De oneindige marshmallow test – Review

Bastiaan Timmerman, een personage dat van Amsterdam naar Londen reist, is vastbesloten om zijn langverwachte deal te sluiten en zo de top te bereiken. Terwijl hij verstrikt raakt in een tumultueuze affaire met Elina, moet hij al hetgeen wat hem in de weg staat opzij zetten. Echter, diep van binnen schuilt er een creatieve en filosofische ziel in Bastiaan, op zoek naar liefde en vrijheid, naar iets wat ongrijpbaar is. Wanneer hij zich openstelt, ontdekt hij een mysterieuze parallelle weg in zijn leven, die zijn bestaan kleurrijker en losser lijkt te maken.
Maar ongemerkt verliest hij de controle over zijn leven en verandert het spel. "De oneindige marshmallow test" biedt een verfrissende benadering van klassieke thema's. Deze roman draait om de strijd tussen vrijheid en controle, Nietzsche versus Tolle, winnen versus overgave, Apollo versus Dionysius. Verteld door Bastiaan zuigt het verhaal je binnen en laat het je niet meer los.
Scherpzinnig en humoristisch beschrijft hij de normen en waarden van zowel investment banking als tantra. Hij doorziet het spel en speelt om te winnen, omdat hij simpelweg niet anders kan. Joris van der Geest, investment banker (duurzaam, uiteraard), schrijver en tantraleraar, is gefascineerd door de manipuleerbaarheid van de werkelijkheid en trekt zich niets aan van conventies. Anderen omschrijven hem als een "levenkunstenaar", "ziener", "Jekyll & Hyde" of "anti-fragiel". "De oneindige marshmallow test" is zijn debuutroman..

De oneindige marshmallow test

De oneindige marshmallow test is een verfrissend debuut met scherpzinnige observaties over investment banking en tantra, waarin vrijheid en controle, Nietzsche en Tolle samenkomen voor een diepere zelfreflectie over liefde en vrijheid. Dit meeslepende en inspirerende boek van Joris van der Geest belooft een unieke en onvergetelijke leeservaring voor wie openstaat voor nieuwe perspectieven. #literatuur
6.9Expert Score

7.5
6.3
13-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Algehele consensus: Een boeiend en meeslepend boek met een goede verhaallijn. Het beschrijft op treffende wijze de strijd tussen de harde en zachte kant van de mens. De personages zijn innemend en het einde is schurend. Een aanrader voor mensen met interesse in menselijke drijfveren en carrière.
  • Vlotte schrijfstijl
.

Verken de diepte van literaire avonturen met De oneindige marshmallow test!

In de wereld van de literaire romans is er altijd een overvloed aan keuzes, maar welke boeken verdienen echt jouw kostbare tijd? De oneindige marshmallow test biedt een verfrissende kijk op klassieke thema’s, en de auteur neemt je mee op een avontuurlijke reis door de gedachtewereld van Bastiaan Timmerman. Met scherpzinnigheid en humor beschrijft hij de mores van investment banking en tantra, en onthult hij parallelle paden van creativiteit en zoektocht naar liefde en vrijheid. Dit boek belooft een unieke leeservaring die je niet snel zult vergeten.

Wat dit boek echt onderscheidt, is de moedige vermenging van thema’s die in eerste instantie misschien onverenigbaar lijken. Vrijheid versus controle, Nietzsche versus Tolle, winnen versus overgave, Apollo versus Dionysius – deze tegenstellingen worden naadloos verweven in het verhaal van Bastiaan. Hij speelt het spel van het leven met overgave en vastberadenheid, terwijl hij zich tegelijkertijd openstelt voor de diepere vragen over de betekenis van vrijheid en liefde. Het is een avontuur dat je op meerdere niveaus raakt en je aan het denken zet over je eigen overtuigingen en keuzes.

De verteller Bastiaan zuigt je volledig in zijn wereld en laat je niet meer los. Zijn scherpzinnige observaties over investment banking en tantra brengen een haast hyperrealistisch gevoel met zich mee. Je voelt je bijna alsof je naast hem staat, het spel meespeelt, terwijl hij je ondertussen op humoristische wijze aanzet tot zelfreflectie. Joris van der Geest heeft met De oneindige marshmallow test een overtuigend debuutroman geschreven, waarin hij zijn fascinatie voor de maakbaarheid van de werkelijkheid en zijn rebelse karakter volledig tot uiting laat komen. Ben je klaar om je literaire horizon te verbreden? Dan is dit boek zeker een aanrader.

.

Literaire romans: spiegels voor de ziel.

In de eindeloze zoektocht naar het begrijpen van de menselijke natuur en verlangens, hebben Nederlandse schrijvers unieke werken gecreëerd die ons uitnodigen om te reflecteren op ons eigen bestaan. Deze literaire romans openen de deur naar nieuwe perspectieven en stellen vragen die ons dwingen na te denken over vrijheid, liefde en de paradoxen van het leven.

De werken van deze bekende Nederlandse auteurs nemen ons mee op een reis door de complexe geesten van hun personages, en bieden een scherpzinnige blik op de dualiteit van menselijke ervaringen. Van hoog opgeleide zakenmannen tot excentrieke kunstenaars, de personages in deze romans worstelen met de keuzes die ze maken en de consequenties daarvan. Het is in deze diepte van karakterisering dat we onszelf kunnen herkennen, en wellicht iets over onszelf kunnen ontdekken.

Door de briljante pen van deze auteurs worden we ondergedompeld in de wereld van investeringsbankieren en tantra. Ze combineren humor met scherpzinnigheid om ons de mores van deze verschillende werelden te tonen. Deze werken dagen ons uit om na te denken over de maakbaarheid van onze realiteit en om conventies te trotseren. Deze schrijvers zijn als geen ander; ze zijn levenskunstenaars, visionairs en zelfs tegenstrijdige persoonlijkheden. Met hun debuutroman, de oneindige marshmallow test, hebben ze ons laten zien dat literaire romans niet alleen een bron van vermaak zijn, maar ook een spiegel kunnen zijn voor de ziel.

.

De oneindige marshmallow test kopen, ja of nee?

De oneindige marshmallow test is een briljante debuutroman van Joris van der Geest, die de klassieke thema’s op een verfrissende en meeslepende wijze verkent. Het avontuurlijke verhaal van Bastiaan Timmerman neemt je mee in zijn gedachtewereld, waarin scherpzinnigheid en humor samenkomen om de mores van investment banking en tantra te beschrijven. De vermenging van ogenschijnlijk tegenstrijdige thema’s zoals vrijheid versus controle en Nietzsche versus Tolle zorgt voor diepe zelfreflectie over liefde en vrijheid. Dit inspirerende boek is een unieke en onvergetelijke leeservaring die je tot in de kern van je eigen overtuigingen en keuzes raakt. Een absolute aanrader voor lezers die hun literaire horizon willen verbreden en openstaan ​​voor nieuwe perspectieven.