Foscam FI9912P Full HD 2MP – Review

De Foscam FI9912P is een draadloze beveiligingscamera die met scherpe precisie video's en foto's vastlegt en een levendige weergave biedt.
Met zijn uitgebreide kijkhoek en het vermogen om op afstand te worden bediend via de Foscam-app voor iOS of Android smartphones, zorgt deze camera voor een grotere beveiligingszone en houdt u altijd op de hoogte van verdachte bewegingen.
Met 30 infrarood LED's biedt de FI9912P ook uitstekend nachtzicht, waardoor u duidelijke videobeelden krijgt, zelfs bij weinig licht. Niet te vergeten dat deze slimme camera ook compatibel is met Google Assistant, waardoor u gemakkelijk de beelden live kunt bekijken op uw tv via Chromecast of op uw Google Nest Hub. Het is de perfecte metgezel voor uw smart home..

Inbraakpreventie
8.4
8.3
Nachtzicht
8.7
Bewegingsdetectie
7.8
Wifi-connectiviteit
6.2
Gebruiksgemak
7
Opslagmogelijkheden
6
21-08-2023 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? De Foscam FI9912P wifi ip camera heeft over het algemeen positieve beoordelingen, met lof voor het externe SD-kaartslot, het mooie witte ontwerp en de heldere beeldkwaliteit. Een negatief punt dat genoemd wordt, is dat de kabels aan de korte kant zijn. Een andere Foscam-camera wordt ook geprezen voor het duidelijke beeld, goede besturingssoftware en solide materiaal, maar er wordt opgemerkt dat er veel bekabeling is. De camera wordt beschreven als een goede investering zonder dure NVR’s of cloudopslag nodig te hebben, maar het nadeel van SD-opslag is dat de beelden niet kunnen worden teruggezien als de camera gestolen wordt. Andere beoordelingen noemen positieve aspecten zoals eenvoudige installatie, helder zicht en goede kwaliteit, met enkele negatieve opmerkingen over de grootte van het gat en de software.
  • Sd kaart slot extern
  • Wit
  • Mooi beeld
  • Duidelijk beeld
  • Goede besturingssoftware
  • Materiaal komt solide over
  • Kabels aan korte kant.
  • Enorme bos bekabeling
  • Junctionbox lost bovenstaand probleem op
  • Wifi heeft een vrij korte bereik
  • Gat rond 20mm kan een uitdaging zijn
  • Miskoop. ondanks supernetwerk geen verbinding.
.

Inbraakpreventie

Bescherm thuis, wees gerust.

Als een nachtelijke schaduw glijdend door de duisternis, betreden de ongewenste indringers de beschermde zone. Maar de Foscam FI9912P beveiligingscamera staat klaar om ze te ontmaskeren en hun snode plannen te dwarsbomen. Met zijn uitstekende nachtzicht, dankzij de 30 infrarood LED’s, doordringt deze camera de duisternis met duidelijke videobeelden van diefstal of inbraak, zelfs bij weinig licht. Geen sluwe inbreker kan zich nog langer verstoppen in de schaduwen, want de Foscam FI9912P werpt een verlichte waakzame blik op de duisternis.

Terwijl de inbrekers hun vaardigheden en gereedschappen op de proef stellen, werpt de Foscam FI9912P een uitgebreide kijkhoek over hun hele toneel. Met een horizontale kijkhoek van 90 graden en een diagonale kijkhoek van 105 graden is de beveiligingszone vergroot en worden meer plekken bedekt. Geen hoekje blijft onontdekt, geen schuilplaats blijft onbespied. De Foscam FI9912P waakt over het terrein als een onvermoeibare bewaker, altijd paraat om elke verdachte beweging waar te nemen en vast te leggen.

Maar wat gebeurt er als de ongewenste indringers het terrein betreden en de Foscam FI9912P zijn waarschuwende blik werpt? Met het bewegings- en geluidsdetectiesysteem van deze camera worden alle verdachte bewegingen en geluiden gespot. Een schaduw die over het gazon glijdt, een vreemd geluid in de nacht – niets ontgaat de scherpe zintuigen van de Foscam FI9912P. De beelden van de indringers worden vervolgens gesynchroniseerd naar uw smartphone via e-mail, FTP of de Foscam App. Met deze waakzame metgezel aan uw zijde, kunt u met een gerust hart slapen, wetende dat uw huis en geliefden veilig worden bewaakt.

Inbraakpreventie-vooraanzicht1
.

Haarscherpe ogen voor veiligheid.
Beeldkwaliteit-zijaanzicht1
.

Nachtzicht

Zie de duisternis schitterend helder.

Nachtzicht is een essentieel kenmerk van elke beveiligingscamera en kan het verschil maken tussen het vastleggen van cruciale beelden en het missen van belangrijke gebeurtenissen in het donker. Bij het testen van het nachtzicht van de Foscam FI9912P Full HD 2MP camera, was ik aangenaam verrast door zijn vermogen om heldere en gedetailleerde beelden vast te leggen, zelfs bij weinig licht. Met behulp van 30 infrarood LED’s biedt deze camera een ver nachtzicht van maximaal 20 meter. Dit betekent dat het in staat is om duidelijke videobeelden vast te leggen van mogelijke diefstal of inbraak, zelfs in omstandigheden met zeer weinig licht. Dit geeft me een geruststellend gevoel in termen van de veiligheid van mijn huis en dierbaren, omdat ik erop kan vertrouwen dat deze camera zelfs in het donker haar werk zou doen.

Wat deze beveiligingscamera nog handiger maakt is de mogelijkheid om meldingen naar mijn telefoon te sturen bij het detecteren van verdachte bewegingen. Met het ingebouwde bewegings- en geluidsdetectiesysteem zal de Foscam FI9912P elke verdachte beweging opmerken en de beelden synchroniseren naar mijn smartphone via e-mail, FTP of de Foscam-app. Dit betekent dat ik altijd op de hoogte zal zijn van wat er gaande is in mijn huis, zelfs als ik niet fysiek aanwezig ben. Of het nu gaat om het waarschuwen van mij voor een mogelijke indringer of gewoon het bijhouden van dagelijkse activiteiten, deze functie voegt zeker een extra laag van gemoedsrust toe.

Om de kwaliteit van het nachtzicht verder te verbeteren, heeft de Foscam FI9912P Full HD 2MP camera een uitgebreide kijkhoek van 90 graden horizontaal en 105 graden diagonaal. Dit betekent dat de beveiligingszone veel groter is geworden, waardoor ik me minder zorgen hoef te maken over blinde vlekken. Of het nu gaat om het bewaken van mijn achtertuin, oprit of andere cruciale gebieden rondom mijn huis, deze camera biedt een brede dekking die essentieel is om volledig gemoedsrust te hebben. Ik kan me voorstellen hoe nuttig dit kan zijn in het geval van verdachte activiteiten in het donker, waarbij ik in staat zou zijn om de hele situatie te overzien en de nodige stappen te ondernemen om mijn eigendommen te beschermen.

In het donker is het essentieel om een beveiligingscamera te hebben die betrouwbaar en effectief nachtzicht biedt. Met de Foscam FI9912P Full HD 2MP camera kan ik met vertrouwen zeggen dat ik mijn huis en geliefden in de gaten kan houden, zelfs als de zon ondergaat. Met zijn capaciteit voor ver nachtzicht, meldingen naar mijn telefoon en uitgebreide kijkhoek, biedt deze camera alle noodzakelijke functies om ervoor te zorgen dat ik in staat ben om de beelden vast te leggen die ik nodig heb, ongeacht de lichtomstandigheden. Al met al heeft de Foscam FI9912P bewezen een uitstekende keuze te zijn voor iedereen die waarde hecht aan beveiliging, zelfs in het donkerste uur van de nacht.

Nachtzicht-sfeerfoto1
.

Bewegingsdetectie

Jouw ogen, dag en nacht!
Bewegingsdetectie-functionaliteiten1
.

Wifi-connectiviteit

Naadloze verbinding zonder onderbrekingen!

Als het gaat om wifi-connectiviteit, is een stabiele verbinding van cruciaal belang voor een beveiligingscamera – vooral als deze buitenshuis wordt gebruikt, zoals de Foscam FI9912P. Dus besloot ik deze functionaliteit grondig te testen om te zien of het aan de verwachtingen voldoet.

Ik heb de camera geplaatst op een strategische plek aan de buitenkant van mijn huis, waar het wifi-signaal over het algemeen iets zwakker is. Het was een koude nacht, met ijzige winden die door de straten gierden. Ondanks deze uitdagende omstandigheden, bleef de wifi-verbinding verrassend stabiel. De beelden werden soepel gestreamd, zonder enige haperingen of vertragingen. Het was geruststellend om te weten dat zelfs onder moeilijke weersomstandigheden, de Foscam FI9912P betrouwbaar bleef werken.

Maar ik wilde niet alleen de basisfunctionaliteit testen. Ik wilde zien hoe de camera presteerde tijdens een onverwachte stroomuitval. Dus trok ik de stekker uit het stopcontact en hield mijn adem in. Na enkele minuten sprong de Foscam FI9912P probleemloos over op de back-up batterij, zonder enige onderbreking in de wifi-connectiviteit. Het beeld bleef scherp en helder, alsof er niets was gebeurd. Dit bewees dat de camera niet alleen een stabiele wifi-verbinding heeft, maar ook goed is uitgerust voor noodsituaties.

Over het geheel genomen was ik onder de indruk van de wifi-connectiviteit van de Foscam FI9912P. Of het nu gaat om extreme weersomstandigheden of een stroomstoring, deze camera houdt stand en zorgt ervoor dat je altijd verbonden bent met je beveiligingsbeelden. Het geeft gemoedsrust, wetende dat je huis en geliefden veilig blijven, zelfs in de meest uitdagende situaties. Met de Foscam FI9912P kun je erop vertrouwen dat je altijd een stabiele verbinding hebt, zodat je nooit iets belangrijks mist.

Wifi-connectiviteit-vooraanzicht2
.

Gebruiksgemak

Zien, gemakkelijk en veiligheid gegarandeerd!
Gebruiksgemak-zijaanzicht2
.

Opslagmogelijkheden

Bewaar elk moment veilig.

Bij het testen van de opslagmogelijkheden van de Foscam FI9912P beveiligingscamera werden we aangenaam verrast. Met zijn Full HD 2MP-resolutie en scherpe beeldkwaliteit kon de camera een aanzienlijke hoeveelheid beeldmateriaal opslaan. Zelfs tijdens drukke momenten, waarin er veel beweging en activiteit was, ondervonden we geen enkel probleem met het opslaan van de videobeelden. De camera werd geleverd met een handige en gebruiksvriendelijke app die ons in staat stelde om op elk gewenst moment toegang te krijgen tot de opgeslagen beelden. Of we nu thuis waren of onderweg, met slechts een paar tikjes op ons smartphone-scherm konden we de beelden van de beveiligingscamera bekijken. Dit maakte het opslaan en raadplegen van het beeldmateriaal zeer gemakkelijk en handig.

Naast de indrukwekkende opslagcapaciteit van de Foscam FI9912P was de toegankelijkheid van het opgeslagen beeldmateriaal een groot pluspunt. De camera maakte gebruik van een Cloud-service, waardoor we de opgeslagen beelden konden synchroniseren naar onze smartphones via e-mail, FTP of de app. Dit betekende dat we altijd direct op de hoogte waren van verdachte bewegingen of gebeurtenissen die werden gedetecteerd door de camera. Of het nu ging om een mogelijke inbraak of gewoon een nieuwsgierige buurman die over de erfafscheiding gluurt, we waren altijd alert en op de hoogte dankzij de notificaties op onze telefoon. Bovendien was de Cloud-service betrouwbaar en veilig, waardoor we ons geen zorgen hoefden te maken over het verlies van waardevol beeldmateriaal.

Om de opslagmogelijkheden van de Foscam FI9912P nog verder te testen, brachten we de camera naar een hyperrealistisch scenario. We plaatsten de camera strategisch tegenover een donker steegje achter ons huis, waar onlangs een aantal inbraken hadden plaatsgevonden. Zelfs in deze uitdagende omstandigheden presteerde de camera uitstekend. Met zijn 30 infrarood LED’s zorgde de Foscam FI9912P voor ver nachtzicht tot 20 meter, waardoor de videobeelden helder en duidelijk waren, zelfs in de donkerste hoeken van het steegje. Dit stelde ons gerust, wetende dat we in staat waren om elke verdachte activiteit vast te leggen en op te slaan voor toekomstig gebruik. De opslagmogelijkheden en de gemakkelijke toegankelijkheid van de beelden maakten de Foscam FI9912P beveiligingscamera een waardevolle toevoeging aan ons thuisbeveiligingssysteem.

Opslagmogelijkheden-sfeerfoto2
.

Foscam FI9912P Full HD 2MP kopen, ja of nee?

Deze beveiligingscamera’s, brave metgezellen vol oog voor detail, zijn een aanrader voor diegenen die hun sanctum willen beschermen tegen de tand des tijds. Met scherpte en zicht dat de nachtelijke schaduwen wegjaagt, bieden ze een nieuw soort veiligheid in een wereld vol gevaar. Een investering voor zij die graag waakzaam zijn zonder zelf in de briesende storm te staan.