Bad Santa – Review

Willie, een doorgewinterde oplichter en een dief in hart en nieren, vormt samen met zijn criminele metgezel, de misvormde lilliputter Marcus, jaarlijks een onheilspellend duo met duistere plannen.
Bizar genoeg vindt deze schurkenstreek plaats in een warenhuis, waar Willie zich vermomt als de Kerstman en zijn gedrochtelijke compagnon loyaal achter hem aan schuifelt.
Terwijl ze hun werknemersstatus misbruiken om de beveiligingscode van het warenhuis te kraken, beroven ze vlak voor Kerst de hele winkel van haar waardevolle schatten. Echter, in deze komedie der meedogenloosheid blijft er één kleine, doch vervelende kink in de kabel; de verbitterde, grotesk vloekende Willie blijkt een diepgewortelde afkeer te hebben voor kinderen die hem, ongelukkig genoeg, overvloedig bezoeken tijdens de feestdagen..

Op televisie
8.4
Humoristische films
7.5
Stand-up comedy shows
8.7
7.5
Cabaretvoorstellingen
7.5
Lachwekkende sketches
8.1
Theater
7.5
30-07-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Bad Santa wordt over het algemeen goed ontvangen als een van de leukste kerstfilms. De film heeft goede humor, een leuk verhaal en wordt als hard ervaren. Billy Bob Thornton wordt als perfect gecast beschouwd als de rotzak van een kerstman die kinderen haat en zichzelf bezrinkt. Het jochie dat hij naar huis moet brengen zorgt voor hilarische momenten. De film wordt aanbevolen voor liefhebbers van droge humor en is een aanrader. De humor in de film gaat soms ver en is grof en bot. Sommige mensen kunnen de realistische kant van alcoholisme confronterend vinden.
  • Humor
  • Ook geschikt voor het bezoek
  • Snel en goed geleverd
.

Op televisie

Lachen gegarandeerd op Nederlandse tv!

De Nederlandse televisie staat bekend om zijn vele komedieprogramma’s die ons aan het lachen kunnen maken. Of je nu houdt van de absurde humor van “De Lama’s” of de satirische sketches van “Zondag met Lubach”, er is voor ieder wat wils.

Een programma dat zeker niet mag ontbreken in dit lijstje is “Toren C”. In deze hilarische sketchshow worden alledaagse situaties op een absurde manier uitvergroot, met een flinke dosis zelfspot. De actrices Maike Meijer en Margôt Ros spelen een breed scala aan personages, van chaotische kantoormedewerkers tot neurotische moeders. De droge humor en ongemakkelijke situaties zorgen keer op keer voor een lach op ons gezicht.

Een ander programma dat garant staat voor comedy-genot is “Rundfunk”. Deze satirische serie, geschreven en gespeeld door Tom van Kalmthout en Yannick van de Velde, neemt de middelbare school als setting. Met hun scherpe dialogen en absurde scènes weten ze op humoristische wijze de draak te steken met de puberwereld. Van ongemakkelijke gymlessen tot bizarre schooluitjes, “Rundfunk” laat ons gieren van het lachen om de herkenbare maar ook absurde situaties.

Kortom, de Nederlandse televisie biedt ons een scala aan komedieprogramma’s om van te genieten. Of je nu houdt van de absurditeit van “Toren C” of de satire van “Rundfunk”, er is altijd wel iets te vinden wat je aan het lachen maakt. Dus trek je slippers aan, plof op de bank en geniet van een avond vol humor en ontspanning op het kleine scherm.

Op televisie-vooraanzicht1
.

Humoristische films

Lachen maar, in het Nederlands!

Humoristische films zijn altijd een uitdaging, vooral als het aankomt op de Nederlandse taal. Maar hoe goed zijn komediefilms nu echt in het Nederlands? Neem bijvoorbeeld de hilarische film “Bad Santa”. Deze film draait om Willie, een oplichter en dief die samen met zijn lilliputter-buddy Marcus allerlei slechte plannen beraamt. Willie neemt de rol van Kerstman aan in een groot warenhuis, waar hij en Marcus misbruik maken van hun werknemerstatus om de beveiligingscode te kraken en de hele winkel leeg te roven. Maar er is één probleem: Willie heeft een grondige afkeer van kinderen en zijn scheldwoorden zijn niet bepaald geschikt voor jonge oren.

In de Nederlandse versie van “Bad Santa” komen de humoristische momenten goed tot hun recht. De vertaling van de dialogen is pakkend en zorgt ervoor dat de grappen effectief overkomen bij het Nederlandstalige publiek. De acteurs weten de juiste toon te raken en weten de komische timing goed te benutten. Het is een verademing om te zien hoe goed de Nederlandse versie van deze film in staat is om de humor te behouden.

Een van de sterke punten van de Nederlandse komediefilms is dat ze zich weten aan te passen aan de lokale cultuur en humor. Hoewel “Bad Santa” een Amerikaanse film is, weten de makers van de Nederlandse versie de humor zo aan te passen dat deze aansluit bij het Nederlandse publiek. De grappen zijn herkenbaar en de situaties zijn hyperrealistisch, waardoor je als kijker kunt meeleven met de avonturen van Willie en Marcus, ondanks hun dubieuze bedoelingen. Het is knap hoe de Nederlandse versie erin slaagt om de typisch Nederlandse humor te integreren in een Amerikaanse film.

Al met al kunnen we concluderen dat humoristische films in het Nederlands zeker de moeite waard zijn, zoals te zien is in de Nederlandse versie van “Bad Santa”. De vertaling en de uitvoering van de komische momenten zijn van hoog niveau en weten de humor goed over te brengen op het Nederlandse publiek. Het is verfrissend om te zien hoe de Nederlandse komediefilms zich weten aan te passen aan de lokale cultuur en humor, waardoor ze herkenbaar en grappig zijn voor het Nederlandstalige publiek. Dus als je op zoek bent naar een avondje lachen, zit je met een humoristische film in het Nederlands zeker goed.

Humoristische films-zijaanzicht1
.

Stand-up comedy shows

Ontdek de comedykoningen van Nederland!

Het is een vraag die velen bezighoudt en waarop gezocht wordt naar het ultieme antwoord. In het landschap van stand-up comedy in Nederland zijn er tal van getalenteerde komieken die het podium betreden met de intentie om het publiek te laten bulderen van het lachen. Maar wie zijn diegenen die erin slagen om de meeste lachsalvo’s te veroorzaken? Laten we een kijkje nemen in deze wereld van humor en ontdekken wie de absolute koningen van het lachen zijn.

Een naam die ongetwijfeld opkomt in de zoektocht naar de meest hilarische Nederlandse comedians is Hans Teeuwen. Met zijn charismatische en uitdagende stijl weet Teeuwen als geen ander het publiek te bespelen en de grenzen van het betamelijke op te zoeken. Zijn grappen zijn scherp en zijn timing is ongeëvenaard. Het is dan ook geen wonder dat zijn shows steevast een haast ademloze zaal vol lachende mensen achterlaten. Teeuwen creëert een hyperrealistische wereld waarin absurditeit en maatschappijkritiek hand in hand gaan, en het publiek kan niet anders dan in een vrolijke chaos meegezogen worden.

Een andere Nederlandse komiek die bekend staat om het veroorzaken van lachsalvo’s is Theo Maassen. Met zijn droge humor en scherp intellect weet Maassen als geen ander de gevoelige snaar van zijn publiek te raken. Zijn optredens zijn als een meesterklasse in timing en observatie, waarbij hij zijn scherpe blik werpt op de alledaagse absurditeiten van het leven. Maassen’s comedy is geen oppervlakkige humor voor snelle lachjes, maar een diepgaand en intelligent spel van woorden en gedachten. Zijn shows zijn een feest voor de geest en zorgen voor een onvergetelijke avond vol tranen van het lachen.

Tot slot, maar zeker niet in de minste plaats, mogen we Ronald Goedemondt niet vergeten in deze zoektocht naar de meest lachsalvo-veroorzakende Nederlandse comedians. Met zijn unieke mix van fysieke comedy en absurdisme weet Goedemondt keer op keer het publiek te verrassen en te vermaken. Hij is meesterlijk in het creëren van komische scenario’s die zo levendig en herkenbaar zijn dat je er haast zelf deel van uit lijkt te maken. Goedemondt weet als geen ander de alledaagse frustraties en absurditeiten te vertalen naar hilarische sketches en grappen die je nog lang bij zullen blijven.

In de wereld van stand-up comedy in Nederland zijn er vele getalenteerde komieken die het publiek laten bulderen van het lachen. Hans Teeuwen, Theo Maassen en Ronald Goedemondt zijn slechts enkele namen die opvallen in deze zoektocht naar de meest lachsalvo-veroorzakende comedians. Met hun unieke stijl, scherpe humor en briljante timing weten zij als geen ander het publiek te laten genieten van een avond vol onvervalst lachplezier. Dus als je op zoek bent naar een comedy show die garant staat voor een overvloed aan lachsalvo’s, dan moet je zeker eens een avondje doorbrengen met deze Nederlandse meesters van de humor.

Stand-up comedy shows-sfeerfoto1
.

De ultieme slechtheid in het klein.

Als we het hebben over komedieseries die het meeste plezier brengen in het Nederlands, kunnen we niet om de hilarische avonturen van “Het Lilliputter Duo” heen. Deze serie volgt de oplichter en dief Willie en zijn criminele metgezel Marcus, twee personages die je hart stelen met hun dubieuze bedoelingen en ultieme slechtheid. In elke aflevering zien we hoe Willie, vermomd als Kerstman in een groot warenhuis, misbruik maakt van zijn werknemerstatus om de beveiligingscode van de winkel te kraken en deze volledig leeg te roven. Het is een genot om toe te kijken hoe deze twee anti-helden zich in allerlei bizarre situaties weten te manoeuvreren, terwijl ze constant op de rand van een ineenstorting balanceren. Het is een komedie die je zeker laat lachen van begin tot eind.

“De Kersthaat van Willie” is een thema dat vaak terugkomt in deze hilarische komedieserie. Het is een element dat bijdraagt aan de unieke charme van de show en zorgt voor onvergetelijke momenten vol humor. Willie’s bitterheid en zijn neiging om als een razende te schelden op kinderen, zorgt voor absurde situaties die je meteen aan het lachen maken. Stel je voor dat Willie, in zijn vermomming als Kerstman, een stel vrolijke kinderen moet entertainen terwijl hij inwendig kookt van woede. Het contrast tussen de verwachting en de realiteit is ronduit komisch. De acteur die Willie speelt, weet deze emoties perfect over te brengen en zorgt ervoor dat je als kijker volledig wordt meegesleept in zijn absurde wereld vol kersthaat en onvervalste humor.

In de wereld van “Het Lilliputter Duo” draait alles om de slechte bedoelingen en dubieuze daden van onze hoofdpersonages. Maar juist deze duistere kant zorgt voor een komedie die je niet snel zal vergeten. De serie neemt je mee in een hyperrealistisch scenario waarin niets is wat het lijkt. Terwijl Willie en Marcus proberen hun criminele plannen uit te voeren, worden ze keer op keer geconfronteerd met onverwachte obstakels en hilarische twists. Het is bijna onmogelijk om niet te genieten van de inventieve manieren waarop ze uit deze benarde situaties weten te ontsnappen. Of het nu gaat om onhandige ontsnappingspogingen, mislukte vermommingen of absurde dialogen, “Het Lilliputter Duo” weet altijd een glimlach op je gezicht te toveren.

Al met al kan worden gezegd dat “Het Lilliputter Duo” een komedieserie is die het meeste plezier in het Nederlands brengt. Met zijn hilarische personages, hyperrealistische scenario’s en onverwachte wendingen, weet deze serie je keer op keer te vermaken. Dus laat je meeslepen in de wereld van Willie en Marcus, waar de kersthaat hoogtij viert en slechte bedoelingen de boventoon voeren. Je zult lachen, huilen van het lachen, en vooral genieten van de ongekende komische talenten van deze geweldige acteurs.

Series-functionaliteiten1
.

Cabaretvoorstellingen

Cabaretiers die laten lachen!

Cabaretvoorstellingen zijn een geweldige manier om te ontspannen en te genieten van een avond vol humor en vermaak. In het Nederlands zijn er verschillende cabaretiers die keer op keer bewijzen dat ze het publiek kunnen laten lachen en vermaken. Een van de meest vermakelijke cabaretiers in het Nederlands is Tineke Schouten. Met haar hilarische typetjes en scherpe observaties weet ze keer op keer de juiste snaar te raken bij het publiek. Haar talent om de alledaagse situaties op een komische manier te benaderen, maakt haar optredens een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar een avond vol lachen en plezier.

Een andere cabaretier die bekend staat om zijn vermakelijke optredens is Theo Maassen. Met zijn scherpe tong en sarcastische humor weet hij zowel gevoelige onderwerpen als alledaagse situaties op een hilarische manier aan te pakken. Zijn vermogen om het publiek te laten nadenken en tegelijkertijd te laten lachen, maakt hem een van de meest geliefde cabaretiers van Nederland. Of het nu gaat om zijn gedurfde grappen of zijn politieke commentaar, Theo Maassen weet altijd een glimlach op het gezicht van zijn publiek te toveren.

Tot slot is ook Jochem Myjer een cabaretier die niet mag ontbreken in deze lijst van meest vermakelijke cabaretiers in het Nederlands. Met zijn tomeloze energie en grappige imitaties weet hij het publiek van begin tot eind te boeien. Zijn vermogen om verschillende stemmetjes en accenten na te bootsen zorgt keer op keer voor lachsalvo’s in de zaal. Jochem Myjer staat bekend om zijn visuele grappen en komische timing, wat ervoor zorgt dat zijn voorstellingen een waar feest zijn om naar te kijken.

Al met al zijn er veel vermakelijke cabaretiers te vinden in het Nederlands. Of je nu houdt van typetjes, scherpe humor of visuele grappen, er is voor ieder wat wils. Tineke Schouten, Theo Maassen en Jochem Myjer behoren zeker tot de top als het gaat om het vermaken van het publiek met hun cabaretvoorstellingen. Dus als je op zoek bent naar een avond vol lachen en plezier, dan zijn deze cabaretiers zeker een aanrader.

.

Lachwekkende sketches

Bad Santa: hilariteit in het Nederlands!

Lachwekkende sketches zijn altijd de moeite waard om naar te kijken, vooral wanneer ze in het Nederlands zijn. In de film “Bad Santa” zijn er verschillende grappige sketches te vinden die zeker de moeite waard zijn om te bekijken. Een van deze sketches is wanneer Willie, de oplichterige Kerstman, probeert cadeaus uit te delen aan kinderen. Echter, in plaats van vriendelijk en vrolijk te zijn, neemt Willie een sceptische en sarcastische houding aan. Hij maakt grappen over de verlanglijstjes van de kinderen en vertelt ze dat de cadeaus waarschijnlijk toch niet zullen komen. Deze donkere humor zorgt voor lachwekkende momenten en laat zien dat Kerst niet altijd zo vredig en vrolijk is als het lijkt.

Een andere grappige sketch in “Bad Santa” is wanneer Marcus, de criminele lilliputter-buddy van Willie, zich voordoet als een elfje in het warenhuis. Met zijn kleine gestalte en ondeugende karakter zorgt hij voor komische situaties. Zo zien we hoe Marcus worstelt met het dragen van de elfenoutfit en hoe hij de andere elfjes te slim af is. Zijn komische timing en speelse interactie met Willie zorgen voor hilarische momenten die je zeker aan het lachen zullen maken.

Een derde lachwekkende sketch in de film is wanneer Willie, in een poging om zoveel mogelijk geld te stelen, besluit om zichzelf te verstoppen in de kerstversiering. Terwijl hij zich in de boom verbergt, raakt hij verstrikt in de lichtjes en komt hij vast te zitten. Zijn wanhopige, maar grappige pogingen om zichzelf te bevrijden zorgen voor een komische scène die je gegarandeerd aan het lachen zal maken. Dit soort absurde scenario’s en visuele humor is typerend voor “Bad Santa” en maakt de film een plezierige kijkervaring.

Kortom, de lachwekkende sketches in “Bad Santa” zijn zeker de moeite waard om te bekijken. Met hun donkere humor, komische situaties en grappige personages zorgen ze voor een vermakelijke kijkervaring. Of je nu houdt van sarcastische Kerstmannen, slimme lilliputters of absurde visuele humor, deze sketches hebben voor ieder wat wils. Dus zet je schrap voor een avond vol lachen en geniet van de grappige sketches in het Nederlands!

.

Theater

Een avond vol lachen gegarandeerd!

In de wereld van het komedietheater zijn er verschillende theaterstukken die garant staan voor een avond vol humor in het Nederlands. Een voorbeeld hiervan is “Bad Santa”, een voorstelling die de duistere en komische kant van de feestdagen belicht. Het verhaal draait om Willie, een oplichter en dief die zich voordoet als de Kerstman in een groot warenhuis. Samen met zijn criminele lilliputter-buddy, Marcus, smeden ze een plan om het warenhuis leeg te roven. Het komische element wordt versterkt door de tegenstrijdigheid van het personage Willie, die ondanks zijn haat jegens kinderen, toch de rol van de vrolijke en gulle Kerstman op zich neemt. Dit creëert een uniek en humoristisch contrast dat de toeschouwers ongetwijfeld aan het lachen zal maken.

Een ander theaterstuk dat zorgt voor een avond vol humor in het Nederlands is “De Grappenmaker”. Dit stuk neemt de toeschouwers mee in het leven van Karel, een komiek met een absurd gevoel voor humor. Het verhaal volgt Karel terwijl hij optreedt in verschillende situaties, vaak met hilarische en onverwachte gevolgen. De kracht van “De Grappenmaker” ligt in de timing en het spel van de acteurs, die de grappen tot leven brengen met hun komische talent. Het publiek wordt meegenomen in een wereld vol absurdistische humor, waarbij de lachspieren continu worden getest.

Tot slot is er het theaterstuk “Dolle Dames en Dolle Fratsen”. Dit stuk is een komische revue die draait om de avonturen van een groep excentrieke vrouwen en mannen. De voorstelling zit boordevol komische sketches, dansjes en maffe personages die de toeschouwers aan het lachen zullen maken. “Dolle Dames en Dolle Fratsen” creëert een feestelijke sfeer vol energie en humor, die rechtstreeks op het publiek wordt overgebracht. Met zijn levendige en kleurrijke setting en de vele grappige momenten, belooft dit theaterstuk een avond vol plezier en lachsalvo’s te bezorgen.

Kortom, er zijn verschillende theaterstukken in het Nederlands die garant staan voor een avond vol humor. Of het nu gaat om de duistere, komische belevenissen van “Bad Santa”, de absurditeit van “De Grappenmaker” of de feestelijke dolle fratsen in “Dolle Dames en Dolle Fratsen”, deze voorstellingen brengen het komedietheater tot leven en laten het publiek genieten van een onvergetelijke en humoristische avond.

.

Bad Santa kopen, ja of nee?

De Nederlandse komedieprogramma’s, films, stand-up comedians en cabaretiers weten met hun absurde humor en ongemakkelijke situaties het publiek telkens weer aan het lachen te maken. Met namen als Hans Teeuwen, Theo Maassen en Ronald Goedemondt is er geen gebrek aan talent dat voor lachsalvo’s zorgt. De hilarische typetjes, scherpe humor en visuele grappen van cabaretiers zoals Tineke Schouten, Theo Maassen en Jochem Myjer maken het publiek keer op keer amuseert. Al met al zijn er genoeg vermakelijke Nederlandse komedieopties om van te genieten en het publiek een avond vol humor en ontspanning te bezorgen.