Edifier S880DB 20 HiRes Audio – Review

Edifier’s S880DB Hi-Fi luidsprekers bieden superieure geluidskwaliteit met HiRes Audio, hoogwaardige materialen en technologieën zoals AptX Bluetooth en XMOS-processoren..

Edifier S880DB 20 HiRes Audio

De levertijd is 1 dag.
De Edifier S880DB luidsprekers leveren uitzonderlijke geluidskwaliteit met heldere en nauwkeurige weergave dankzij titanium dome tweeters en aluminium conus. Hun veelzijdige connectiviteit en onvermoeibare prestaties maken ze ideaal voor elke luisterervaring, van films en games tot muziek en gesprekken.
9.2Expert Score

9.8
Gesprekskwaliteit
9.5
8.9
9
Gebruiksduur
9
17-09-2024 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? De reviews over deze speakers zijn overwegend positief. Gebruikers prijzen de geluidskwaliteit, bouwkwaliteit, en veelzijdigheid in aansluitmogelijkheden. De meeste mensen vinden ze eenvoudig aan te sluiten en gebruiken ze met veel plezier voor diverse doeleinden zoals pc, tv, en gaming. Minpuntjes die genoemd worden zijn de onhandige afstandsbediening en enkele problemen met de USB-driver installatie op Windows.
  • Eenvoudig in gebruik
  • Goed geluid
  • Bluetooth
  • Onhandige afstandsbediening
.

Muziek, ongeëvenaard helder!

De geluidskwaliteit van de Edifier S880DB luidsprekers overtreft alle verwachtingen. Bij de eerste luisterervaring viel meteen op hoe het heldere en nauwkeurige geluid elk detail in de muziek naar voren brengt. Of het nu gaat om zachte akoestische nummers of krachtige rocknummers, de titanium dome tweeters en aluminium conus luidsprekers bieden een indrukwekkend dynamisch bereik en lage vervorming. Vooral opvallend is hoe subtiele details zoals het ritselen van een snaredrum of de fijne nuances in een zangstem kristalhelder te horen zijn. De Texas Instruments digitale versterker chips zorgen voor een perfect gebalanceerde weergave van hoge en lage tonen, waardoor elk genre muziek op zijn best klinkt. Films en games worden eveneens naar een nieuw niveau getild, met een ongelooflijke audioresolutie die je letterlijk midden in de actie plaatst. De houten behuizing draagt bij aan de warme klank, vermindert resonantie en zorgt voor een natuurlijk geluid dat nooit vermoeiend wordt om naar te luisteren. Kortom, de geluidskwaliteit van de Edifier S880DB is ongeëvenaard en maakt elke luisterervaring pure vreugde.

.

Gesprekskwaliteit

Gesprekken zo helder als glas

Tijdens gesprekken via de Edifier S880DB luidsprekers wordt het snel duidelijk dat de gesprekskwaliteit uitstekend is. De helderheid van de stemweergave is opmerkelijk en geeft het gevoel dat de persoon aan de andere kant van de lijn zich in dezelfde ruimte bevindt. Dankzij de precisie van de titanium dome tweeters en de aluminium conus worden stemmen natuurgetrouw en zonder vervorming gereproduceerd, zelfs wanneer meerdere mensen aan het praten zijn. Of je nu via een Bluetooth-verbinding of een USB-aansluiting communiceert, de kwaliteit blijft consistent hoog. Het is alsof je daadwerkelijk de emotie en nuances van de stem kunt voelen, wat zorgt voor een meer persoonlijke ervaring tijdens vergaderingen of casual gesprekken. Ook omgevingsgeluiden worden minimaal opgepikt, wat bijdraagt aan een heldere en probleemloze communicatie. Dus of je nu een serieuze zakelijke bespreking hebt of gewoon een gezellige babbel met vrienden, de S880DB zorgt ervoor dat je niets van het gesprek mist.

Gesprekskwaliteit-zijaanzicht1
.

Onbeperkt afspelen, zonder pauzes!

Bij het uitproberen van de Edifier S880DB, merkte ik al snel dat ze zichzelf in een andere categorie bevinden. Omdat ze bekabeld zijn, hoef je je geen zorgen te maken over batterijduur. De afwezigheid van een batterij betekent dat deze luidsprekers net zo lang blijven spelen als ze zijn aangesloten op een stroombron. Gedurende langdurige luistersessies, of het nu gaat om een filmavond of een dag vol muziek, bleef de geluidskwaliteit consistent zonder enige noodzaak om te pauzeren voor het opladen. Deze ononderbroken speelbaarheid is een groot voordeel in vergelijking met draagbare Bluetooth-speakers, die na enkele uren opladen vragen. Dus als continuïteit in muziek cruciaal voor je is, dan biedt de S880DB een betrouwbare, nooit onderbroken luisterervaring.

Batterijduur-sfeerfoto1
.

Ongekende koppelopties, moeiteloze connectie!

De Edifier S880DB excelleert echt op het gebied van connectiviteit. Tijdens het testen viel meteen op hoe veelzijdig en eenvoudig de aansluitmogelijkheden zijn. Je hebt de keuze uit Bluetooth AptX, USB, optische en coaxiale ingangen, waardoor je bijna elke bron kunt aansluiten. Bluetooth AptX biedt een opmerkelijk stabiele en hoogwaardige draadloze verbinding, ideaal voor mobiele toestellen. Het aanzetten van de Bluetooth-modus was eenvoudig en de verbinding bleef storingsvrij, zelfs op grotere afstanden. De USB-aansluiting, met zijn ingebouwde XMOS-processor, zorgt voor een uitstekende decodering van digitale audio, waardoor ik de S880DB rechtstreeks aan mijn computer kon koppelen voor gebruik als primaire audio-output. Daarnaast maken de optische en coaxiale ingangen het super eenvoudig om de luidsprekers aan te sluiten op een breed scala aan andere apparaten zoals gameconsoles en tv’s. Deze veelzijdigheid maakt de S880DB uitzonderlijk geschikt voor zowel audiopuristen als casual gebruikers die op zoek zijn naar een naadloze integratie in hun bestaande setup. Met één druk op de knop op de afstandsbediening schakel je gemakkelijk tussen de verschillende ingangen, wat de algehele gebruikservaring verder verbetert. In totaal biedt de Edifier S880DB een robuuste en flexibele connectiviteit die aan uiteenlopende behoeften voldoet.

Connectiviteit-functionaliteiten1
.

Gebruiksduur

Onbeperkt audio-genot gegarandeerd.

De gebruiksduur van de Edifier S880DB luidsprekers is inherent onbeperkt dankzij hun bekabelde ontwerp. Tijdens langdurige luistersessies ging het niet om hoe lang de batterij meeging, maar om hoe lang ik comfortabel kon blijven zitten en van de muziek genieten zonder enige onderbreking. Dit is een groot voordeel voor langdurige gamers, filmfanaten en muziekpuristen die uren achter elkaar bezig zijn, aangezien er geen gedoe is met opladen of batterijwisselingen. Door de constante stroomtoevoer via netstroom presteren de speakers zonder enige concessies aan geluidskwaliteit of volume. Het gemak van niet hoeven nadenken over de batterijduur zorgt voor een zorgeloze en ononderbroken audio-ervaring, waardoor je simpelweg kunt focussen op wat echt telt: het genieten van je favoriete content.

.

Edifier S880DB 20 HiRes Audio kopen, ja of nee?

Op basis van deze lovende review zijn de Edifier S880DB luidsprekers duidelijk een uitstekende keuze. De uitgebreide omschrijving van de geluidskwaliteit en de veelzijdige connectiviteitsopties maken ze zeer aantrekkelijk. Voor iedereen die op zoek is naar helder geluid en betrouwbare prestaties, lijken deze luidsprekers een aanrader.