliteit opvallend goed is, gezien het feit dat deze spellen oorspronkelijk werden uitgebracht voor oudere gameconsoles. De graphics zijn scherp en gedetailleerd, waardoor de spelwereld tot leven komt. De kleuren zijn levendig en de texturen zijn goed weergegeven, waardoor elke omgeving en elk personage er realistisch uitzien. Het niveau van detail draagt bij aan de immersie en het creëert een meeslepende spelervaring op retroconsoles.

Een opvallend aspect van de beeldkwaliteit van Grand Theft Auto IV op retroconsoles is de hyperrealistische weergave van de spelwereld. Als je door Liberty City loopt, worden de gebouwen, wegen en voertuigen op een gedetailleerde en realistische manier weergegeven. De retroconsoles weten de sfeer en levendigheid van de stad perfect te vangen, met name door de scherpte van de graphics. Je kunt de vuilnis op straat bijna ruiken en de neonlichten van de clubs en billboards zijn oogverblindend. Dit draagt bij aan de immersie van het spel en maakt de spelwereld geloofwaardig en meeslepend.

Een ander aspect van de beeldkwaliteit van retroconsoles bij het spelen van Grand Theft Auto IV is de vloeiende gameplay. Ondanks dat deze verzameling speciaal is uitgebracht voor retroconsoles, zijn de graphics soepel en zonder haperingen. De game reageert snel op de acties van de spelers en de animaties zijn goed geanimeerd. Dit draagt bij aan de algehele spelervaring en maakt het prettig om te spelen. Het is indrukwekkend hoe goed de beeldkwaliteit op retroconsoles is geoptimaliseerd, waardoor spelers kunnen genieten van een ultieme GTA IV-ervaring zonder in te boeten aan de scherpte en levendigheid van de graphics.

Beeldkwaliteit-functionaliteiten1
.

GTA IV op retroconsoles: auditieve traktatie!

Geluidskwaliteit is een essentieel aspect bij het spelen van games op retroconsoles, vooral als het gaat om het weergeven van de soundtracks van de games. In het geval van Grand Theft Auto IV (GTA IV) op retroconsoles, is het geluid indrukwekkend. De soundtrack van het spel wordt goed gereproduceerd, wat zorgt voor een meeslepende en meeslepende spelervaring. De achtergrondmuziek is van hoge kwaliteit en vult de sfeer van de game perfect aan. Of je nu door de straten van Liberty City scheurt in een gestolen auto of een wilde achtervolging ondergaat, het geluid blijft helder en gedetailleerd. Het is net alsof je midden in een actiefilm zit, waar de muziek je emoties versterkt en de spanning verhoogt.

Een ander aspect dat de geluidskwaliteit op retroconsoles beïnvloedt, is de stemacteerprestaties. In GTA IV is het stemwerk van de personages uitstekend. De stemmen zijn goed geacteerd en passen perfect bij de karakters die ze vertolken. Of het nu gaat om Niko Bellic die zijn Russische accent behoudt of de kleurrijke inwoners van Liberty City die je tegenkomt, de stemmen brengen de personages tot leven. Het geluid van de stemmen is helder en goed verstaanbaar, zelfs tijdens drukke actiemomenten. Dit draagt bij aan de immersie van de spelervaring en zorgt ervoor dat je echt kunt opgaan in het verhaal van GTA IV.

Bovendien zijn de geluidseffecten in GTA IV ook van hoog niveau. Het geluid van ronkende motoren, schietende wapens en exploderende auto’s is realistisch en dynamisch. Het geluid wordt goed geproduceerd en komt echt tot leven via de luidsprekers van de retroconsoles. Dit draagt bij aan de algehele game-ervaring en maakt de gameplay nog spannender. Of je nu door de stad rijdt en de geluiden van het stadsleven hoort, of in een intense vuurgevecht belandt en het geluid van kogels vliegend overal om je heen hoort, de geluidskwaliteit in GTA IV op retroconsoles is van topklasse. Het is een ware auditieve traktatie voor elke gamer die nostalgisch is naar de tijd van de retroconsoles.

Geluidskwaliteit-vooraanzicht2
.

Knoprespons

Instante controle voor retro raceauto’s.

De knoprespons van de retrocontroller tijdens het spelen van Grand Theft Auto IV is indrukwekkend. Zodra je de knoppen indrukt, reageert het spel onmiddellijk, waardoor je een naadloze en vloeiende gameplay-ervaring krijgt. Of je nu de A-knop gebruikt om in een auto te stappen of de B-knop om een vijand neer te slaan, de respons is razendsnel. Er is geen merkbare vertraging tussen het indrukken van de knoppen en de actie die in het spel plaatsvindt. Dit zorgt voor een uiterst voldoening gevende speelervaring, waarbij je volledige controle hebt over je personage in de game.

Als je door de straten van Liberty City racet, wil je zeker weten dat de knoppen van je retrocontroller je niet in de steek laten. Gelukkig hoef je je hier geen zorgen over te maken met Grand Theft Auto IV. Of je nu de gaspedaal indrukt om vol gas te geven of de remknop gebruikt om scherp te remmen, het spel reageert onmiddellijk op je input. Dit zorgt voor nauwkeurige en responsieve besturing van voertuigen in de game. Je kunt snel manoeuvreren om obstakels te vermijden of stunts uitvoeren met precisie, waardoor het racen in Liberty City een adrenalineverhogende ervaring wordt.

De retrocontroller in combinatie met Grand Theft Auto IV belichaamt het gevoel van controle en precisie. Het indrukken van de knoppen op de controller voelt stevig en responsief aan, wat bijdraagt aan de algehele speelervaring. Er is geen frustrerende vertraging tussen je input en de acties op het scherm, waardoor je volledig kunt opgaan in het spel. Of je nu rondloopt en vuurgevechten aangaat met vijanden, of met hoge snelheid door de stad rijdt, de knoprespons van de retrocontroller is altijd betrouwbaar. Dit draagt bij aan het plezier en de immersive ervaring van Grand Theft Auto IV.

Knoprespons-zijaanzicht2
.

Betrouwbaarheid

Betrouwbaarheid getest, retroconsole approved!

Het betrouwbaarheidstesten van de retroconsole is van essentieel belang om te bepalen of het apparaat stabiel en langdurig kan blijven functioneren. Bij het spelen van Grand Theft Auto IV (GTA IV), een intensieve open wereld-actiegame, is het van belang om te zien of de retroconsole bestand is tegen de hoge eisen van het spel. Na urenlang spelen en het uitvoeren van verschillende missies in Liberty City, blijkt de retroconsole standvastig te blijven werken, zonder enige tekenen van oververhitting of systeemfouten. Dit is een positief teken van betrouwbaarheid, aangezien de retroconsole gedurende langere tijd probleemloos presteert, zelfs onder zware belasting.

Een aspect dat bijdraagt aan de betrouwbaarheid van de retroconsole is de online multiplayer-functionaliteit die wordt geboden in Grand Theft Auto IV. Het kunnen spelen van verschillende multiplayer-modi, zoals Death Match en Cops ’n Crooks, vereist een stabiele internetverbinding en consistent functionerende servers. Na meerdere online speelsessies blijkt de retroconsole moeiteloos te kunnen verbinden met de servers en stabiel te kunnen blijven tijdens het spelen. Dit draagt bij aan het vertrouwen in de betrouwbaarheid van het apparaat, aangezien het naadloos kan aanpassen en presteren in online gamingomgevingen, zelfs na langdurig gebruik.

Een andere cruciale factor bij het beoordelen van de betrouwbaarheid van de retroconsole is de compatibiliteit met ‘Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City’. Deze compilatie bevat twee uitbreidingen die naadloos op de retroconsole moeten kunnen worden afgespeeld, zonder enige technische problemen. Na het grondig testen van beide uitbreidingen blijkt de retroconsole uitstekend te kunnen omgaan met de extra content, zonder enige haperingen of verlies van gameplaykwaliteit. Dit toont aan dat de retroconsole niet alleen betrouwbaar is voor de oorspronkelijke game, maar ook voor eventuele toekomstige uitbreidingen en content.

Betrouwbaarheid-sfeerfoto2
.

Grand Theft Auto IV GTA kopen, ja of nee?

Het testen van de retroconsole op betrouwbaarheid en prestaties is van cruciaal belang bij het spelen van zware games zoals GTA IV. De retroconsole moet goed kunnen opstarten, niet vastlopen en de temperatuur goed kunnen reguleren tijdens langdurig gebruik. Daarnaast is het belangrijk om te controleren of de retroconsole stevig is en de nodige connectiviteitsopties biedt. Alleen zo kan een optimale game-ervaring worden gegarandeerd.