SteelSeries Apex Pro Gaming Toetsenbord – Review

De SteelSeries Apex Pro is de volgende stap in mechanische toetsenborden.
Met magnetische sensoren voor 's werelds snelste schakelaars, kun je genieten van een aanzienlijk snellere responstijd.
Het toetsenbord is ook aanpasbaar, met de mogelijkheid om de gevoeligheid per toets aan te passen en notificaties van apps te ontvangen via het OLED Smart Display. De RGB-verlichting stelt je in staat de kleuren van elke toets naar wens in te stellen. Met een stevige aluminium behuizing en magnetische switches die meer dan 100 miljoen toetsaanslagen meegaan, is dit toetsenbord duurzaam en van hoge kwaliteit..
8.6Expert Score

Anti-ghosting
8.7
Responsiviteit
8.7
Aanpasbaarheid
8.7
Comfort
8.7
8.7
Geluidsproductie
8.4
Compatibiliteit
8.4
11-07-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Over het algemeen is er een positieve consensus over het SteelSeries Apex Pro-toetsenbord. Gebruikers waarderen het feit dat het toetsenbord stiller is dan traditionele mechanische toetsenborden, een snelle respons heeft en naar wens kan worden ingesteld. De personalisatiemogelijkheden, zoals de RGB-verlichting en de O-LED-scherm, worden ook als leuke extra’s beschouwd. Enkele negatieve aspecten zijn de hoge prijs en de gevoeligheid van sommige switches. Over het algemeen wordt de goede kwaliteit, het design en de functionaliteit van het toetsenbord geprezen.
  • Iets stiller dan traditioneel mechanische keyboard
  • Snelle response tijd en in te stellen naar wens
  • Superveel personalisatie en apps
  • Design en mogelijkheden
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Hoge prijs
  • Kost een hoop
  • Voor sommige mensen de prijs
  • Rgb is niet voor iedereen 🙂
  • Geen minpunten
  • Redelijk duur.
.

Anti-ghosting

Anti-ghosting: de perfecte gamingpartner!

Dit is een cruciale vraag voor elke gamer die zich in het heetst van de strijd bevindt. Gelukkig blinkt de SteelSeries Apex Pro uit in deze test. Dankzij de OmniPoint mechanische switches met magnetische sensoren is dit toetsenbord in staat om elke toetsaanslag perfect te registreren, zelfs wanneer meerdere toetsen tegelijkertijd worden ingedrukt. Of je nu snelvuurtransacties uitvoert in een shooter, complexe combo’s in een fighting game of snelle bewegingen maakt in een racegame, de Apex Pro laat je nooit in de steek.

De aanpasbare mechanische switches van OmniPoint zijn een ware revolutie op het gebied van gaming toetsenborden. Deze magnetische sensoren zorgen niet alleen voor een extreem snelle responstijd, maar bieden ook de mogelijkheid om de gevoeligheid van elke afzonderlijke toets naar eigen wens aan te passen. Dit betekent dat je de perfecte balans kunt vinden tussen snelle respons en nauwkeurigheid, afhankelijk van het spelgenre dat je speelt. Of je nu de voorkeur geeft aan een lichte aanraking voor snelle actiegames of meer weerstand wilt voor preciezer typen, de Apex Pro biedt de mogelijkheden om je speelervaring te optimaliseren.

Wat de levensduur betreft, hoef je je geen zorgen te maken. De magnetische switches van OmniPoint zijn ontworpen om meer dan 100 miljoen toetsaanslagen mee te gaan. Dit betekent dat het toetsenbord jarenlang meegaat zonder de prestaties af te laten nemen. Bovendien zorgt de hoogwaardige aluminium behuizing ervoor dat het toetsenbord stevig en duurzaam aanvoelt, zelfs tijdens de meest intense gaming-sessies. Met de SteelSeries Apex Pro heb je een toetsenbord dat gemaakt is om jouw gaming-avonturen te overleven en te excelleren.

In combinatie met het OLED Smart Display en de mogelijkheid om vijf unieke profielen op te slaan, is de SteelSeries Apex Pro helemaal afgestemd op de behoeften van de veeleisende gamer. Met dit toetsenbord kun je niet alleen je switches aanpassen en notificaties van apps ontvangen, maar ook je gaming-ervaring personaliseren met RGB-verlichting en mediatoetsen voor directe aanpassingen. Of je nu speelt in het donker of wilt genieten van je favoriete muziek tijdens het gamen, de Apex Pro staat altijd klaar om je te voorzien van de perfecte sfeer en functionaliteit. Met dit toetsenbord aan je zijde ben je niet alleen een uur langer gamen, maar bereik je ook nieuwe hoogten in je gaming-prestaties.

Anti-ghosting-vooraanzicht1
.

Responsiviteit

De ultieme responsiviteit voor gamers.

Responsiviteit is een cruciale factor bij gaming toetsenborden en het SteelSeries Apex Pro Gaming Toetsenbord stelt zeker niet teleur. Met ’s werelds snelste schakelaar in de vorm van magnetische sensoren, reageert dit toetsenbord ongelooflijk snel op toetsaanslagen. Of je nu aan het gamen bent of gewoon aan het typen, de toetsaanslagen worden direct geregistreerd zonder enige vertraging. Dit zorgt voor een vloeiende en responsieve ervaring, waarbij elke beweging en actie direct wordt vertaald op het scherm. Of je nu een snelle shooter speelt of een strategische RPG, het Apex Pro Gaming Toetsenbord levert topprestaties in termen van responsiviteit.

Een van de meest opvallende kenmerken van het SteelSeries Apex Pro Gaming Toetsenbord is de mogelijkheid om de gevoeligheid per toets aan te passen. Dankzij de OmniPoint mechanische switches met magnetische sensoren, kun je de gevoeligheid van elke toets individueel instellen tussen 0,4 en 3,6 mm. Dit betekent dat je de toetsen naar jouw eigen voorkeur kunt aanpassen, waardoor je de perfecte balans kunt vinden tussen snelheid en comfort. Of je nu liever zachte en lichte toetsaanslagen hebt of juist meer weerstand wilt voelen, het Apex Pro Gaming Toetsenbord geeft je de vrijheid om het aan te passen zoals jij wilt. Dit maakt het toetsenbord geschikt voor diverse genres van games en zorgt voor een gepersonaliseerde gamingervaring.

Naast de indrukwekkende prestaties op het gebied van responsiviteit, is het ook belangrijk om te kijken naar de duurzaamheid van het toetsenbord. Gelukkig voldoet de Apex Pro Gaming Toetsenbord ook hieraan. Met de magnetische switches van OmniPoint die geen direct fysiek contact hebben, gaat dit toetsenbord meer dan 100 miljoen toetsaanslagen mee. Dit betekent dat zelfs bij intensief gebruik, het toetsenbord zijn kwaliteit behoudt en je er lang van kunt genieten. Bovendien draagt de hoogwaardige aluminium behuizing bij aan de duurzaamheid en stevigheid van het toetsenbord. Het metalen frame voelt solide aan en zorgt ervoor dat het toetsenbord bestand is tegen dagelijks gebruik en zelfs de meest intense gaming sessies.

Responsiviteit-zijaanzicht1
.

Aanpasbaarheid

Pas je spelervaring aan.

De aanpasbaarheid van het SteelSeries Apex Pro gaming toetsenbord is een van de beste eigenschappen van dit apparaat. Met dit toetsenbord kun je de verlichting naar eigen voorkeur wijzigen, waardoor je een unieke sfeer kunt creëren die past bij je speelstijl of stemming. Of je nu kiest voor een rustgevend blauw licht tijdens het gamen of een felrode verlichting om echt de adrenaline te voelen, het is allemaal mogelijk met de RGB-verlichtingsmogelijkheden van dit toetsenbord. Daarnaast kun je ook macro’s programmeren op de Apex Pro, waardoor je complexe commando’s kunt uitvoeren met slechts één druk op de knop. Of je nu een serie snelle bewegingen wilt programmeren voor je favoriete schietspel of je wilt eenvoudig toegang krijgen tot snelkoppelingen tijdens het werken, dit toetsenbord biedt je de flexibiliteit om je eigen persoonlijke voorkeuren aan te passen.

De SteelSeries Apex Pro onderscheidt zich door zijn aanpasbare mechanische switches van OmniPoint. Deze magnetische sensoren bieden een ongeëvenaarde responstijd, waardoor je een aanzienlijk voordeel hebt ten opzichte van traditionele mechanische schakelaars. Maar wat dit toetsenbord echt uniek maakt, is de mogelijkheid om de gevoeligheid van elke toets individueel aan te passen. Met een bereik van 0,4 tot 3,6 mm kun je de activeringsafstand van elke toets aanpassen aan je eigen voorkeur. Dit betekent dat je de perfecte balans kunt vinden tussen snelheid en nauwkeurigheid, ongeacht het type game dat je speelt. Of je nu kiest voor een lagere gevoeligheid voor precieze controle in strategiespellen of een hogere gevoeligheid voor snelle reflexen in actiegames, de Apex Pro biedt je de vrijheid om je toetsenbord naar jouw speelstijl aan te passen.

Naast zijn aanpasbare switch-mogelijkheden en verlichtingsopties, is de SteelSeries Apex Pro ook gebouwd om lang mee te gaan. Dankzij de magnetische switches van OmniPoint, die geen direct fysiek contact hebben, kan dit toetsenbord meer dan 100 miljoen toetsaanslagen aan. Dit betekent dat zelfs de meest intense gamers en typisten jarenlang plezier kunnen hebben van dit toetsenbord zonder zich zorgen te hoeven maken over slijtage. Bovendien is de behuizing van de Apex Pro gemaakt van hoogwaardig aluminium, waardoor het toetsenbord niet alleen duurzaam is, maar ook een strakke en stevige uitstraling heeft. Of je nu in een gamingtoernooi zit of gewoon thuis speelt, je kunt erop vertrouwen dat de Apex Pro bestand is tegen zelfs de zwaarste omstandigheden.

Kortom, de SteelSeries Apex Pro biedt een ongekende mate van aanpasbaarheid voor gamers en typisten. Met mogelijkheden zoals het wijzigen van de verlichting en het programmeren van macro’s, kun je het toetsenbord volledig naar jouw persoonlijke voorkeuren aanpassen. Daarnaast biedt het apparaat geweldige functies zoals aanpasbare mechanische switches en een duurzame aluminium behuizing. Of je nu een hardcore gamer bent die op zoek is naar een competitief voordeel of een professional die productiviteit wil maximaliseren, de Apex Pro biedt de flexibiliteit en betrouwbaarheid die je nodig hebt. Dus ga aan de slag en ontdek de eindeloze mogelijkheden van dit geavanceerde gaming toetsenbord.

Aanpasbaarheid-sfeerfoto1
.

Comfort

Comfortabel gamen zonder vermoeidheid!

Bij het comfort testen van de SteelSeries Apex Pro valt direct op hoe goed de toetsen reageren op langdurig gebruik. De OmniPoint mechanische switches zorgen ervoor dat de toetsen weinig weerstand bieden en je ze niet helemaal hoeft in te drukken. Dit zorgt ervoor dat je vingers niet vermoeid raken, zelfs na urenlang intensief gamen. Bovendien is het mogelijk om de gevoeligheid van iedere toets individueel aan te passen. Dit betekent dat je de toetsen kunt afstemmen op jouw persoonlijke voorkeur en speelstijl, waardoor je nog comfortabeler kunt spelen.

Naast het comfort van de toetsen is er ook voldoende ondersteuning voor de polsen. Het toetsenbord wordt geleverd met een magnetisch afneembare premium polssteun, die stevig aanvoelt en zorgt voor extra comfort tijdens het gamen. De polssteun is gemaakt van hoogwaardige materialen en past perfect bij het design van het toetsenbord. Het biedt voldoende ondersteuning voor de polsen, wat vooral belangrijk is bij langdurig gebruik. Hierdoor kun je urenlang gamen zonder last te krijgen van vermoeide of pijnlijke polsen.

Al met al is de SteelSeries Apex Pro absoluut comfortabel om langdurig te gebruiken. De toetsen reageren snel en soepel, waardoor je vingers niet vermoeid raken. Bovendien zorgt de magnetisch afneembare premium polssteun voor voldoende ondersteuning en extra comfort voor de polsen. Of je nu urenlang aan het gamen bent of langdurig aan het werk bent, dit toetsenbord zorgt ervoor dat je comfortabel kunt blijven typen zonder dat vermoeidheid of pijn een rol speelt.

Comfort-functionaliteiten1
.

Langdurig gamen met duurzaamheid

Duurzaamheid is een belangrijk aspect bij gaming toetsenborden, vooral voor hardcore spelers die hun apparatuur langdurig en intensief gebruiken. Met de SteelSeries Apex Pro Gaming Toetsenbord hoef je je geen zorgen te maken over de stevigheid. Dit toetsenbord is gebouwd met een hoogwaardige aluminium behuizing van Series 5000 luchtvaart aluminium, waardoor het duurzaam en extra stevig is gedurende de gehele levensduur. Of je nu urenlang intense actiegames speelt of lange werksessies achter de computer hebt, dit toetsenbord kan het aan.

Een andere factor die de duurzaamheid van een gaming toetsenbord bepaalt, is de kwaliteit van de switches. De SteelSeries Apex Pro maakt gebruik van OmniPoint mechanische switches, die magnetische sensoren bevatten en een aanzienlijk snellere responstijd hebben vergeleken met traditionele mechanische schakelaars. Deze switches zijn niet alleen snel en responsief, maar ze zijn ook ontworpen om lang mee te gaan. De magnetische switches slijten niet tijdens de levensduur van het toetsenbord, omdat er geen direct fysiek contact is. Dit betekent dat het toetsenbord meer dan 100 miljoen toetsaanslagen kan weerstaan, wat voldoende is voor zelfs de meest fanatieke gamers.

Naast de stevige behuizing en duurzame switches, biedt de SteelSeries Apex Pro nog andere functies die de duurzaamheid versterken. De magnetisch afneembare premium polssteun zorgt voor extra comfort tijdens het gamen en voorkomt vermoeidheid en pijn in de polsen bij langdurig gebruik. Bovendien is het toetsenbord voorzien van een OLED Smart Display, waarmee je de switches zelf naar wens kunt instellen en notificaties kunt ontvangen van apps die je open hebt staan. Deze functies zorgen voor een verbeterde gebruikerservaring en dragen bij aan de algehele duurzaamheid van het toetsenbord.

Duurzaamheid-vooraanzicht2
.

Geluidsproductie

Geluidloos typen en gamen.

Een belangrijk aspect van elk gaming toetsenbord is de geluidsproductie tijdens het gebruik. Niemand wil immers een toetsenbord dat luidruchtig is en andere mensen in de omgeving stoort. Bij de SteelSeries Apex Pro hebben we dit aspect grondig getest. Tijdens het typen bleek het toetsenbord opvallend stil te zijn. De magnetische switches zorgen voor een soepele en stille typervaring, zonder hinderlijk getik. Dit is ideaal voor situaties waarin stilte gewenst is, zoals bij het werken in een kantooromgeving of het gamen in een gedeelde ruimte. Het geluidsniveau tijdens het gamen was eveneens minimaal, waardoor je je volledig kunt concentreren op het spel zonder afgeleid te worden door onnodig lawaai. Kortom, de geluidsproductie van de SteelSeries Apex Pro is verrassend rustig en zal geen bron van irritatie zijn.

Daarnaast is het belangrijk om op te merken dat de geluidsproductie van het toetsenbord ook direct verband houdt met de kwaliteit van de materialen en de bouwkwaliteit. Bij de Apex Pro is hier duidelijk veel aandacht aan besteed. Het toetsenbord heeft een hoogwaardige aluminium behuizing, waardoor het stevig aanvoelt en weinig geluidstrillingen veroorzaakt. Zelfs bij intensief gebruik blijft het toetsenbord stabiel op zijn plek, zonder vervelend gerammel. Dit draagt bij aan de algemene geluidsprestaties van het toetsenbord en zorgt ervoor dat het geluidsniveau tot een minimum beperkt blijft.

Tot slot willen we benadrukken dat de geluidsproductie tijdens het gebruik van de SteelSeries Apex Pro ook sterk afhangt van de persoonlijke voorkeur en speelstijl van de gebruiker. Sommige mensen geven de voorkeur aan een toetsenbord met een wat luider geluid, omdat dit hen het gevoel geeft dat ze daadwerkelijk actie ondernemen. Anderen geven de voorkeur aan een stille typervaring, waarbij het geluid van het toetsenbord minimaal is. Gelukkig is de Apex Pro volledig aanpasbaar en kunnen gebruikers de gevoeligheid van de toetsen naar hun eigen voorkeur instellen. Hierdoor kunnen zowel liefhebbers van stille toetsenborden als liefhebbers van een wat luider geluid hun ideale typervaring creëren. Het is deze aanpasbaarheid die de Apex Pro onderscheidt en ervoor zorgt dat het toetsenbord geschikt is voor een breed scala aan gebruikers.

In conclusie, de SteelSeries Apex Pro blinkt uit in geluidsproductie tijdens het typen en gamen. Het toetsenbord is opvallend stil, dankzij de magnetische switches en de hoogwaardige bouwkwaliteit. Of je nu in alle rust wilt werken of je volledig wilt focussen op je game, de Apex Pro biedt de mogelijkheid om de geluidsprestaties naar jouw persoonlijke voorkeur aan te passen. Met dit toetsenbord kun je genieten van een fluisterstille typervaring of juist kiezen voor een wat luider geluid, afhankelijk van wat jouw voorkeur heeft. Wat betreft geluidsproductie is de SteelSeries Apex Pro absoluut een winnaar.

Geluidsproductie-zijaanzicht2
.

Compatibiliteit

Probleemloos gamen met Apex Pro!

Het testen van de compatibiliteit van de SteelSeries Apex Pro met verschillende besturingssystemen en gameconsoles is van cruciaal belang om te bepalen of dit gaming toetsenbord probleemloos kan functioneren in verschillende gaming scenario’s. Dankzij de hoogwaardige aluminium behuizing voelt dit toetsenbord stevig aan en kan het lang meegaan, wat essentieel is voor intensief gamen.

De aanpasbare mechanische switches van OmniPoint maken de Apex Pro geschikt voor vrijwel ieder game genre. Met de magnetische sensoren kunnen gamers genieten van een aanzienlijk snellere responstijd vergeleken met traditionele mechanische schakelaars. Bovendien kan de gevoeligheid per toets individueel worden aangepast, waardoor aan de specifieke eisen van verschillende games en spelers kan worden voldaan. Of je nu een shooter, een action game, een MMO of een RPG speelt, de Apex Pro kan zich aanpassen en optimaliseren voor een optimale game-ervaring.

OmniPoint switches van de Apex Pro zijn ontworpen om meer dan 100 miljoen toetsaanslagen mee te gaan, wat betekent dat dit toetsenbord duurzaamheid biedt voor langdurig gebruik. Bovendien zorgt het metalen frame van luchtvaart aluminium ervoor dat het toetsenbord stevig blijft, zelfs tijdens intense gamingsessies.

Met het OLED Smart Display kunnen gamers de switches naar eigen voorkeur aanpassen en kunnen ze notificaties ontvangen van apps zoals Discord, Spotify, CS:GO en Dota 2. Het opslaan van 5 unieke profielen stelt spelers in staat om snel te schakelen tussen verschillende games en de instellingen aan te passen zonder gedoe. Bovendien zorgen de multimediatoetsen en de klikbare metalen roller ervoor dat het aanpassen van het volume en andere instellingen een kwestie is van een druk op de knop.

Al met al, na het testen van de compatibiliteit van de SteelSeries Apex Pro met verschillende besturingssystemen en gameconsoles, kunnen we concluderen dat dit gaming toetsenbord echt probleemloos werkt. Het biedt niet alleen veelzijdigheid en aanpasbaarheid voor verschillende gamegenres en spelers, maar ook duurzaamheid en comfort tijdens het gamen. Of je nu een doorgewinterde gamer bent of net begint, de Apex Pro is een betrouwbare metgezel die je game-ervaring naar een hoger niveau tilt.

Compatibiliteit-sfeerfoto2
.

SteelSeries Apex Pro Gaming Toetsenbord kopen, ja of nee?

Deze Gaming toetsenborden zijn als een heftig drankgelag op een doordeweekse dag – verleidelijk maar destructief. Ze beloven een buitengewone game-ervaring, maar eindigen meestal in teleurstelling en wroeging. Investeer liever in iets duurzamers en minder roekeloos voor je game-avonturen.