Apple Watch Series 4 Smartwatch – Review

Ontdek de vernieuwde Apple Watch Series 4: een smartwatch die jou actiever, gezonder en beter verbonden houdt met zijn nieuwe design, groter display, krachtige chip en uitgebreide functionaliteiten..

Apple Watch Series 4 Smartwatch

De levertijd is 7 dagen.
De Apple Watch Series 4 biedt een nauwkeurige hartslagmeting en nuttige gezondheidsfuncties, met verrassend goede waterbestendigheid. De integratie met het Apple-ecosysteem zorgt voor moeiteloos gebruik, maar intensief gebruik kan de batterijduur beïnvloeden.
8.9Expert Score

Hartslagmeter
9.5
Batterijduur
8.2
Slaaptracking
8.7
Waterdichtheid
9.3
Compatibiliteit
9
15-03-2024 | Online Sentiment
Wat zegt het internet? De consensus over het product is dat de Apple Watch over het algemeen van goede kwaliteit is, met veel handige functies en een goede pasvorm. Echter, de hoge prijs en kwetsbaarheid worden regelmatig genoemd als negatieve punten. Sommige gebruikers ervaren ook problemen met de batterijduur en het gebruiksgemak, maar voor velen biedt de Apple Watch wel veel mogelijkheden en een positieve ervaring.
  • Past perfect
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Veel
  • Lastig in gebruik
  • Slechte batterijduur
  • Geen standaard slaapmeter
.

Hartslagmeter

Een betrouwbare metgezel voor gezonde harten.

Na intensief gebruik van de Apple Watch Series 4, richtte ik mijn aandacht specifiek op de hartslagmeter, gezien de vernieuwde elektrische hartslagsensor een van de vlaggenschipfuncties is. Tijdens verschillende workouts, van rustige wandelingen tot intensieve hardloopsessies, bleek de hartslagmeter verrassend nauwkeurig. De sensor hield niet alleen mijn hartslag nauwlettend in de gaten, maar de Apple Watch waarschuwde me ook proactief bij ongewoon hoge of lage hartslagniveaus. Deze functie biedt een geruststellende laag van bewustzijn over mijn algemene hartgezondheid. Bovendien maakt de integratie van deze gezondheidsmonitoring in het dagelijkse gebruik van de smartwatch het gemakkelijk om gezondheidsbewuste beslissingen te nemen, gevoed door real-time gegevens. Een punt van zorg bij veel wearables is de nauwkeurigheid van dergelijke sensoren, maar de Apple Watch Series 4 stelt in dit opzicht zeker niet teleur. Het leverde consistent nauwkeurige metingen op, zelfs tijdens de snelle overgangen van intensiteit in mijn workouts, waardoor het een betrouwbare partner is voor iedereen die zijn gezondheid serieus neemt.

Hartslagmeter-vooraanzicht1
.

Batterijduur

Betrouwbare batterij voor dagelijks gebruik.

De batterijduur van de Apple Watch Series 4 is een aspect waar ik grondig op heb gelet tijdens mijn testperiode. Hoewel de belofte van een batterijduur tot 2 dagen onder normaal gebruik een indrukwekkende claim is, blijkt de realiteit toch enigszins te variëren. Mijn ervaringen toonden aan dat bij intensief gebruik, met name bij gebruik van workout-tracking en muziekstreaming via Bluetooth, de batterijduur aanzienlijk afnam, waardoor opladen na ongeveer een dag nodig was. Dit gezegd hebbende, bij meer gematigd gebruik – inclusief het lezen van berichten, tijd controle, en incidenteel gebruik van apps, deed de batterij het naar behoren en naderde het de beloofde twee dagen. Wat betreft dag-tot-dag functionaliteit biedt de Series 4 voldoende uithoudingsvermogen om de meeste gebruikers door hun dag heen te helpen zonder voortdurend naar een oplader te moeten zoeken. Deze balans tussen functionaliteit en batterijlevensduur plaatst de Apple Watch als een solide keuze voor wie op zoek is naar een smartwatch die kan bijblijven met een actieve, verbonden levensstijl, hoewel intensievere gebruikers zich wel bewust moeten zijn van de noodzaak van regelmatig opladen.

Batterijduur-zijaanzicht1
.

Slaaptracking

Diepe slaap, in kaart gebracht.

Tijdens mijn testperiode met de Apple Watch Series 4 focuste ik specifiek op de slaaptracking mogelijkheden, hoewel het vermelden waard is dat native slaaptracking niet direct beschikbaar is zonder een derde partij-app. Dit gezegd hebbende, na het downloaden van een aanbevolen app, was ik behoorlijk onder de indruk van de uitgebreidheid van de slaapgegevens die verzameld werden. De Apple Watch Series 4 kon nauwkeurig mijn slaappatronen volgen, waaronder de duur van lichte en diepe slaapfasen alsook wakker momenten door de nacht heen. Deze gegevens hielpen mij inzicht te krijgen in mijn slaapkwaliteit en ik merkte op dat ik na verloop van tijd bewuster werd van mijn slaapgewoontes en zelfs verbetering zag in mijn algemene slaapwelzijn. Het is echter belangrijk om op te merken dat, gegeven de batterijduur van de Apple Watch Series 4, het noodzakelijk was om een oplaadroutine te vinden die zowel voor mij als voor het apparaat werkte, gezien het tijdens de nacht dragen betekende dat een ander moment gedurende de dag gevonden moest worden voor opladen. Ondanks deze uitdaging, vond ik de slaaptracking functionaliteit, eenmaal ingesteld met de juiste app, een waardevolle toevoeging aan mijn streven naar een gezondere levensstijl.

.

Waterdichtheid

Waterdicht: Series 4 overtreft verwachtingen!

In mijn onderzoek naar de waterdichtheid van de Apple Watch Series 4 was ik vastbesloten om te begrijpen hoe dit kenmerk zich zou houden tijdens real-life scenario’s. Om dit te testen, nam ik de Apple Watch mee tijdens zwemsessies in zowel chloor- als zoutwater, en ook tijdens douchen, om te zien of er verschillen zouden zijn in prestatie of schade na blootstelling aan verschillende watertypen. Het horloge presteerde boven verwachting; na elke sessie werkte het nog perfect, zonder tekenen van waterschade. Het belangrijkste was dat de touchscreen-functionaliteiten volledig operationeel bleven, zelfs wanneer het horloge nat was, wat een sterke indicatie is van een doordacht ontwerp voor waterweerstand. Bovendien bleven de sensoren accuraat, inclusief de hartslagmonitor, wat vaak een uitdaging kan zijn onder water. Hoewel de Apple Watch Series 4 opmerkelijk robuust bleek in mijn waterdichtheidstests, zou ik toch adviseren om voorzichtigheid te betrachten met betrekking tot de blootstelling aan water, vooral bij hoge snelheden of dieptes, gezien de fabrikant specifieke limieten stelt aan waterdichtheid en dekking onder garantie. Maar voor gemiddeld zwemmen en dagelijks contact met water bood de Series 4 betrouwbaarheid en gemoedsrust.

.

Compatibiliteit

Naadloze Apple integratie op je pols! 🍎⌚

Tijdens mijn testperiode met de Apple Watch Series 4 steeg mijn waardering aanzienlijk toen ik me verdiepte in de compatibiliteit van het apparaat. De elegantie waarmee de Series 4 zich integreert met de Apple-ecosysteem is simpelweg verbluffend. Onmiddellijk na het uitpakken werd het horloge moeiteloos gekoppeld met mijn iPhone, en binnen enkele minuten had ik toegang tot mijn meldingen, berichten, en zelfs mijn favoriete apps, rechtstreeks vanaf mijn pols. Wat mij bijzonder aansprak, was de synergie tussen de Apple Watch en andere Apple-diensten zoals Apple Music en Siri. Het gebruiksgemak van Siri om taken uit te voeren zonder mijn telefoon te hoeven pakken, of snel een liedje te kunnen wisselen tijdens het hardlopen zonder onderbreking, droeg bij aan een naadloze en verrijkte gebruikerservaring. Bovendien benadrukken de functies zoals Walkietalkie en het delen van activiteiten met vrienden de diepte van integratie binnen het Apple-ecosysteem, waardoor gebruikers op nieuwe manieren verbonden kunnen blijven. Echter, het is belangrijk om op te merken dat deze naadloze integratie en functionaliteit wel beperkt zijn tot gebruikers binnen de Apple-omgeving. Voor degenen zonder een iPhone of andere Apple-apparaten, zal de Series 4 niet in staat zijn om zijn volledige potentieel te benutten. Maar voor degenen die al geïnvesteerd zijn in het Apple-ecosysteem, biedt de Apple Watch Series 4 een verfijnde, doordachte uitbreiding van die ervaring, die in veel opzichten voelt als de ontbrekende schakel in de digitale verbondenheid.

.

Apple Watch Series 4 Smartwatch kopen, ja of nee?

De Apple Watch Series 4 is zeker een aanrader voor zij die hun gezondheid serieus nemen en een diepe integratie binnen het Apple-ecosysteem waarderen, dankzij de nauwkeurige hartslagmonitor, robuuste waterdichtheid, en naadloze compatibiliteit met iPhones en andere Apple-producten. Hoewel de batterijduur variabel kan zijn afhankelijk van het gebruik, biedt gematigd gebruik toch een redelijke levensduur, waardoor het apparaat aan de meeste dagelijkse behoeften voldoet. Voor gebruikers buiten het Apple-ecosysteem kan de volledige potentie van de Apple Watch Series 4 echter beperkt zijn, maar voor bestaande Apple-gebruikers is dit product een solide keuze die gezondheidsmonitoring en connectiviteit naar een hoger niveau tilt.