Laat me niet vallen – Review

Vrij is een intens verhaal dat zich afspeelt in het desolate Nevada en het gewelddadige Mexico, geschreven in de stijl van Charles Bukowski.
Het volgt Horace Hopper, een gevoelige jongen die op de Little Reese Ranch woont en die moet kiezen tussen het overnemen van de ranch of het najagen van zijn jeugddroom om professioneel bokser te worden.
Op zijn avontuurlijke reis door de ruige bergen van Nevada en de brute wereld van het Mexicaanse bokscircuit, wordt Horace geconfronteerd met louche figuren die misbruik maken van zijn verlangens. Horace moet leren om zijn gevechten met moed en kracht te doorstaan, zowel binnen als buiten de boksring. Dit boek is een meeslepende roman met indringende beschrijvingen van het Amerikaanse landschap, die de hoop en menselijkheid van de personages op een meesterlijke manier weergeeft..
6.8Expert Score

7.5
6
02-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Dit boek wordt over het algemeen positief beoordeeld vanwege het meeslepende verhaal, de goede verhaallijn en de mooie schrijfstijl. De hoofdpersonen Mister Reese en Horace Hopper worden geliefd en onvergetelijk genoemd. Het boek wordt aanbevolen door verschillende recensenten. Echter, sommige lezers vinden het boek niet zo geweldig als werd gezegd en hebben er hogere verwachtingen van gehad. Over het algemeen wordt het boek beschouwd als een mooi boek, maar sommige vinden het gemiddeld mooi.
  • Mooie schrijfstijl
  • Sentimenteel
.

Verbijsterend, krachtig en onvergetelijk.

In de zinderende roman “Laat me niet vallen” wordt de lezer meegenomen op een intense reis door het desolate Nevada en het gewelddadige Mexico. Het verhaal draait om Horace Hopper, een gevoelige jongen die op de Little Reese Ranch woont. Zijn jeugddromen leiden hem naar het bokscircuit in Mexico. De auteur, die op meesterlijke wijze de Amerikaanse Midwest beschrijft, weet met eenvoudige taal en meanderende zinnen kleine momenten van menselijkheid vast te leggen. Met zijn wonderbaarlijk realistische personages is “Laat me niet vallen” zeker de moeite waard om te lezen.

Vlautin, een moderne John Steinbeck, weet in “Laat me niet vallen” hoopvolle verhalen van gewone mensen tot leven te brengen. Zijn meedogenloze en krachtige schrijfstijl raakt de lezer diep en laat hem achter met een gevoel van verwondering. Met Horace Hopper als hoofdpersoon, die worstelt met zijn naïviteit en verlangens tijdens zijn avontuurlijke reis, wordt de lezer meegesleept in een wereld van boksgevechten en louche figuren. Dit is niet zomaar een literaire roman, maar een meeslepend verhaal dat je laat nadenken over de betekenis van moed en kracht, zowel binnen als buiten de boksring.

De pers is lovend over “Laat me niet vallen” en noemt Vlautin een van de interessantste Amerikaanse auteurs van dit moment. Zijn beschrijvingen van de Amerikaanse Midwest laten je als lezer echt voelen hoe het is om daar te zijn, terwijl zijn eenvoudige taal en wonderbaarlijk realistische personages de emoties tot leven brengen. Door middel van Horace’s zoektocht naar zijn droom als professioneel bokser weet Vlautin de hoop van de personages prachtig te verwoorden. Dit is een literaire roman die je diep zal raken en nog lang zal blijven nazinderen in je gedachten. “Laat me niet vallen” is een absolute aanrader voor liefhebbers van krachtige literatuur.

.

Een literaire knockout, gegarandeerd!

In de desolate woestenij van Nevada en het gewelddadige Mexico ontvouwt zich een intense roman. Terwijl de dappere Horace Hopper op de Little Reese Ranch woont, verlangt hij ernaar om zijn jeugddroom na te jagen en professioneel bokser te worden. De zeventigjarige Mr Reese, wiens gezondheid steeds verder achteruitgaat, hoopt dat Horace de ranch zal overnemen. Maar zal Horace in staat zijn om zijn verlangens te vervullen en de ranch verlaten?

Tijdens zijn avontuurlijke reis door de ruige bergen van Nevada en het brute Mexicaanse bokscircuit, wordt Horace geconfronteerd met louche figuren die maar al te graag misbruik maken van zijn naïviteit. De moeilijkheden waarin hij belandt dwingen hem om te leren hoe hij zijn gevechten met moed en kracht moet doorstaan, niet alleen in de boksring. Terwijl zijn gevechten zowel letterlijk als figuurlijk worden, ontvouwt zich een meeslepend verhaal dat de lezer vastgrijpt en meeneemt in Horace’s zoektocht naar zijn ware bestemming.

Met de stijl van een moderne John Steinbeck, weet de auteur, die vaak wordt vergeleken met Willy Vlautin, de Amerikaanse Midwest op meesterlijke wijze te beschrijven. Zijn eenvoudige taal en meanderende zinnen brengen kleine momenten van menselijkheid tot leven. Terwijl hij de hoop die mensen koesteren onder woorden brengt, slaagt hij erin om de lezer op onverwachte manieren te raken. Vrij wordt geprezen als een buitengewone roman die op indringende wijze personages van een hyperrealistisch niveau tot leven brengt. Dit is een eerbetoon aan de macht van de literaire roman en een bewijs van de voortdurende relevantie van Nederlandse auteurs op het wereldtoneel.

.

Laat me niet vallen kopen, ja of nee?

“Laat me niet vallen” is een rauwe en meeslepende roman die je meeneemt naar de harde realiteit van Nevada en Mexico. Horace Hopper, een gevoelige jongen met grote dromen, wordt geconfronteerd met duistere types en obstakels die zijn onschuld op de proef stellen. In zijn zoektocht naar zelfvertrouwen en overleving, neemt Horace je mee naar de boksring en voorbij. Met eenvoudige, doch krachtige taal weet de auteur de menselijke momenten en de pracht van hoop tot leven te brengen. “Laat me niet vallen” laat een diepe indruk achter en is een must-read voor liefhebbers van intense literatuur. Geef je oordeel een score.