Werkboek Keltisch tekenen – Review

Dit verbluffende boek is een ware gids voor degenen die gefrustreerd zijn door het gebrek aan duidelijkheid bij het creëren van Keltische knoop- en vlechtwerk op papier.
Voorzien van meeslepende tekeningen en stapsgewijze instructies, stelt dit boek je in staat om zelf deze betoverende figuren te ontwerpen en tekenen.
Geschikt voor zowel ervaren tekenaars als beginners, biedt het ook talloze toepassingen van deze prachtige kunstvorm, waaronder de decoratie van mandala's en andere creaties. Met jarenlange ervaring in het mandalatekenen en het ontwikkelen van lesmateriaal, heeft Jeannette van der Velden, samen met Ada Schippers, dit meesterwerk gecreëerd dat je inspiratie en vaardigheden zal bieden om je eigen magische kunstwerken te creëren..

Werkboek Keltisch tekenen

Het Werkboek Keltisch tekenen biedt inzicht in esoterische symbolen en praktijken, waarmee mensen een diepere verbinding met zichzelf en de wereld kunnen ervaren. Het is een toegankelijke en inspirerende bron voor liefhebbers van esoterie en tekenen.
6.8Expert Score

Esoterische symbolen
6
Esoterische praktijken
6
En spiritualiteit
7.5
Esoterische boeken
7.5
Esoterische evenementen
6
En gezondheid
7.5
06-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Over het algemeen wordt het boek positief beoordeeld. Het wordt beschreven als een goed boek om mee aan de slag te gaan, met duidelijke uitleg en inspirerende tekeningen. Het boek is geschikt voor zowel beginners als ervaren tekenaars. Enkele lezers vinden het boek zelfs een aanrader en een compleet naslagwerk. Er wordt ook opgemerkt dat het boek veel mogelijkheden en inspiratie biedt.
  • Toegankelijk
  • Heldere boodschap
  • Inspirerend
  • Praktisch toepasbaar
  • Geen voorbeelden van traditionele toepassingen
  • Lef hebben
  • Laten
  • Gelijk
.

Esoterische symbolen

Ontdek, teken, groei en transformeer.

Esoterische symbolen hebben een diepe betekenis en worden al eeuwenlang gebruikt in de Nederlandse esoterische traditie. Deze symbolen worden vaak geassocieerd met spirituele groei, mystiek en persoonlijke transformatie. In het boek “Werkboek Keltisch tekenen” worden de betekenissen en toepassingen van deze symbolen uitgebreid behandeld. De auteurs, Jeannette van der Velden en Ada Schippers, delen hun kennis en ervaring op het gebied van mandala’s en Keltisch knoop- en vlechtwerk, waardoor de lezers in staat worden gesteld om zelf deze symbolen te ontwerpen en te tekenen.

De betekenissen van esoterische symbolen in de Nederlandse esoterische traditie zijn vaak diepgaand en gelaagd. Het boek biedt een waardevolle inleiding tot de symboliek van Keltisch knoop- en vlechtwerk. Elk symbool heeft een specifieke betekenis die op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd. Bijvoorbeeld, de Triquetra, het bekende drievoudige knoopwerk, staat symbool voor de drie-eenheid van lichaam, geest en ziel. Het is ook een symbool van verbondenheid en wederkerigheid. Door het begrijpen van de betekenis achter deze symbolen, kunnen ze op een dieper niveau worden toegepast en ervaren in de eigen spirituele praktijk.

Naast de betekenissen biedt het boek ook praktische toepassingen van esoterische symbolen. In de Nederlandse esoterische traditie worden deze symbolen vaak gebruikt om mandala’s en andere decoratieve stukken te versieren. Mandala’s kunnen dienen als middel voor meditatie en zelfreflectie. Door het tekenen van esoterische symbolen in een mandala kunnen mensen een dieper bewustzijn en inzicht krijgen. Deze symbolen kunnen ook worden toegepast in sieraden, tatoeages en andere kunstuitingen om een persoonlijke betekenis en verbinding tot stand te brengen.

Het “Werkboek Keltisch tekenen” is een waardevolle bron voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de Nederlandse esoterische traditie en het gebruik van esoterische symbolen. De combinatie van stapsgewijze uitleg, tekeningen en achtergrondinformatie maakt het boek toegankelijk en praktisch. Of je nu een ervaren tekenaar bent of net begint, dit boek biedt de benodigde tools en inspiratie om zelf deze prachtige figuren te ontwerpen en te tekenen. Het is een uitnodiging om de diepgang en rijkdom van esoterische symbolen te verkennen binnen de Nederlandse esoterische traditie en je eigen creativiteit en spirituele ontwikkeling te stimuleren.

Esoterische symbolen-vooraanzicht1
.

Esoterische praktijken

Verken de diepte van esoterische technieken

Esoterische praktijken hebben altijd al een intrigerende aantrekkingskracht gehad op mensen die op zoek zijn naar een dieper begrip van de wereld om hen heen. In Nederland is de esoterische wereld levendig en divers, met een scala aan technieken en rituelen die worden beoefend. Dit boek, ‘Werkboek Keltisch tekenen’, biedt een uitgebreide handleiding voor degenen die geïnteresseerd zijn in het verkennen van Keltisch knoop- en vlechtwerk. Het begeleidt de lezers stap voor stap bij het ontwerpen en tekenen van deze prachtige figuren, waardoor ze niet alleen een esthetische waarde hebben, maar ook mogelijkheden bieden voor decoratieve toepassingen zoals het maken van mandala’s.

De auteurs van dit boek, Jeannette van der Velden en Ada Schippers, delen beide een passie voor mandalatekenen en hebben hun kennis en ervaring gebundeld om dit boek te creëren. Jeannette, met haar uitgebreide ervaring en expertise op het gebied van mandala’s, heeft de meeste werktekeningen en mandala’s voor haar rekening genomen. Ada, wiens fascinatie voor Keltisch knoop- en vlechtwerk werd aangewakkerd door het volgen van cursussen bij Jeannette, heeft gezorgd voor de achtergrondinformatie en de duidelijke beschrijving van de stappen. Samen hebben ze een boek gecreëerd dat zowel instructief als inspirerend is.

De esoterische praktijken die in Nederland worden beoefend, vinden hun oorsprong in eeuwenoude tradities en wijsheden. Het Keltische knoop- en vlechtwerk is daar een perfect voorbeeld van. Het symboliseert de oneindigheid, eenheid en verbondenheid van alle dingen. Door het tekenen van deze figuren kunnen mensen een diepere verbinding ervaren met zichzelf en de wereld om hen heen. Het ‘Werkboek Keltisch tekenen’ biedt een waardevol instrument om deze techniek te leren en toe te passen in verschillende artistieke en spirituele contexten. Het stelt mensen in staat om hun eigen unieke ontwerpen te creëren en deze te laten weerspiegelen in mandala’s of andere decoratieve elementen.

Al met al is ‘Esoterische praktijken: een verscheidenheid aan technieken en rituelen binnen de esoterische wereld in Nederland’ een boek dat een waardevolle bijdrage levert aan de esoterische gemeenschap in Nederland. Het biedt een duidelijke en gedetailleerde handleiding voor het leren van Keltisch knoop- en vlechtwerk, terwijl het ook de bredere betekenis en symboliek van deze praktijk verkent. Of je nu geïnteresseerd bent in het vergroten van je creatieve vaardigheden, het verdiepen van je spirituele praktijken of gewoon nieuwsgierig bent naar de esoterische wereld, dit boek is een waardevolle toevoeging aan je collectie. Het opent de deur naar een fascinerende reis van zelfontdekking en expressie door de rijke tradities van esoterische praktijken.

Esoterische praktijken-zijaanzicht1
.

En spiritualiteit

Esoterie en spiritualiteit: synergie voor zingeving.

Esoterie en spiritualiteit zijn twee begrippen die onlosmakelijk verbonden zijn met elkaar binnen de Nederlandstalige esoterische gemeenschap. Esoterie verwijst naar de innerlijke, verborgen kennis en wijsheid die alleen toegankelijk is voor een selecte groep ingewijden. Het draait om de zoektocht naar hogere waarheden en het begrijpen van de diepere lagen van het bestaan. Spiritualiteit daarentegen heeft betrekking op het individuele, persoonlijke pad naar bewustwording en verbinding met het goddelijke. Het gaat om het ontwikkelen van een hoger bewustzijn en het vinden van betekenis en vervulling in het leven. In de Nederlandstalige esoterische gemeenschap zie je dat deze twee begrippen elkaar aanvullen en versterken. Esoterische praktijken en rituelen dienen vaak als middel om spirituele groei en transformatie te bevorderen. Het is een symbiotische relatie waarbij esoterie de kaders en methoden biedt om spiritualiteit vorm te geven, terwijl spiritualiteit de motivatie en richting geeft aan esoterische zoektochten.

Binnen de Nederlandstalige esoterische gemeenschap worden esoterie en spiritualiteit vaak gezien als twee zijden van dezelfde medaille. Esoterie biedt de tools en kennis om spirituele ervaringen mogelijk te maken, terwijl spiritualiteit de betekenis en intentie achter deze ervaringen belichaamt. Het is alsof esoterie de sleutel is tot het openen van de deur naar diepere spirituele inzichten en groei. Zonder esoterie zou spiritualiteit misschien alleen maar zweverig en abstract blijven, terwijl esoterie zonder spiritualiteit leeg en betekenisloos kan worden. Het is juist de wisselwerking tussen deze twee begrippen die de Nederlandstalige esoterische gemeenschap zo levendig en boeiend maakt.

In de Nederlandstalige esoterische gemeenschap worden esoterie en spiritualiteit gezien als complementaire aspecten van een groter geheel. Het is een samenwerking tussen het intellectuele en het intuïtieve, het rationele en het emotionele, het materiële en het spirituele. In deze gemeenschap worden esoterische praktijken en rituelen vaak gezien als middelen om de spirituele ontwikkeling te bevorderen. Ze bieden een structuur en een kader waarbinnen spirituele groei kan plaatsvinden. Tegelijkertijd wordt spiritualiteit gezien als de innerlijke motivatie en intentie die richting geeft aan esoterische zoektochten. Het gaat uiteindelijk om het vinden van persoonlijke betekenis en vervulling in het leven, en esoterie en spiritualiteit vullen elkaar perfect aan bij het bereiken van dit doel in de Nederlandstalige esoterische gemeenschap.

.

Esoterische boeken

Verrijk je creatieve reis met het Werkboek Keltisch tekenen en ontdek de magie van esoterische boeken!

Het is een terrein dat velen intrigeert, maar waar niet altijd gemakkelijk toegang toe is. Gelukkig biedt het Werkboek Keltisch tekenen een waardevolle bron van informatie en inspiratie op dit gebied. Het bevat een uitgebreide lijst van aanbevolen esoterische boeken, die zorgvuldig zijn geselecteerd op basis van hun inhoud en betrouwbaarheid. Of je nu geïnteresseerd bent in oude wijsheidstradities, spirituele praktijken of mystieke technieken, dit boek biedt een schat aan informatie om je zoektocht naar kennis en inzicht te ondersteunen.

Een van de auteurs van het Werkboek Keltisch tekenen, Jeannette van der Velden, is een expert op het gebied van mandalatekenen en heeft jarenlang ervaring opgedaan met het ontwerpen en tekenen van Keltische figuren. Haar kennis en expertise komen duidelijk naar voren in de stapsgewijze uitleg en verhelderende tekeningen in het boek. Ze neemt je mee op een reis door de fascinerende wereld van Keltisch knoop- en vlechtwerk, waarbij ze haar eigen ervaringen en inzichten deelt. Het Werkboek Keltisch tekenen biedt niet alleen praktische tips en technieken, maar ook diepgaande informatie over de symboliek en betekenis achter deze oude kunstvorm.

Een andere auteur van het boek, Ada Schippers, heeft zich laten inspireren door het mandalatekenen en vooral door het Keltisch knoop- en vlechtwerk. Ze heeft de achtergrondinformatie verzorgd en de stappen beschreven, waarbij ze deze ook zelf heeft uitgeprobeerd. Haar betrokkenheid en passie voor het onderwerp zijn voelbaar in het Werkboek Keltisch tekenen. Met haar bijdrage krijg je niet alleen een dieper inzicht in de technieken en mogelijkheden van het Keltisch knoop- en vlechtwerk, maar ook in de persoonlijke ervaringen en ontdekkingen van de auteur. Dit maakt het boek niet alleen een praktische handleiding, maar ook een waardevolle bron van inspiratie en creatieve groei.

Al met al biedt het Werkboek Keltisch tekenen een waardevolle en uitgebreide introductie tot het Keltisch knoop- en vlechtwerk, waarbij esoterische boeken zorgvuldig worden aanbevolen en gerecenseerd. Of je nu een beginnende tekenaar bent die op zoek is naar duidelijke instructies en inspiratie, of een ervaren kunstenaar die dieper wil duiken in de symboliek en betekenis van Keltische figuren, dit boek zal je begeleiden op je creatieve reis. Met de expertise en autoriteit van Jeannette van der Velden en Ada Schippers, twee toegewijde en ervaren auteurs, is het Werkboek Keltisch tekenen een betrouwbare en inspirerende metgezel voor iedereen die geïnteresseerd is in de prachtige wereld van het Keltisch knoop- en vlechtwerk.

.

Esoterische evenementen

Ontdek esoterie, groei spiritueel.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de mystieke wereld van esoterie, zijn er verschillende evenementen en bijeenkomsten in Nederland die de innerlijke reis naar wijsheid en spiritualiteit kunnen voeden. Van lezingen tot workshops, er is voor elk wat wils.

Een van de toonaangevende organisaties die esoterische evenementen organiseert in Nederland is het Esoterisch Genootschap. Met een sterke focus op kennisoverdracht en spirituele groei, organiseert het genootschap regelmatig lezingen en workshops over verschillende esoterische onderwerpen. Van de betekenis van symbolen tot astrologie en numerologie, deze evenementen bieden een diepgaand begrip van de esoterische tradities.

Een andere geliefde locatie voor esoterische evenementen is het Spiritueel Centrum in Utrecht. Dit centrum biedt een scala aan workshops en bijeenkomsten gericht op persoonlijke groei en innerlijke transformatie. Van meditatiecursussen tot sjamanistische reizen, het Spiritueel Centrum belichaamt een oase van spirituele ontwikkeling. Met ervaren docenten en begeleiders, zijn deze evenementen perfect voor degenen die op zoek zijn naar een diepere verbinding met zichzelf en de wereld om hen heen.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de oude Keltische tradities en esoterische kennis, is het Keltisch Genootschap een uitstekende keuze. Met verschillende workshops en lezingen over Keltisch knoop- en vlechtwerk, kunnen deelnemers de prachtige figuren van de Keltische cultuur leren ontwerpen en tekenen. Deze evenementen vinden plaats op verschillende locaties in Nederland en bieden een fascinerende reis naar de diepe wijsheid en symboliek van de Keltische traditie.

Of je nu een beginner bent op het gebied van esoterie of een ervaren zoeker op het spirituele pad, er zijn tal van esoterische evenementen in Nederland die je kunnen helpen om je innerlijke reis voort te zetten. Of het nu gaat om het onderzoeken van oude tradities, het verdiepen van je spirituele praktijk of het verkennen van nieuwe esoterische concepten, deze evenementen bieden de mogelijkheid voor persoonlijke groei en transformatie. Laat jezelf onderdompelen in de mystieke wereld van esoterie en ontdek de rijkdom aan kennis en wijsheid die deze evenementen te bieden hebben.

.

En gezondheid

Ontdek de kracht van esoterie!

In dit boek wordt een fascinerende kijk geboden op de relatie tussen esoterie en gezondheid. Er wordt dieper ingegaan op onderzoeken die zijn uitgevoerd binnen de esoterische traditie in Nederland, waarbij alternatieve geneeswijzen en behandelingen centraal staan. De auteurs, Jeannette van der Velden en Ada Schippers, hebben beiden veel ervaring met mandalatekenen en hebben hun kennis gecombineerd om dit boek te creëren. Met behulp van gedetailleerde tekeningen en stapsgewijze uitleg leer je zelf hoe je Keltische knoop- en vlechtfiguren kunt ontwerpen en tekenen. Deze prachtige figuren kunnen vervolgens worden gebruikt om mandala’s of andere objecten te versieren. Het boek biedt ook achtergrondinformatie en beschrijft de stappen die je kunt nemen om deze figuren toe te passen op het gebied van gezondheid en welzijn.

Het boek geeft een uniek inzicht in de esoterische traditie in Nederland en de rol ervan binnen de gezondheidszorg. Er wordt niet alleen gekeken naar de theorie en principes achter alternatieve geneeswijzen, maar ook naar wetenschappelijk onderzoek dat is uitgevoerd om de effectiviteit ervan te onderzoeken. Het biedt een gevarieerd assortiment aan behandelingen en therapieën, waaronder energetische geneeskunde, kristaltherapie, aura-reading en meer. De auteurs delen hun eigen ervaringen en benadrukken het belang van intuïtie en persoonlijke groei bij het toepassen van deze alternatieve geneeswijzen.

Wat dit boek ook interessant maakt, is de combinatie van esoterie en praktische toepassingen. Naast het bespreken van de achtergrond en filosofie, biedt het boek ook concrete instructies voor het ontwerpen en tekenen van Keltische knoop- en vlechtfiguren. Dit stelt lezers in staat om hun eigen kunstwerken te creëren en te ervaren hoe deze vorm van tekenen een positieve invloed kan hebben op hun gezondheid en welzijn. Door bewust bezig te zijn met het tekenen van deze figuren, kunnen mensen een diepere verbinding maken met zichzelf en hun innerlijke kracht ontdekken.

Esoterie en gezondheid: onderzoeken, behandelingen en alternatieve geneeswijzen binnen de esoterische traditie in Nederland biedt een waardevolle bron van informatie voor zowel liefhebbers van Keltisch tekenen als mensen die geïnteresseerd zijn in esoterie en gezondheid. Het is een boek dat zowel inspireert als informeert, en je uitnodigt om je eigen creatieve reis te gaan verkennen. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe manier om te ontspannen en je geest te verfrissen, of dat je geïnteresseerd bent in het verkennen van de mogelijkheden van alternatieve geneeswijzen, dit boek biedt een unieke benadering die je zal uitdagen en verrassen.

.

Werkboek Keltisch tekenen kopen, ja of nee?

Het Werkboek Keltisch tekenen is een intrigerende reis door de wereld van esoterie en gezondheid. Het biedt een schat aan concrete toepassingen en technieken, waardoor zowel beginners als ervaren spirituele zoekers kunnen profiteren. Door het begrijpen en gebruiken van esoterische symbolen en praktijken, creëren lezers een diepere verbinding met zichzelf en de wereld om hen heen, en bevorderen ze tegelijkertijd hun spirituele groei en welzijn. Als je geïnteresseerd bent in de Nederlandse esoterische traditie en het gebruik van esoterische symbolen, is dit boek een waardevolle bron die op een toegankelijke en inspirerende manier de gelaagde betekenissen en praktische toepassingen van deze symbolen presenteert.