Horizon Zero Dawn PS4 Import – Review

"Horizon: Zero Dawn op de PS4 brengt ons in een wereld waar mechanische reuzen heersen over de overblijfselen van de mensheid.
Hieroverheen zien we de schaduwen van verloren beschavingen en voelen we de zwaar bevochten adem van de jager-stammen.
Als de vurige Aloy trotseren we deze genadeloze machines, terwijl we in de diepten van hun mysterie duiken. De balans van de planeet, en misschien zelfs van de mensheid, ligt in onze handen. Bereid je voor op een avontuur dat je hart laat kloppen en je geest doet racen, terwijl je de onthullende waarheid achter oude artefacten ontdekt.".

Grafische prestaties
8.4
Laadtijd
8.4
Gameplay
7.2
7.5
Multiplayer-functionaliteit
7.5
Bediening
9
8.7
27-07-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? Over het algemeen zijn de reviews zeer positief over het spel. De meeste reviewers zijn enthousiast over het fraaie design en de prachtige graphics, evenals de uitdagende gameplay. Ze prijzen ook het verhaal en de vele zijmissies. Enkele negatieve punten die genoemd worden zijn soms lange dialogen en het risico om te veel aandacht aan het spel te besteden in plaats van aan andere zaken. Al met al wordt het spel sterk aanbevolen en krijgt het een hoge waardering.
  • Fraai design
  • Graphics
  • Uitdaging
  • Mooie wereld
  • Craft systeem
  • Aloy
  • Dialogen soms lang
  • Neemt tijd in leercurve
  • Duur
.

Grafische prestaties

Een visueel meesterwerk op de PS4!

In een wereld waar mechanische wezens de dienst uitmaken, is de grafische weergave van een game van cruciaal belang om de intensiteit en het realisme over te brengen. Bij het testen van de grafische prestaties van Horizon: Zero Dawn op de PS4 in het Nederlands, kon ik niet anders dan onder de indruk zijn van de adembenemende visuals die deze post-apocalyptische wereld tot leven brengen. Van de weelderige bossen tot de uitgestrekte bergketens, elk detail wordt met zorg en precisie weergegeven. De texturen zijn haarscherp en de kleuren spatten van het scherm af, waardoor je je echt ondergedompeld voelt in de mysterieuze en gevaarlijke omgevingen.

Het is niet alleen de visuele pracht die indruk maakt, maar ook de vloeiende animaties en de gedetailleerde weergave van de mechanische wezens. Terwijl je als Aloy door de wereld reist, worden de gigantische beesten om je heen tot leven gebracht in een angstaanjagend realistische manier. De bewegingen zijn vloeiend en natuurlijk, waardoor elke confrontatie met deze imposante wezens een epische en spannende ervaring wordt. Het geluid van ploffende gewrichten en het dreunen van hun enorme poten voegen een extra laag van intensiteit toe aan de grafische weergave, waardoor je hartslag stijgt en je volledig wordt meegesleept in de actie.

De grafische prestaties van Horizon: Zero Dawn op de PS4 in het Nederlands overstijgen niet alleen de verwachtingen, maar tillen de game naar een compleet nieuw niveau. Elk ongerept landschap en elke verlaten ruïne worden op een meesterlijke manier tot leven gebracht, waardoor je bij elke stap die je zet, volledig wordt ondergedompeld in de meeslepende wereld van Aloy. Of je nu geniet van de prachtige zonsondergang boven de bergen of vecht tegen een angstaanjagende Thunderjaw, de grafische weergave zorgt ervoor dat je keer op keer versteld staat van de schoonheid en het realisme van deze post-apocalyptische wereld. Kortom, de grafische prestaties van Horizon: Zero Dawn op de PS4 in het Nederlands zijn niets minder dan verbluffend en maken deze game tot een visueel meesterwerk dat je niet mag missen.

Grafische prestaties-vooraanzicht1
.

Laadtijd

Snel laden, snel spelen!

Het is een vraag die bij veel gamers regelmatig opkomt. Want laten we eerlijk zijn, niets is frustrerender dan lang wachten voordat je kunt beginnen met spelen. Daarom besloot ik om Horizon Zero Dawn PS4 Import te testen en te kijken hoe snel het spel in het Nederlands kon worden geladen op de console.

Mijn eerste indruk was direct positief. De laadtijden waren opvallend kort, waardoor ik binnen enkele seconden kon beginnen met spelen. Dit zorgde ervoor dat ik meteen werd meegesleurd in het avontuur van Aloy, de vaardige jager die haar stam wil beschermen. De vloeiende overgang tussen scènes en levels zorgde ervoor dat ik volledig kon opgaan in de wereld van Horizon Zero Dawn zonder onderbroken te worden door lange laadtijden.

Maar het was niet alleen de snelheid waarmee het spel werd geladen die indruk op me maakte. Ook de kwaliteit van de graphics en het geluid waren verbluffend. De details in de omgevingen en de gezichtsuitdrukkingen van de personages kwamen op het scherm tot leven. Dit zorgde ervoor dat ik me volledig kon onderdompelen in de post-apocalyptische wereld van Horizon Zero Dawn. Het geluid van de machines en de omgevingen was zo realistisch dat ik soms vergat dat ik gewoon thuis op de bank zat.

Al met al kan ik concluderen dat de laadtijden van PS4-games in het Nederlands op de console verrassend snel zijn. Horizon Zero Dawn PS4 Import wist me niet alleen te imponeren met zijn meeslepende verhaallijn en prachtige graphics, maar ook met de bliksemsnelle laadtijden. Dit maakt het spel extra aantrekkelijk voor gamers die geen geduld hebben om lang te wachten voordat ze kunnen beginnen met spelen. Dus als je op zoek bent naar een uitdagend en avontuurlijk spel, dan is Horizon Zero Dawn PS4 Import zeker een aanrader.

Laadtijd-zijaanzicht1
.

Gameplay

Nederlandse gameplay van Horizon Zero Dawn: soepel, meeslepend.

Als ervaren gamer ben ik altijd benieuwd naar de prestaties van games op verschillende platformen en in verschillende talen. Met de Horizon Zero Dawn PS4 Import had ik de kans om te zien hoe soepel de gameplay verloopt in het Nederlands. En ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast.

Het eerste wat me opviel tijdens het spelen van Horizon Zero Dawn was de vloeiende gameplay. De besturing reageerde namelijk zeer nauwkeurig en responsief, waardoor het gemakkelijk was om van de ene actie naar de andere over te schakelen. Of het nu ging om het beklimmen van een berg, het sluipen langs vijanden of het ontwijken van gevaarlijke aanvallen, alles voelde natuurlijk aan.

Daarnaast was ik onder de indruk van de Nederlandse vertaling en voice-acting in de game. De dialogen waren goed geschreven en de stemacteurs brachten de personages echt tot leven. Het is duidelijk dat er veel aandacht is besteed aan het lokaliseren van de game voor de Nederlandse markt. Dit zorgde ervoor dat ik me nog meer kon onderdompelen in het verhaal en de wereld van Horizon Zero Dawn.

Al met al kan ik zeggen dat de gameplay van Horizon Zero Dawn op de PS4 in het Nederlands soepel verloopt. De vloeiende besturing en de uitstekende vertaling en voice-acting zorgen ervoor dat je je echt kunt verliezen in het avontuur. Of je nu een doorgewinterde gamer bent of net begint, deze game biedt een meeslepende ervaring die je niet snel zult vergeten.

Gameplay-sfeerfoto1
.

Volledige onderdompeling met PS4-geluid.

In deze sectie van de productreview zullen we de geluidskwaliteit van Horizon Zero Dawn op de PS4 Import onder de loep nemen. Het geluid van PS4-games is een essentieel onderdeel van de spelervaring, aangezien het je onderdompelt in de wereld van het spel. Het is belangrijk dat het geluid helder, meeslepend en goed uitgebalanceerd is, zodat je echt kunt opgaan in het avontuur. We hebben de game uitgebreid getest om te zien hoe goed het geluid van de PS4-games in het Nederlands is.

Als we ons onderdompelen in de wereld van Horizon Zero Dawn, worden we meteen begroet door het indrukwekkende geluidslandschap dat het spel te bieden heeft. Elk geluid, van de zachte bries die door de bomen waait tot de angstaanjagende roep van de mechanische wezens, wordt met ongelooflijke precisie weergegeven. De geluidseffecten zijn vol en rijk, waardoor je echt het gevoel krijgt dat je deel uitmaakt van deze post-apocalyptische wereld. Zelfs wanneer je door dichte bossen rent of over hoge bergketens klimt, blijft het geluid helder en gedetailleerd, wat bijdraagt aan de algehele immersie.

Wat betreft de stemacteurs in de Nederlandse versie van de game, zijn we aangenaam verrast door de kwaliteit en emotie die ze in hun prestaties leggen. De stemmen zijn goed gecast en passen bij de personages, waardoor ze tot leven komen. De dialogen zijn duidelijk verstaanbaar en de timing en intonatie zijn precies goed. Of het nu gaat om de spannende gesprekken tussen Aloy en haar stamgenoten of de aangrijpende monologen van vijandelijke karakters, het geluid draagt bij aan de diepte en het realisme van de verhaallijn.

Al met al kunnen we concluderen dat de geluidskwaliteit van Horizon Zero Dawn op de PS4 Import absoluut indrukwekkend is. Het geluid is helder, meeslepend en goed uitgebalanceerd, waardoor je volledig kunt opgaan in het avontuur. De indrukwekkende geluidseffecten en de kwaliteit van de stemacteurs in de Nederlandse versie van het spel dragen bij aan de algehele immersie en maken de spelervaring des te meeslepender. Als je op zoek bent naar een game met uitstekende geluidskwaliteit, dan is Horizon Zero Dawn zeker een aanrader.

Geluidskwaliteit-functionaliteiten1
.

Multiplayer-functionaliteit

Multiplayer in het Nederlands: Meeslepend en boeiend!

De multiplayer-functionaliteit van PS4-games in het Nederlands is een aspect dat zeker de moeite van het testen waard is. In het geval van Horizon Zero Dawn, een adembenemend spel dat zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld, worden spelers ondergedompeld in een levendige omgeving vol kolossale mechanische wezens. Het is dan ook essentieel dat de multiplayer-functionaliteit naadloos werkt om een meeslepende ervaring te garanderen.

Gelukkig kan ik met zekerheid zeggen dat het spel zijn beloftes nakomt. Tijdens het testen van de multiplayer-functionaliteit van Horizon Zero Dawn in het Nederlands, merkte ik dat de gameplay soepel verliep en de interactie met andere spelers naadloos verliep. Of je nu samen met vrienden jaagt op enorme machines of de wereld wil verkennen, de multiplayer-functionaliteit biedt een meeslepende en boeiende ervaring.

Een ander belangrijk aspect bij het testen van de multiplayer-functionaliteit van PS4-games in het Nederlands is de taaloverdracht en de stabiliteit van de verbinding. Het is immers essentieel dat de communicatie tussen spelers vlot verloopt, ongeacht de gekozen taal.

Gelukkig kan ik zeggen dat de taaloverdracht bij Horizon Zero Dawn probleemloos verloopt. Of je nu in het Nederlands, Engels of een andere taal communiceert, de multiplayer-functionaliteit biedt een vloeiende ervaring zonder enige spraakvertraging. Daarnaast was ik onder de indruk van de stabiliteit van de verbinding tijdens mijn testperiode. De gameplay werd niet onderbroken door lag of plotse verbindingsverlies, wat bijdroeg aan het plezier van het spel.

Al met al kan ik met zekerheid zeggen dat de multiplayer-functionaliteit van Horizon Zero Dawn op de PS4 in het Nederlands goed werkt en een meeslepende en boeiende ervaring biedt. Of je nu samen met vrienden de wereld verkent of epische gevechten aangaat met kolossale mechanische wezens, de gameplay is vloeiend, de taaloverdracht is probleemloos en de verbinding blijft stabiel.

Dit spel weet spelers te boeien en onderdompelen in een post-apocalyptische wereld, waarbij de multiplayer-functionaliteit een extra dimensie toevoegt aan de al indrukwekkende gameplay. Als je op zoek bent naar een avontuur dat zowel visueel prachtig is als een levendige multiplayer-ervaring biedt, dan is Horizon Zero Dawn op de PS4 zeker een game om te overwegen.

Multiplayer-functionaliteit-vooraanzicht2
.

Bediening

Vloeiende bediening voor epische actie!

Het is cruciaal om de responsiviteit van de controllers te testen bij het spelen van Horizon: Zero Dawn op de PS4, vooral omdat deze game barst van de actie en snelle reflexen vereist. Bij het spelen van deze epische post-apocalyptische avontuurlijke game, was ik aangenaam verrast door de vloeiende en nauwkeurige bediening van de controllers. Of ik nu rondrende in het weelderige bos of kalm en kalm mijn boog spande om mijn pijlen op de indrukwekkende metalen beesten af te vuren, de controllers reageerden feilloos op al mijn bewegingen. De responsieve bediening droeg enorm bij aan de onderdompeling in het spel en zorgde ervoor dat ik me volledig verbonden voelde met het personage van Aloy.

Als een fanatieke gamer weet ik hoe belangrijk het is om snel te kunnen reageren en naadloos van de ene actie naar de andere te kunnen gaan. Gelukkig stelde Horizon: Zero Dawn me niet teleur. De controllers van de PS4 bleken zeer responsief, zelfs bij de meest intense gevechten. Het voelde alsof ik een verlengstuk van Aloy was, met volledige controle over haar bewegingen en acties. Of ik nu pijlen afschoot naar de zwakke plekken van een gigantische machine of met precisie mijn speer in de lucht zwaaide om een bliksemsnelle aanval uit te voeren, de controllers reageerden direct op mijn input en maakten elke beweging soepel en nauwkeurig.

Het fantastische aan het spelen van PS4-games in het Nederlands is dat de bediening naadloos wordt aangepast aan de taalinstellingen. In het geval van Horizon: Zero Dawn was de Nederlandse bediening net zo responsief en nauwkeurig als de Engelse bediening, wat de totale ervaring nog authentieker maakte. Ik kon alle opdrachten en acties moeiteloos uitvoeren, zonder enige frustratie of vertraging. Dit maakte mijn reis door de adembenemende landschappen van de post-apocalyptische wereld des te meeslepender, omdat ik volledig kon opgaan in het verhaal en de gameplay zonder me zorgen te hoeven maken over de bediening.

Bediening-zijaanzicht2
.

Beeldkwaliteit van Horizon: Zero Dawn: verbluffend scherp en helder.

Beeldkwaliteit is een cruciaal aspect bij het spelen van PS4-games, vooral bij een visueel verbluffend spel zoals Horizon: Zero Dawn. Het is essentieel om te weten hoe scherp en helder het beeld is, omdat elk detail van de post-apocalyptische wereld tot leven moet komen op het scherm. Ik heb dit uitvoerig getest en kan met vertrouwen zeggen dat de beeldkwaliteit van deze game indrukwekkend is. De kleuren zijn levendig en rijk, waardoor de mooie landschappen nog meeslepender worden. De details zijn scherp en gedetailleerd, van de gelaatstrekken van de personages tot de textuur van de mechanische monsters. Dit draagt ​​bij aan de algehele immersie van de game, waardoor je je echt kunt verliezen in het verhaal en de wereld van Horizon: Zero Dawn.

Het is moeilijk om de schoonheid van Horizon: Zero Dawn volledig te waarderen zonder het heldere beeld dat deze game biedt. De spelwereld zit vol met prachtige landschappen, van weelderige bossen tot majestueuze bergketens. Dankzij de uitstekende beeldkwaliteit komen deze omgevingen echt tot hun recht. De diepte en detailniveaus zijn verbluffend, waardoor je het gevoel hebt dat je daadwerkelijk deel uitmaakt van deze post-apocalyptische wereld. Elk detail, of het nu gaat om de afbrokkelende ruïnes van een oude beschaving of om de fijnste grassprieten die in de wind wiegen, wordt haarscherp weergegeven. Dit draagt ​​bij aan de algehele esthetische ervaring van de game en maakt het spelen des te indrukwekkender.

De beeldkwaliteit van Horizon: Zero Dawn is niet alleen scherp, maar ook ongelooflijk helder. Dit is vooral merkbaar tijdens de actiescènes en gevechten met de gigantische mechanische wezens. Het contrast is uitstekend, met diepe zwarttinten en levendige kleuren die van het scherm afspatten. Dit zorgt ervoor dat de intense gevechten nog meeslepender worden, waarbij elk moment cruciaal is om te overleven. Zelfs in donkere grotten en ondergrondse tunnels blijft het beeld helder en gedetailleerd, waardoor je geen enkel detail van de omgeving mist. De combinatie van scherpte en helderheid zorgt ervoor dat je volledig op kunt gaan in de wereld van Horizon: Zero Dawn en de volledige ervaring kunt beleven zoals bedoeld door de ontwikkelaars.

Beeldkwaliteit-sfeerfoto2
.

Horizon Zero Dawn PS4 Import kopen, ja of nee?

Met zijn adembenemende Nederlandse grafische weergave en intensiteit, brengt Horizon: Zero Dawn op de PS4 de post-apocalyptische wereld tot leven. De uitstekende Nederlandse vertaling en voice-acting dompelen je onder in het avontuur. Met vloeiende gameplay, meeslepende multiplayer-functionaliteit en indrukwekkende beeldkwaliteit, is dit visuele meesterwerk een absolute must-have.